Min fråga var "Har du någon källa på att det är inkluderingsarbete som gör skillnaden mellan perioderna du valde ut? Något resonemang som stödjer den teorin? Eller är det bara "jag gillar inte kvotering, så det är nog det som är orsaken"?"
Jag bad om en koppling mellan DEI och olyckor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Har du ens läst sidorna du länkar? Det beskriver ju bara att de har program för DEI, och förtydligar att de inte ska sänka kraven för det. Ett exempel från dina sidor:
Citat:
airlines don’t compromise on hiring standards, [..] concerted efforts are being made to draw more women and people of color into pilot schools
Länkarna pratar också om utexamineringsmål med slutdatum på 2030, så de som ska ha orsakat olyckorna har inte ens hunnit börjat flyga än.
Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Du kan rabla upp anekdotiska händelser och skylla på annat, men statistiken finns där.
Anekdoterna var ju bara DIN lista på olyckor som DU länkade. I ditt senaste inlägg så fanns det INGEN olycksstatistik. Länka den statistiken istället, och visa på hur den är kopplad till DEI så blir det bättre. Men du kanske tror att din beräkning baserat på anekdoter är statistik?
Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Men det är egentligen irrelevant. Poängen är att de har kompromissat med kvaliteten och därmed säkerheten, vilket man alltid gör när man väljer andra kriterier än kunskap, erfarenheter och färdigheter.
Det måste vara väldigt ansträngande att försvara kvotering i arbeten som kräver enorma färdigheter och kunskap och samtidigt ansvarar över så många människoliv där riskerna visserligen är låga, men konsekvenserna nästan alltid fatala.
Hur orkar du?
Man behöver inte kompromissa med kvaliteten så länge det finns fler som uppfyller kraven än antalet tillgängliga platser. Jag orkar eftersom du ändå verkar förstå att man behöver belägg för det man säger, och refererar till källor - även om de än så länge inte stödjer din tes.