Citat:
Ursprungligen postat av
Kontrollavgift
Fattade jag hans öppna video (som jag tittar på genom att lägga musen över tumnageln för att slippa statistik o reklam) så har han betalat tillbaka blankolånet. Om det är till hushållskassan eller banken eller skoterfirman förtäljer inte historien.
Hexa o BHG kan belånas till 60%. AMD o Nvidia till 70%. Därtill lite belåningsbonus om portföljen är diversifierad, hur det fungerar har jag inte lärt mig. I alla händelser har han nu 61% belåning, så han är jagad av tvångsförsäljningstrollet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vissenellervilse
Det här var intressant. Kan Uddafiguren klargöra om de 150K har blivit vanligt lån ed?
Sent förra året tog AA ett lån på 150K avsett för att köpa vattenskoter. De pengarna satta han in i den "privata portföljen". Efter årsskiftet har AA tagit ut 100K från den portföljen och 150K från företagsportföljen.
AA hävdar då att den extra insättningen till portföljen är återbetald. Enklast hade ju varit om han tagit ut samma summa (150K) från den portfölj han satte in den i vid ett tillfälle.
Pengarna har ju dels gått till hushållets löpande utgifter. En del har också gått till att köpa vattenskoter, cab och montera drag på cab. Dock tror jag inte AA betalat tillbaka lånet till banken.
Läget är rörigt men jag lutar åt att fortsatt redovisa EK inkl "LÅNET".