2026-03-12, 10:56
Avstängd
otellos avatar
Va? Det är uppenbart för alla att Tesla ljuger, som dom alltid gjort. Deras Chuck E. Cheese-animatronic är värdelös.
Citera
2026-03-12, 14:56
Avstängd
otellos avatar
Ruhroh
Citat:
Tesla's FSD Safety Metrics 'Sharply Deteriorating,' Says Analyst
https://finance.yahoo.com/news/teslas-fsd-safety-metrics-sharply-023107020.html
Citera
2026-03-12, 15:31
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nejdå, ska faktiskt öka på med lite bear idag. Tesla är som bekant en bubbla av episka proportioner.

Blev det mer bear? Såg att kursen precis dippade ner under 400 igen. Olyckligt när de nu hade pumpat upp den så fint.
Citera
2026-03-12, 15:48
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Blev det mer bear? Såg att kursen precis dippade ner under 400 igen. Olyckligt när de nu hade pumpat upp den så fint.
Ja, Tesla är som bekant marknadens mest övervärderade aktien.
Citera
2026-03-12, 19:07
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Inte länge kvar nu innan vi får se Optimus 3, och produktionen påbörjas inom ett halvår. Blir ett kul år för investerare, och jobbigt år för björnarna.

https://youtu.be/Ybyaw-7HjeI?is=MNHap3IuVjDNeMDD

Pirr. Är det då dom ska ta över världen?
Citera
2026-03-12, 19:24
Medlem
Citat:
Inte länge kvar nu innan vi får se Optimus 3, och produktionen påbörjas inom ett halvår. Blir ett kul år för investerare, och jobbigt år för björnarna.

https://youtu.be/Ybyaw-7HjeI?is=MNHap3IuVjDNeMDD
Lite konkurens från Kina.

https://www.youtube.com/watch?v=ezTPzAwKVng

Citat:
Mar 12, 2026
Tesla is shifting focus in the US market from Electric Vehicles, to the production of humanoid robots.

The company is repurposing a plant in Fremont, California to the manufacture of Optimus humanoids, instead of EV's.

Supply chains for humanoids run through China, and Tesla is meeting with hundreds of suppliers in China to build an "Optimus Chain" of components, which will be then exported to Fremont for final assembly, and sale to American factories.

Were Tesla to do the R&D and component manufacturing in-house, their total costs would soar, to over $130,000 per unit.

Chinese humanoid companies, such as Unitree, are already in mass production, and sell units at retail prices that are far below Tesla's expected costs, after Fremont is online.
Citera
2026-03-12, 19:58
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Lite konkurens från Kina.

https://www.youtube.com/watch?v=ezTPzAwKVng

Även om Kina kommer stort med humanoida robotar så är marknaden fullkomligt gigantisk och obegränsad. Det kommer omöjligt kunna produceras tillräckligt med robotar för att mätta behovet de kommande åren. Sen tror jag inte så många företag i andra länder vill ha "spioner" i sina fabriker.
Citera
2026-03-12, 20:51
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Även om Kina kommer stort med humanoida robotar så är marknaden fullkomligt gigantisk och obegränsad. Det kommer omöjligt kunna produceras tillräckligt med robotar för att mätta behovet de kommande åren. Sen tror jag inte så många företag i andra länder vill ha "spioner" i sina fabriker.
Så enkel exempel på en Tomte som Gift sig med en Aktie,
Mongo, du har alltså 99,9% av dina inlägg på detta forum, och du förstår fortfarande inte hur korkad du är,
Men ok låt säg din tidsforum , du säger säkert 12 år eller liknande för att inte fortsätta uppfattas korkhuvud,i 3 år har du sagt ,eller jag behöver nog inte säga det ;-)
Citera
2026-03-12, 21:12
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Då vore det dumt att köpa en Chuck E. Cheese-animatronic från Tesla.
Citera
2026-03-12, 21:12
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Så enkel exempel på en Tomte som Gift sig med en Aktie,
Mongo, du har alltså 99,9% av dina inlägg på detta forum, och du förstår fortfarande inte hur korkad du är,
Men ok låt säg din tidsforum , du säger säkert 12 år eller liknande för att inte fortsätta uppfattas korkhuvud,i 3 år har du sagt ,eller jag behöver nog inte säga det ;-)

Kan du skriva det där igen, fast utan att det låter som att dina föräldrar är kusiner?
Citera
2026-03-12, 21:23
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Kan du skriva det där igen, fast utan att det låter som att dina föräldrar är kusiner?
Då du är en mongo .och inte förstår så varför enkel fråga
1: Varför svara en idiot som mig
2: varför har du gift dig
3: Jag är ingen snorunge om och om du vill kan vi ta det PM
,men tror det är överflydigt från en person som är så AI KORKAD
Citera
2026-03-12, 21:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Då du är en mongo .och inte förstår så varför enkel fråga