Igår, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja det går knappt att läsa, läser nu nästan bara vad förhörsledaren frågar. Vilket tålamod de har!!🙈 Tyvärr låter han väldigt lågbegåvad. Även hon som verkade tycka att ”nu är allt lugnt, vi behöver inte oroa oss” när de fått bort kroppen i vassen. Hur kunde de tro att de inte skulle bli misstänkta för det här? Som en riktigt dålig film.

Och som det såg ut i lägenheten, hur kunde de bo där under renoveringen?

Och hur många dagar har de bott med ett huvudlöst lik i samma lilla lägenhet?

Och under alla dessa dagar kunde de inte ha kommit på någon bättre plan?

Ja hur klarar man det mentalt att ha ett lik hemma? Åka ut och planera i affärer utan att bryta ihop?
Elda i soffan och sen kroppen inomhus, g måste ju vara väldigt manipulativ som svarar så svamlande för att slippa svara korrekt, groteskt samvetslöst och fruktansvärt egoistiskt? Har inte kommit till förhören med henne än, men hoppas hon samarbetar med förhörsledaren och ger tydligare svar?
Citera
Igår, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja usch han verkar tvista och vända på väldigt mycket, kanske även i trådarna han medverkade i?

Vad tror ni om det han beskyller mamman för? Det är väldigt luddigt, han kanske försöker bädda för en mildare dom pga psykisk ohälsa?
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Ärligt talat hade nog inte jag heller reagerat om jag hade mött dem. De ser ut som ett ungt par som flyttar eller kanske har hittat något projekt ihop, inte att de släpar på ett stympat lik. Det är nog rätt svenskt att inte lägga sig i heller, och då tänker jag på hantverkaren som nog bara ville vara hjälpsam. Fruktansvärd historia allt detta.

Det jag inte begriper är varför offret fortsatt ge pengar till sonen. Det är något konstigt med deras relation, något som inte stämmer. Det är inga småsummor heller, det nämns att både offret och hennes man måste prata med revisorer för att kunna få tag på mer pengar till sonen som inte ens verkar försöka få en anställning.

Jag håller med, men menar bara att de utsatte sig för så otroligt många olika risker. Det är ju inget litet brott de har begått direkt. Och att de båda så många gånger gått tillbaka för att kolla väskan i vassen, och fotograferat den. Och att elda i lägenheten🙈
Citera
Igår, 18:37
Medlem
Citat:
Ja usch han verkar tvista och vända på väldigt mycket, kanske även i trådarna han medverkade i?

Tycker dock att han uttrycker sig på ett mycket tydligare sätt i trådarna än i förhören. Men han gör sig väl dummare än han är och svamlar medvetet i förhören. Han mår nog också väldigt dåligt i häktet, dels av att vara där samt det han har gjort och varit med om.

De nämner en Daniel och Håkan med fru i förhören, vilka är de? (Det känns som att det måste funnits fler förhör innan dessa där han berättat om vilka de var).
Citera
Igår, 18:38
Medlem
Citat:
Ja hur klarar man det mentalt att ha ett lik hemma? Åka ut och planera i affärer utan att bryta ihop?
Elda i soffan och sen kroppen inomhus, g måste ju vara väldigt manipulativ som svarar så svamlande för att slippa svara korrekt, groteskt samvetslöst och fruktansvärt egoistiskt? Har inte kommit till förhören med henne än, men hoppas hon samarbetar med förhörsledaren och ger tydligare svar?

Lukten/stanken i lägenheten måste vart fruktansvärd!
Citera
Igår, 18:40
Medlem
Citat:

Jag tror hon kommer skylla allt på honom och han verkar lägga över det mesta våldet på henne, så långt jag har läst.
Citera
Igår, 18:40
Medlem
Citat:
Vad tror ni om det han beskyller mamman för? Det är väldigt luddigt, han kanske försöker bädda för en mildare dom pga psykisk ohälsa?

Jag tror inte på det, av flera anledningar, en av dom är att hon är läkare, skolläkare dessutom? Jag tror att han tvistar, att han vänder på saker? Han är missbrukare, då är mamma det och han är besviken arg och ledsen för det? Är det inte mer troligt att mamma föreslår behandling/terapi för att stötta honom ur missbruket?
Han har skrivit i trådar att han insett att hans partner har borderline, är det inte mer troligt att han har det?
..självmordsförsök, själskadebeteende, droger, försvinner iväg utan ett ord, minns jag tänkte att mycket kändes så dramatiskt och barnsligt, tex när han skickat henne något när hon var i Indien, och i en artikel idag hade frun sagt att han varit otrogen mot henne innan de gifte sig, jag får alla fall känslan att han tvistar om och vänder på mycket? Han har dessutom vänt sina vänner och sin fru emot sin mamma, han fick alla att hata henne och sen försöker han skylla det på att frun hatade hans mamma? Jag menar inte att hon måste vara oskyldig men jag tror att han styrde henne, ålderskillnaden är väl ganska stor i den åldern dessutom? Jag tror man måste vända på mycket han säger för att förstå hur galet det är, men säger inte att jag har rätt för det kan jag inte veta, bara min känsla jag får?

Obs bara spekulation och ska inte tas som sanning det jag skrivit ovan!
Citera
Igår, 18:45
Medlem
Citat:
Tycker dock att han uttrycker sig på ett mycket tydligare sätt i trådarna än i förhören. Men han gör sig väl dummare än han är och svamlar medvetet i förhören. Han mår nog också väldigt dåligt i häktet, dels av att vara där samt det han har gjort och varit med om.

De nämner en Daniel och Håkan med fru i förhören, vilka är de? (Det känns som att det måste funnits fler förhör innan dessa där han berättat om vilka de var).

Ja exakt du minns hur vältalig han var på YouTube, inget svamlande då inte? 😉
Citera
Igår, 18:48
Medlem
Citat:
Jag tror inte på det, av flera anledningar, en av dom är att hon är läkare, skolläkare dessutom? Jag tror att han tvistar, att han vänder på saker? Han är missbrukare, då är mamma det och han är besviken arg och ledsen för det? Är det inte mer troligt att mamma föreslår behandling/terapi för att stötta honom ur missbruket?
Han har skrivit i trådar att han insett att hans partner har borderline, är det inte mer troligt att han har det?
..självmordsförsök, själskadebeteende, droger, försvinner iväg utan ett ord, minns jag tänkte att mycket kändes så dramatiskt och barnsligt, tex när han skickat henne något när hon var i Indien, och i en artikel idag hade frun sagt att han varit otrogen mot henne innan de gifte sig, jag får alla fall känslan att han tvistar om och vänder på mycket? Han har dessutom vänt sina vänner och sin fru emot sin mamma, han fick alla att hata henne och sen försöker han skylla det på att frun hatade hans mamma? Jag menar inte att hon måste vara oskyldig men jag tror att han styrde henne, ålderskillnaden är väl ganska stor i den åldern dessutom? Jag tror man måste vända på mycket han säger för att förstå hur galet det är, men säger inte att jag har rätt för det kan jag inte veta, bara min känsla jag får?

Obs bara spekulation och ska inte tas som sanning det jag skrivit ovan!

Mm håller med. Men det han skriver och ber om råd för i tråden ang Borderline, det skriver han ju anonymt här, det borde ju vara sant och komma från hjärtat? Vad tror du om det?
Han kan ju inte ha skrivit det i ”förebyggande syfte” för att sätta henne i dålig dager inför ett presumtivt mord. Så smart är han inte.

Hur vet vi förresten att det är han?
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Citat:
Jag tror hon kommer skylla allt på honom och han verkar lägga över det mesta våldet på henne, så långt jag har läst.

Ja de skyller garanterat på varann, tom hans advokat frågade förhörsledaren om hon nekar till brott?
Men de är inte så kluriga egentligen tycker jag, de tror bara att de ska lyckas och verkar övertygade om det, det är obegripligt faktiskt hur de tänkt ärligt talat, du kanske har en poäng i att de möjligtvis kan vara lågbegåvade, det går inte sätta fingret på riktigt om de spelar dumma eller om de är det?
Citera
Igår, 18:53
Medlem
Citat:
Mm håller med. Men det han skriver och ber om råd för i tråden ang Borderline, det skriver han ju anonymt här, det borde ju vara sant och komma från hjärtat? Vad tror du om det?
Han kan ju inte ha skrivit det i ”förebyggande syfte” för att sätta henne i dålig dager inför ett presumtivt mord. Så smart är han inte.

Hur vet vi förresten att det är han?

Jag tror att han vänder på mycket, att han projicerar sina egna tillkortakommanden på andra runt honom? Men nä det är inte förebyggande, jag tror han saknar självinsikt och är manipulativ på samma gång? Men observera, det är vad jag tror, jag säger inte att det är sant?
Citera
Igår, 18:55
Medlem
Citat:
Lukten/stanken i lägenheten måste vart fruktansvärd!
Ja usch verkligen, å tänk va det måste luktat när de drog henne på vagnen, folket måste reagerat som mötte dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in