2026-03-11, 17:44
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Vi har ju röstat och godkänt att få ett delvis muslimskt Sverige så därför är det fullt naturligt att ramadan blir en högtidsmånad för alla muslimer. Icke muslimer bör därför få förlängd arbetstid med obetalda timmar för att muslimerna ska kunna stanna hemma under ramadan med bibehållen lön.

Det sjuka är också alla muslimer som ska gå iväg och be på arbetstid flera gånger per dag. Fattar inte hur man kan tillåta sånt.
Citera
2026-03-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Nej min vän, jag försvarar inte alls invandringen. Även jag förstår de problem som den medfört.
Men jag försöker bidra till lite vett och sans i debatten.
Många här på Flashback skriker högt om hur mycket man hatar alla muslimska invandrare och att alla snarast borde sparkas ut, kriminella OCH de som är skötsamma och bidrar till vårt samhälle.

Jag försöker visa, trots högljudda flashbackskribenters övertygelse om motsatsen, att det finns de som inget hellre vill än att göra rätt för sig.

Jag träffade tidigare i dag en av mina f d elever; han är nu en ung vuxen man med jobb och fast inkomst. På svenskt vis pendlar han nu varje dag från hemstaden till jobbet i regionhuvudstaden.

Förra veckan träffade jag en annan av mina f d elever; nu har han fru och barn, fast anställning som skiftarbetande truckförare på ett stort lager.

Varför vill flashbackmobben sparka ut dessa?

Du lever i din egen lilla bubbla, där du bara ser muslimska elever i din skola. Men du verkar inte ha en aning om vad som egentligen händer i Sverige. Har du skygglappar för det som du inte vill se, och öronproppar för det du inte vill höra?

Mohammed Hijab, en kontroversiell muslimsk debattör känd för att förespråka sharialagar, har nyligen uppmanat muslimer i Europa att föda fler barn för att uppnå majoritet.

"Så ska vi ta över Europa".

Han har bland annat uttryckt förakt för vita, stöttat barnäktenskap under vissa villkor, och försvarat profeten Muhammeds handlingar.

Om vi ökar våra födelsetal kan muslimer vara säkra på att vara 10 % av Storbritanniens, och 20 % av Frankrikes befolkning, år 2050 trots eventuella politiska förändringar i invandringen.

Det finns nog inte en enda svensk, eller från andra nordiska länder, som skulle skriva detta i muslimska länder. De skulle nog försvinna ganska så snart.

Och som jag har skrivit förut; stora demonstrationer både i London och Paris då de protesterar emot att muslimer försöker att ta över i dessa länder.

Har du läst Koranen, om hur icke-muslimer ska plågas och torteras? Det finns på minst 10 olika ställen. De som kallas "orena och otrogna".

Vad anser du om hedersrelaterat våld och förtryck? Detta problem fanns inte tidigare.

Vad anser du om att företrädare av moskéer har varit under utredning av Säpo? Det är bara att googla om du inte tror mig.

https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrkOSoMmLFpSjokaxY_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzI EdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1773275276/RO=10/RU=https%3a%2f%2ffrihetsnytt.se%2fkand-muslim-sa-ska-vi-ta-over-europa%2f/RK=2/RS=7YrcHEjGJunAG3sigbBfK4GMha4-
Senast redigerad av Newton555 2026-03-11 kl. 18:36.
Citera
2026-03-11, 17:48
Avstängd
Föreslår baconafton som en ny högtid
Citera
2026-03-11, 18:11
Medlem
RFT! Vad anser du om dessa videor från utländska medier om Sverige? Detta är bara ett axplock:

Sweden muslim shows their plan to invade islam in Sweden

Sweden deadlist mass shooting in history; Muslim migrants fueling violence

Muslims are violently taking over Swedish neighborhoods

Al-Qaeda called for revenge on Sweden and Denmark

Muslims are demanding Sweden submit to Sharia Law

Ebba Busch har nu sagt att muslimer måste anpassa sig efter svenska lagar och regler, eller resa hem.
Senast redigerad av Newton555 2026-03-11 kl. 18:41.
Citera
2026-03-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Viktiga är dock att vi inför julfirandet i alla muslimska länder. Det är där det verkligen behövs mångkultur

De har allt att vinna på qtt imför gamla vikingaseder som jul och liknande.

Dessa länder har även fott om pengar för att betala kalaset också.

Det finns kristna i muslimska länder som firar kristna högtider. Så det är inget nytt.
Citera
2026-03-12, 14:07
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du lever i din egen lilla bubbla, där du bara ser muslimska elever i din skola. Men du verkar inte ha en aning om vad som egentligen händer i Sverige. Har du skygglappar för det som du inte vill se, och öronproppar för det du inte vill höra?

Mohammed Hijab, en kontroversiell muslimsk debattör känd för att förespråka sharialagar, har nyligen uppmanat muslimer i Europa att föda fler barn för att uppnå majoritet.

"Så ska vi ta över Europa".

Han har bland annat uttryckt förakt för vita, stöttat barnäktenskap under vissa villkor, och försvarat profeten Muhammeds handlingar.

Om vi ökar våra födelsetal kan muslimer vara säkra på att vara 10 % av Storbritanniens, och 20 % av Frankrikes befolkning, år 2050 trots eventuella politiska förändringar i invandringen.

Det finns nog inte en enda svensk, eller från andra nordiska länder, som skulle skriva detta i muslimska länder. De skulle nog försvinna ganska så snart.

Och som jag har skrivit förut; stora demonstrationer både i London och Paris då de protesterar emot att muslimer försöker att ta över i dessa länder.

Har du läst Koranen, om hur icke-muslimer ska plågas och torteras? Det finns på minst 10 olika ställen. De som kallas "orena och otrogna".

Vad anser du om hedersrelaterat våld och förtryck? Detta problem fanns inte tidigare.

Vad anser du om att företrädare av moskéer har varit under utredning av Säpo? Det är bara att googla om du inte tror mig.

https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrkOSoMmLFpSjokaxY_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzI EdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1773275276/RO=10/RU=https%3a%2f%2ffrihetsnytt.se%2fkand-muslim-sa-ska-vi-ta-over-europa%2f/RK=2/RS=7YrcHEjGJunAG3sigbBfK4GMha4-

Jag är fullt medveten om problemematiken.
Jag försvarar inte de som är kriminella eller de som missköter sig, eller de som ställer krav som är oförenliga med ett västerländskt levnadssätt.
Att en del muslimska ”debattörer”, imamer etc uttrycker konfrontativa åsikter, betyder inte att alla muslimer har dessa åsikter. Men många flashbackare verkar inte förstå det; eller vill inte förstå det; för de ger i inlägg efter inlägg uttryck för att alla muslimer är kriminella och oärliga och att de i vårt land vill införa ett islamistiskt sätt att leva.

Jag försöker visa, trots högljudda flashbackskribenters övertygelse om motsatsen, att det finns de som inget hellre vill än att göra rätt för sig. Jag känner personligen flera sådana. En familj bor i samma trappuppgång som jag, en annan familj bor i trappuppgången bredvid. Trevliga människor som försörjer sig själva, och som varit här i flera år.

Min fråga till dig och till andra flashbackare blir därför:
Varför vill ni deportera folk som fungerar i det svenska samhället, som har jobb, som gör rätt för sig och som försörjer sig själva?

Många flashbackare verkar tro att alla muslimer håller stenhårt på det som står i Koranen och i de muslimska skrifter som tillkommit efter Koranen; Sunna t ex. Det är inte så. Alla är inte hårdnackat troende. Många lever lika sekulariserat som svenskar i allmänhet gör. De vill inte införa muslimsk religiös diktatur i Sverige. De är trötta på att ha levt under en sådan i sitt hemland.
Senast redigerad av RFT 2026-03-12 kl. 14:28.
Citera
2026-03-12, 23:20
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte de som är kriminella eller de som missköter sig, eller de som ställer krav som är oförenliga med ett västerländskt levnadssätt.
Att en del muslimska ”debattörer”, imamer etc uttrycker konfrontativa åsikter, betyder inte att alla muslimer har dessa åsikter. Men många flashbackare verkar inte förstå det; eller vill inte förstå det; för de ger i inlägg efter inlägg uttryck för att alla muslimer är kriminella och oärliga och att de i vårt land vill införa ett islamistiskt sätt att leva.

Jag försöker visa, trots högljudda flashbackskribenters övertygelse om motsatsen, att det finns de som inget hellre vill än att göra rätt för sig. Jag känner personligen flera sådana. En familj bor i samma trappuppgång som jag, en annan familj bor i trappuppgången bredvid. Trevliga människor som försörjer sig själva, och som varit här i flera år.

Varför vill ni deportera folk som fungerar i det svenska samhället, som har jobb, som gör rätt för sig och som försörjer sig själva?

Många flashbackare verkar tro att alla muslimer håller stenhårt på det som står i Koranen och i de muslimska skrifter som tillkommit efter Koranen; Sunna t ex. Det är inte så. Alla är inte hårdnackat troende. Många lever lika sekulariserat som svenskar i allmänhet gör. De vill inte införa muslimsk religiös diktatur i Sverige. De är trötta på att ha levt under en sådan i sitt hemland.

Därför att det spelar ingen roll ifall dom jobbar eller inte, dom är lika mycket ockupanter för det.
Ockupanterna flyttar hela tiden fram sina mål, vilket är anledningen till denna tråd, muslimerna vill göra sverige muslimskt och göra det till ett kalifat.

Vi svenskar vill precis som det palestinska folket ha ett eget hemland!
Citera
2026-03-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Fast du kommer behöva anpassa dig snart när ni är i minoritet, vilket ni redan är i åldern 0-18 i de större städerna. Du uppvisar en väldigt hatisk och rasistisk syn mot afro-svenskar och muslim-svenskar. När vi muslimer röstar för att ramadan ska bli en officiell helgdag i sverige så är det en väldigt fin sak, för då har demokratin segrat mot din inskränkta rasism och islamofobi.

Dessutom så har vi i princip hela det politiska etablissemanget bakom oss. För ingen seriös politiker vill framstå som en rasistisk islamofob som du.

Ni muslimer kommer som vanligt orsaka inbördeskrig, längtar till den dagen!
Citera
2026-03-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Ska du starta inbördeskrig för att det införs en extra högtid? Löjligt.
Citera
2026-03-16, 01:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Jag är helt övertygad om att 99% av alla flashbackare förstår att alla muslimer inte är fanatiker som vill skära huvudena av svenskar.

Däremot så verkar du inte förstå att om Sverige koloniseras av människor med människor av en helt annan kultur och där väldigt många har en helt annan uppfattning om hur ett samhälle ska fungera och styras så kommer även Sverige också att i grunden förändras över tiden.

Jag vet att det finns en massa människor av muslimsk tro som är väldigt bra människor. Men tror du att Sverige kommer fungera som idag om en majoritet av dess invånare hyser denna tro och samhällssyn som islam står för?

Kan du säga något land som har en islamisk majoritetsbefolkning som du tycker fungerar bra? Jag kan inte komma på ett enda land där islam är en majoritetsreligion som är en demokrati fullt ut (med det menar jag förutom allmän rösträtt, yttrandefrihet, religionsfrihet, pressfrihet, mötesfrihet, rättsstat etc.)

I de länder som är muslimska och som har haft någorlunda öppna val så vinner ofta islamistiska partier, vi kan ta Egypten som exempel som efter Mubaraks störtande hade en kort tid av "demokrati" där Islamiska Brödraskapet vann en storseger och näst största parti blev ett ännu mer radikalt islamiskt parti.

Vi ser i stort sett alla islamiska länder så är det ytterst ofördelaktigt att vara en religiös minoritetsgrupp. Allt från vardaglig diskriminering till rena folkmord mot icke-muslimer. Självklart utsätts även HBTQ-personer för ett hårt förtryck till att riskera sina liv där. Även kvinnors situation är svår där.

Om det ser så ut i islamiska länder, vad får dig att tro att det skulle se annorlunda ut i Sverige om muslimer blir en majoritetsbefolkning? Vad har du för belägg i så fall att det skulle bli annorlunda?

Varför ska svenskarna acceptera att bli koloniserade av icke-svenska folkgrupper, däribland från islamiska länder? Varför ska Sverige ge bort medborgarskap på i mitt tycket och internationellt sett ytterst lösa grunder till kolonisatörer?
Citera
2026-03-16, 01:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Nej det skulle väl knappast vara ett inbördeskrig, utan snarare ett kolonialkrig, där en inhemsk ursprungsbefolkning försvarar sig mot utländska kolonisatörer tex kriget i Algeriet på 50-talet och början av 60-talet.
Senast redigerad av DeValera 2026-03-16 kl. 02:07.
Citera
2026-03-16, 02:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Det finns kristna i muslimska länder som firar kristna högtider. Så det är inget nytt.

Menar du att det finns muslimska länder där tex jul eller annan icke-islamisk högtid är officiell helgdag?

Ja, det finns det. I länder som tidigare varit kristna som muslimerna erövrade och som fortfarande har en inhemsk kristen minoritetsbefolning finns en del länder som tex har jul som officiell högtid, Libanon, Egypten, Syrien (vi får se om detta kommer att bestå sedan islamisterna tagit makten) Jordanien, BiH, Kosovo, Albanien, Irak, Jordanien, Indonesien.

I länder med en stor kristen och annan icke-muslimsk befolkning, som inte är inhemsk utan invandrad tex samtliga av Gulfstaterna så är kristna och andra icke-muslimska högtider inte officiella högtider. I KSA är det förbjudet att ens visa att man tillhör en annan religion. Det enda muslimska landet med en invandrad icke-muslimsk befolkning där deras högtider är officiella är Malaysia. Men denna befolkning kom till Malaysia på 1800-talet och bär upp landets ekonomi.

Sveriges situation är att jämföra med Gulfstaterna, dvs vi saknar helt och hållet en inhemsk muslimsk befolkning (de få konvertiter som finns och där de flesta handlar om kvinnor som gift sig med en icke-svensk kan inte ses som en inhemsk grupp). Sverige kan heller inte jämföras med Malaysia då islams närvaro i landet är i ett historiskt perspektiv helt ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in