Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-15, 19:51
Medlem
Amsvartners avatar
Asså...L är bara betydligt större än AFS i nuläget och dom tjafsar som småbarn i sandlådan.

Dom är ju ute efter valet oavsett.
2026-03-15, 19:51
Avslutad
Ingen får prata eller skriva på mötet. Avstängda funktioner.

Helt meningslöst alltså med andra ord.
2026-03-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Sverigedemokrater kommer inte stödrösta på L.

Sverigedemokrat här. Kommer stödrösta på L. Mest ”bang for the buck” om man inte vill se vänsterregering.
2026-03-15, 19:58
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokplatta
Ber om ursäkt om det redan nämnts, men vore det inte vettigt att liberalerna tar in Martin Melin som partiledare fram till valet? Desperata tider kräver oväntade förslag och i Sverige har vi väl aldrig kört med en ”kändis” som partiledare? Fördelarna som jag ser det:

-Han är polis och anses vara en man av folket. Ingen politisk broiler.
-Många kvinnor tycker han är snygg.
-Han anses vara en vinnare p.g.a. Expedition Robinson.
-Han känns igen och kommer klara sig undan i debatterna trots att han är orutinerad i de sammanhangen.

Är inte han för att samarbeta med SD?
2026-03-15, 20:02
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Ingen SDare (eller moderat för den delen) vid sina sinnens fulla bruk kommer att stödrösta på detta PK-parti som i så många år gjort det till sin livsuppgift att förstöra för SD och för Sverige.
Och både Moderaterna och KD kämpar med taskiga opinionssiffror så de behöver alla röstar de kan få själva och har inte råd att stödrösta på Liberaaalerna...
Så jag förstår inte riktigt var alla dessa "stödröster" som de bajsnödigt hoppas på ska komma ifrån.
Nä nä, DET ÄR KÖRT FÖR L och det är så otroligt skönt att kunna betrakta spektaklet 🥳😁

1,4% and sinking🤗🥳😁
https://omni.se/l-backar-till-1-4-procent-lagsta-siffran-nagonsin/a/9pEbpr

22% av SD-röstare kan tänkas stödrösta på L, enligt TV4.
2026-03-15, 20:32
Medlem
Amazon-mannens avatar
1½ % äborde ju räknas inom felmarginalen? Men med tanke på detta, så har de inget att förlora rent politiskt. De är ju under spärren redan..

Vi är polare med SD nu!
Inför bajssex på högstadiet!
Ta bort alla rödljus och inför fri fart!
Straffbeskatta tobak med 1000% !

Vad de än säger så är de körda inför valet i år.
2026-03-15, 20:32
Medlem
Eckiumbums avatar
Så mohamsson skall sitta i någon bunker som en ayatolla och diktera vad alla skall tycka och tänka och alla skall hålla käften och lyda. Tror inte käringarna kommer gilla det här och det borde till och med hon fatta.
2026-03-15, 21:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
När kommunisterna hade ett litet trovärdighetsproblem med sin trohet mot Sovjetunionen så förökade de sig genom delning.

Nu har liberalerna haft ett litet trovärdighetsproblem med sitt mångåriga hallelujah till globalisering och mångkultur. Då börjar de också föröka sig genom delning.

Eller ser jag ett mönster som inte finns?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-03-15 kl. 21:09.
2026-03-15, 21:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu med extra medlemsmöte ikväll där alla ska hålla käft och ge f_n i att utrycka sina åsikter!

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=54444c9d-82d0-4e34-9f27-f65aa637cd3c

Alltså, ett sådant sorts möte kommer bara att skapa ännu mer ilska och göra partimedlemmar än mer frustrerade. Vem fick för sig något så idiotiskt tilltag? Saknar partiledningen helt fingertoppskänsla? Inte för att jag bryr mig...

Syftet är att informera de som stödjer SD samarbete, SD i regering och stödjer partistyrelsen. De får nu argument att använda. Kritikerna hoppas de nog skall lämna partiet.
2026-03-15, 21:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hur lång tid gick det mellan Mohamssons röda linje och slopandet av denna? De SD:are som tror att Mohamsson omfamnar SDs politik är naiva. De kommer att stödrösta in problem.

SD-are stödröstar aldrig, det får moderater göra.
2026-03-15, 21:12
Medlem
Jag är trött på C. Kan tänka mig att stödrösta på L. Jag gillar deras skol och Israelpolitik.
2026-03-15, 21:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
22% av SD-röstare kan tänkas stödrösta på L, enligt TV4.

Inte en chans. Sa TV4s ljudtekniker det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in