Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Jag är fullt medveten om problemematiken.
Jag försvarar inte de som är kriminella eller de som missköter sig, eller de som ställer krav som är oförenliga med ett västerländskt levnadssätt.
Att en del muslimska ”debattörer”, imamer etc uttrycker konfrontativa åsikter, betyder inte att alla muslimer har dessa åsikter. Men många flashbackare verkar inte förstå det; eller vill inte förstå det; för de ger i inlägg efter inlägg uttryck för att alla muslimer är kriminella och oärliga och att de i vårt land vill införa ett islamistiskt sätt att leva.
Jag försöker visa, trots högljudda flashbackskribenters övertygelse om motsatsen, att det finns de som inget hellre vill än att göra rätt för sig. Jag känner personligen flera sådana. En familj bor i samma trappuppgång som jag, en annan familj bor i trappuppgången bredvid. Trevliga människor som försörjer sig själva, och som varit här i flera år.
Min fråga till dig och till andra flashbackare blir därför:
Varför vill ni deportera folk som fungerar i det svenska samhället, som har jobb, som gör rätt för sig och som försörjer sig själva?
Många flashbackare verkar tro att alla muslimer håller stenhårt på det som står i Koranen och i de muslimska skrifter som tillkommit efter Koranen; Sunna t ex. Det är inte så. Alla är inte hårdnackat troende. Många lever lika sekulariserat som svenskar i allmänhet gör. De vill inte införa muslimsk religiös diktatur i Sverige. De är trötta på att ha levt under en sådan i sitt hemland.
Jag är helt övertygad om att 99% av alla flashbackare förstår att alla muslimer inte är fanatiker som vill skära huvudena av svenskar.
Däremot så verkar du inte förstå att om Sverige koloniseras av människor med människor av en helt annan kultur och där väldigt många har en helt annan uppfattning om hur ett samhälle ska fungera och styras så kommer även Sverige också att i grunden förändras över tiden.
Jag vet att det finns en massa människor av muslimsk tro som är väldigt bra människor. Men tror du att Sverige kommer fungera som idag om en majoritet av dess invånare hyser denna tro och samhällssyn som islam står för?
Kan du säga något land som har en islamisk majoritetsbefolkning som du tycker fungerar bra? Jag kan inte komma på ett enda land där islam är en majoritetsreligion som är en demokrati fullt ut (med det menar jag förutom allmän rösträtt, yttrandefrihet, religionsfrihet, pressfrihet, mötesfrihet, rättsstat etc.)
I de länder som är muslimska och som har haft någorlunda öppna val så vinner ofta islamistiska partier, vi kan ta Egypten som exempel som efter Mubaraks störtande hade en kort tid av "demokrati" där Islamiska Brödraskapet vann en storseger och näst största parti blev ett ännu mer radikalt islamiskt parti.
Vi ser i stort sett alla islamiska länder så är det ytterst ofördelaktigt att vara en religiös minoritetsgrupp. Allt från vardaglig diskriminering till rena folkmord mot icke-muslimer. Självklart utsätts även HBTQ-personer för ett hårt förtryck till att riskera sina liv där. Även kvinnors situation är svår där.
Om det ser så ut i islamiska länder, vad får dig att tro att det skulle se annorlunda ut i Sverige om muslimer blir en majoritetsbefolkning? Vad har du för belägg i så fall att det skulle bli annorlunda?
Varför ska svenskarna acceptera att bli koloniserade av icke-svenska folkgrupper, däribland från islamiska länder? Varför ska Sverige ge bort medborgarskap på i mitt tycket och internationellt sett ytterst lösa grunder till kolonisatörer?