Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-15, 21:13
Medlem
Steff83s avatar
Ju mer jag satt mig så inser man ju att det kan mycket väl bli uppror och cup. Mohamsson har visserligen fått en majoritet av partistyrelsen med sig men det verkar inte alls vara förankrat ute i partiet. Så det är långt ifrån säkert att detta blir av och att SM får lämna redan nästan helg. Antingen det eller så blir det ett massavhopp från partiets olika företrädare. Spännande minst sagt.
2026-03-15, 21:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Inte en chans. Sa TV4s ljudtekniker det?
I så fall är dom otroligt korkade. Men det låter osannolikt.
2026-03-15, 21:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dixido
Sverigedemokrat här. Kommer stödrösta på L. Mest ”bang for the buck” om man inte vill se vänsterregering.

Va?! Rösta inte på de idioterna, de kommer bara att sabba SD-regeringen. Alla L-idioter som uttalar sitt mot SD nu kommer ju fortsätta att motarbeta all vettig politik. L är redan den svaga länken i Tidö-sammarbetet.
2026-03-15, 21:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ju mer jag satt mig så inser man ju att det kan mycket väl bli uppror och cup. Mohamsson har visserligen fått en majoritet av partistyrelsen med sig men det verkar inte alls vara förankrat ute i partiet. Så det är långt ifrån säkert att detta blir av och att SM får lämna redan nästan helg. Antingen det eller så blir det ett massavhopp från partiets olika företrädare. Spännande minst sagt.

Oavsett vem som "vinner" kommer L-partiet få ännu färre medlemmar. Ryktades att de var nere på 7000 redan innan detta.
2026-03-15, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oavsett vem som "vinner" kommer L-partiet få ännu färre medlemmar. Ryktades att de var nere på 7000 redan innan detta.

6000 sa dom själva där jag lyssnade.
2026-03-15, 21:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
6000 sa dom själva där jag lyssnade.

Nyligen?
31 december 2024 hade de 9143 medlemmar. Det går snabbt utför. https://sv.wikipedia.org/wiki/Riksdagspartiernas_medlemsutveckling
2026-03-15, 21:25
Avstängd
Ska bli riktigt spännande att följa partistämman....
Historiken säger att liberalt tjabbel är väldigt underhållande...
2026-03-15, 21:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ska bli riktigt spännande att följa partistämman....
Historiken säger att liberalt tjabbel är väldigt underhållande...
I vart fall lär en tydlig väg utstakas. Antingen försvinner alla motståndare ur partiet eller så blir status quo med en ny partiledare och noll chans att klara sig kvar i Riksdagen.
2026-03-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
22% av SD-röstare kan tänkas stödrösta på L, enligt TV4.

Haha det roliga är att det inte skulle förvåna mig om det är sant.
2026-03-15, 21:35
Medlem
ziggarillens avatar
Bra att alla motståndare försvinner ihop med Jan Jönsson. Inte en dag för tidigt. Jag tror att L kommer få många nya väljare som tröttnat på både sossarna och C. Nu kan inte L ändra sig en gång till så det är nu eller aldrig. Polletten har runnit ner hos partiledaren och hon inser till sist att utan SD med i regeringen blir det ingen sådan. Man behöver inte ha så högt IQ för att insett att så skulle bli fallet. Pedofilpartiet kommer i alla fall få några fler medlemmar antagligen och där passar Jönsson i mycket väl.
2026-03-15, 21:38
Medlem
Har röstat på SD i fyra val nu. Men detta året blir det sossarna. Värre kappvändare än Tidö-partierna får man leta efter.
2026-03-15, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
I vart fall lär en tydlig väg utstakas. Antingen försvinner alla motståndare ur partiet eller så blir status quo med en ny partiledare och noll chans att klara sig kvar i Riksdagen.
Ett parti i stark motvind.
Den liberala politiken har varken rosat samhället här eller i omvärlden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in