Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-15, 17:56
Medlem
Larasofts avatar
Hur lång tid gick det mellan Mohamssons röda linje och slopandet av denna? De SD:are som tror att Mohamsson omfamnar SDs politik är naiva. De kommer att stödrösta in problem.
2026-03-15, 18:01
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hur lång tid gick det mellan Mohamssons röda linje och slopandet av denna? De SD:are som tror att Mohamsson omfamnar SDs politik är naiva. De kommer att stödrösta in problem.
Du tänker konstigt, som du har lärt dig av de eftersatta.
2026-03-15, 18:25
Medlem
Citat:
Hur lång tid gick det mellan Mohamssons röda linje och slopandet av denna?

I slutet av november förra året så hade Liberalerna sitt landsmöte och då tog de beslutet att inte släppa in SD i regeringen men de skulle fortsätta med Tidö samarbetet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zO5lOO/liberaler-i-upprop-stoppa-sd-samarbetet
2026-03-15, 18:27
Medlem
Med en opinionssiffra på 1,4%

https://omni.se/l-backar-till-1-4-procent-lagsta-siffran-nagonsin/a/9pEbpr

och med en felmarginal på +/- 1,4% så är jag inte så säker på att L får några röster öht!
Senast redigerad av lont 2026-03-15 kl. 18:33.
2026-03-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Men just att etablissemanget svartmålade dem konstant, har inneburit att de är vad de är idag.

En otrolig politisk missräkning. DÖ var den absolut bästa julklappen SD kunde fått. Hur kunde man tro att det skulle lyckas. Man fortsätter än idag att svartmåla SD, fast de växer i varje val.
SD:s väljare är de trognaste väljare av alla. Och det med all rätt.

Att SD tar L i hand är taktiskt riktigt, då man visar att man är kompromissvilligt.

Nu tror jag att L har agerat alldeles för sent, och de åker ur.
Tidö förlorar valet, och vänstern får fyra år till(om de kan samsas) att fortsätta förstöra Sverige.

Det ska bli intressant att se kommande optionsundersökningar. Om L ökar säg till 2.8 - 3% då tror jag fler väljare strömmar till. Problemet är väl om väljarna kommer från Tidö. Bäst vore om det finns väljare som inte röstar på ett speciellt block utan röstar på den sida som har störst chans att bilda en handlingskraftig regering. Dessa väljare kanske röstat på L tidigare men valt t.ex. C eller S bara för att Tidösidan och L tappat.
2026-03-15, 18:47
Medlem
Jag gillar Simona men resten av alla tokiga liberaler kan ju hoppa åt helvete. Hon kan få en bra roll i nåt annat parti om hon vill.
2026-03-15, 19:03
Medlem
Det är väl bara för de missnöjda i L att gå till centern och vara socialliberala sossekramare och fortsätta med många pedofiler i partiet. Varför starta meningslösa uppror?
2026-03-15, 19:07
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Det ska bli intressant att se kommande optionsundersökningar. Om L ökar säg till 2.8 - 3% då tror jag fler väljare strömmar till. Problemet är väl om väljarna kommer från Tidö. Bäst vore om det finns väljare som inte röstar på ett speciellt block utan röstar på den sida som har störst chans att bilda en handlingskraftig regering. Dessa väljare kanske röstat på L tidigare men valt t.ex. C eller S bara för att Tidösidan och L tappat.
Tror du resonerar rätt. Kommer de upp till runt 3%, då kan det bli vändningen.
Men nu verkar de mest vara intresserade av att slita strupen av varandra.

Simona skulle gjort det här draget när hon tillträdde. Då kunde det sett annorlunda ut.
Nu är det nog försent. De åker ur.
2026-03-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ingen SDare (eller moderat för den delen) vid sina sinnens fulla bruk kommer att stödrösta på detta PK-parti som i så många år gjort det till sin livsuppgift att förstöra för SD och för Sverige.
Och både Moderaterna och KD kämpar med taskiga opinionssiffror så de behöver alla röstar de kan få själva och har inte råd att stödrösta på Liberaaalerna...
Så jag förstår inte riktigt var alla dessa "stödröster" som de bajsnödigt hoppas på ska komma ifrån.
Nä nä, DET ÄR KÖRT FÖR L och det är så otroligt skönt att kunna betrakta spektaklet 🥳😁

1,4% and sinking🤗🥳😁
https://omni.se/l-backar-till-1-4-procent-lagsta-siffran-nagonsin/a/9pEbpr
Senast redigerad av 80talaren 2026-03-15 kl. 19:13.
2026-03-15, 19:31
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:

Sverigedemokrater kommer inte stödrösta på L. Det här är för att locka till sig moderata stödröstare.
Men visst...det bästa vore om partiet dog. Oerhört flackigt parti med enorma trovärdighetsproblem.
2026-03-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Sverigedemokrater kommer inte stödrösta på L. Det här är för att locka till sig moderata stödröstare.
Men visst...det bästa vore om partiet dog. Oerhört flackigt parti med enorma trovärdighetsproblem.

Vilket jag tror är ganska dödfött eftersom moderaterna är upptagna med att försöka få upp sina egna väljarsiffror och inte bli alldeles för små i relation till SD och likaså är KD upptagna med att försöka hålla sig över 4% spärren de också.

SD väljarna kommer inte plötsligt att stödja L, det vore ärligt talat väldigt snurrigt.

Har också svårt se att C, MP, V skulle vara lockade oavsett vad L kommer fram till i sin svängdörr, medan S väljare har ingenting att vinna på att L blir kvar av samma anledning.

Så jag vet inte vems väljare de hoppas på.

Det är ju sådant som gör att man blir mer och mer säker på att L kommer inte att klara det här.

Nästa söndag kommer bli intressant, svängdörren snurrar vilt nu och på söndag den 22 mars kommer den att tvärstanna. Frågan är vad som flyger ut. Vi vet inte.

Sen är det dags för svängdörren att snurra runt ännu mer. För den liberanska leken måste ju fortsätta.
2026-03-15, 19:44
Medlem
Nu med extra medlemsmöte ikväll där alla ska hålla käft och ge f_n i att utrycka sina åsikter!

Citat:
Liberalerna håller ett informationsmöte i kväll för samtliga medlemmar.Mötet som börjar klockan 20 ska ”handla om innehållet i avtalet”, skriver Lotta Edholms pressekreterare Björn von Zweigbergk i ett sms till TT.

Partisekreteraren Fredrik Brange och andra vice partiordförande Lotta Edholm håller i mötet, som ska handla om det så kallade ”Sverigelöftet”, alltså avtalet mellan L och SD som presenterades i fredags.
.
'.
Enligt Aftonbladet, som tagit del av mötesinbjudan, ska mötet ske digitalt och i ”tyst läge”, vilket innebär att åhörarnas mikrofoner hålls avstängda och det kommer inte finnas möjlighet att skriva synpunkter i chatten.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=54444c9d-82d0-4e34-9f27-f65aa637cd3c

Alltså, ett sådant sorts möte kommer bara att skapa ännu mer ilska och göra partimedlemmar än mer frustrerade. Vem fick för sig något så idiotiskt tilltag? Saknar partiledningen helt fingertoppskänsla? Inte för att jag bryr mig...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in