2026-03-11, 06:53
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lagar är inte skapade av vetenskap. HA Dom är skapade på moral. I Sverige kristen moral.

Så var det förr.
Du citerar ju det inlägg av mig där jag förklarar hur det ligger till.
Under slutet av 1800-talet började den moraluppfattning som bygger på kristen grund att försvinna. Och i mina inlägg i tråden förklarar jag varför.
Alla lagar är i grund och botten stiftade utifrån vad som anses moraliskt riktigt. Men det är i dag inte så att lagstiftaren tittar på vad Bibeln säger. De uppfattningar om moral och etik som våra lagar är byggda på går tillbaka till amerikanska och franska revolutionen och till de politiska ideologierna. Samt på vetenskaplig kunskap, i och med att man inhämtar expertutlåtanden från remissinstanser.
Ett exempel: att sambopar juridiskt är så gott som likställda med gifta par (ja, jag vet att skillnader finns) bygger inte på kristen grund. Enligt den är ju giftermål det enda rätta när en man och en kvinna vill leva tillsammans.
För att inte tala om två människor av samma kön. Det var ju helt förbjudet och största synd inom kristendomen förr. I vår tid har kyrkan, i alla fall här i Sverige, ändrat uppfattning. Detta är väl ett av de bättre exemplen på att vi inte längre leds av kristen moral, utan att det i verkligheten snarast är det motsatta, att kyrkan anpassar sig till en sekulär moral.
Citera
2026-03-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Ska jag förklara tydligt för dig hur demokrati fungerar? Andelar (som består av individer) av befolkningen röstar för de politiker som ska representera dem. När vi muslim-svenskar blir en större andel av befolkningen så har vi mer tyngt bakom oss, vi blir en kraft som politiker behöver beakta och ta hänsyn till. Politiker kommer behöva vara attraktiva för oss muslim-svenskar för att kunna vinna val och då behöver de tilltala och behaga oss för att vinna röster ur våran grupp. Att göra ramadan till en officiell högtid är en sådan punkt.

Vi muslim-svenskar är lika mycket svenskar som samtliga av sveriges medborgare, vi åtnjuter lika rättigheter och bidrar och bygger sverige. Sverige berikas av oss muslim-svenskar. Vi bidrar med mycket kultur och innovationer. Vi skapar arbeten och driver företag.

För mig låter det som att du inte tycker att demokratiska rättigheter och andra rättigheter inte ska gälla vissa medborgare. Du förespråkar 30-talsidéer och förtryck och förespråkar rasism, diskriminering och islamofobi. Tack och lov så är din sort utan politiskt inflytande, ni är en mindre grupp än oss muslim-svenskar. Så ni kan bara gilla läget, för vi muslim-svenskar och andra nysvenskar är här för att stanna. Vi är svenskar nu

alhamdulillah broder!

Jag är äldre, och har upplevt Sverige innan massinvandringen. Ett tryggt och säkert land. Men invandringen har bara skapat problem med muslimer. Hedersrelaterat våld och förtryck är ett exempel. Och det är inte bara i Sverige som ni har skapat problem. Paris och England anses nu vara fördärvat av muslimer. De stoppar trafiken eftersom de ska be på gatorna! Det finns videor på YT om hur den engelska och franska befolkningen demonstrerar med sina egna flaggor.

På dagis och förskolor vägrar vissa muslimer att vara med i det svenska jul- och luciafirandet, men svenska barn ska vara med i muslimska traditioner?
Muslimska föräldrar lägger sig i lärarnas arbete, och hotar om det är något som inte passar. Samma sak vid fotbollsträning.
Vi vill inte ha moskéer som ska betalas med våra skattepengar. Hur många kristna församlingar, jämfört med moskéer, är anmälda för bidragsbrott?

En muslimsk pappa har anmält en judoförening, därför att de först ska buga, och kräver nya regler.

Som sagt, vi hade inte sådana här problem när Sverige var svenskt. Invandringen har orsakat så mycket problem att de blir mutade med flera hundratusen för att flytta hem igen.

Detta är Sverige, och man ska ta seden dit man kommer!
Senast redigerad av Newton555 2026-03-11 kl. 08:08.
Citera
2026-03-11, 08:57
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Muslimska föräldrar lägger sig i lärarnas arbete,

Det är egentligen ingen idé att skriva någon replik på ditt inlägg, jag inser att ”jag talar för döva öron”.
Men ändå: jag har aldrig varit med om att muslimska föräldrar ifrågasatt min undervisning. Etniskt svenska föräldrar har gjort det däremot. En mamma ifrågasatte ett moment inom Geografi-ämnet. Jag visade henne kursplanen som bevis på att jag gjorde rätt. Hon var inte nöjd utan flyttade sitt barn från ”min” kommunala skola till en friskola.

Jag har heller inte varit med om att muslimska barn vägrat medverka på luciasamlingen. På ”min” skola har vi tvärtom haft muslimska barn medverkande i luciatåget.
Citera
2026-03-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Det kan inte bli ett bättre svar. Sverige har aldrig haft islams kultur.

Kom tillbaka in i matchen till modern tid, 2026. Islam är en del av Sverige nu.
Citera
2026-03-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det är egentligen ingen idé att skriva någon replik på ditt inlägg, jag inser att ”jag talar för döva öron”.
Men ändå: jag har aldrig varit med om att muslimska föräldrar ifrågasatt min undervisning. Etniskt svenska föräldrar har gjort det däremot. En mamma ifrågasatte ett moment inom Geografi-ämnet. Jag visade henne kursplanen som bevis på att jag gjorde rätt. Hon var inte nöjd utan flyttade sitt barn från ”min” kommunala skola till en friskola.

Jag har heller inte varit med om att muslimska barn vägrat medverka på luciasamlingen. På ”min” skola har vi tvärtom haft muslimska barn medverkande i luciatåget.

Du försvarar alltid invandringen. Men innan massinvandringen låg Sverige i topp när det gäller trygghet och säkerhet. Men vi är nu det mest kriminella landet i Nordeuropa med skjutningar, mord och sprängningar. Jag har tidigare bett dig om en kommentar om detta, men har aldrig fått något svar.

Läste en artikel om att polisen har besökt förskolor för att prata om kriminalitet. Behövdes det när Sverige var svenskt? Fanns det då 56 "utsatta områden" med stora problem med bidragsberoende, droger och kriminalitet?
Senast redigerad av Newton555 2026-03-11 kl. 12:37.
Citera
2026-03-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ska jag förklara tydligt för dig hur demokrati fungerar? Andelar (som består av individer) av befolkningen röstar för de politiker som ska representera dem. När vi muslim-svenskar blir en större andel av befolkningen så har vi mer tyngt bakom oss, vi blir en kraft som politiker behöver beakta och ta hänsyn till. Politiker kommer behöva vara attraktiva för oss muslim-svenskar för att kunna vinna val och då behöver de tilltala och behaga oss för att vinna röster ur våran grupp. Att göra ramadan till en officiell högtid är en sådan punkt.

Vi muslim-svenskar är lika mycket svenskar som samtliga av sveriges medborgare, vi åtnjuter lika rättigheter och bidrar och bygger sverige. Sverige berikas av oss muslim-svenskar. Vi bidrar med mycket kultur och innovationer. Vi skapar arbeten och driver företag.

För mig låter det som att du inte tycker att demokratiska rättigheter och andra rättigheter inte ska gälla vissa medborgare. Du förespråkar 30-talsidéer och förtryck och förespråkar rasism, diskriminering och islamofobi. Tack och lov så är din sort utan politiskt inflytande, ni är en mindre grupp än oss muslim-svenskar. Så ni kan bara gilla läget, för vi muslim-svenskar och andra nysvenskar är här för att stanna. Vi är svenskar nu

alhamdulillah broder!
Viktiga är dock att vi inför julfirandet i alla muslimska länder. Det är där det verkligen behövs mångkultur

De har allt att vinna på qtt imför gamla vikingaseder som jul och liknande.

Dessa länder har även fott om pengar för att betala kalaset också.
Citera
2026-03-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Viktiga är dock att vi inför julfirandet i alla muslimska länder. Det är där det verkligen behövs mångkultur

De har allt att vinna på qtt imför gamla vikingaseder som jul och liknande.

Dessa länder har även fott om pengar för att betala kalaset också.

Varför är det bara vi svenskar som ska anpassa oss efter dem som har kommit hit? Om vi hade flyttat till deras länder, så hade vi fått ta seden dit man kommer.
Senast redigerad av Newton555 2026-03-11 kl. 12:41.
Citera
2026-03-11, 12:40
Medlem
bomhulls avatar
Nej, flyttar man till sverige så anpassar man sig
Citera
2026-03-11, 12:43
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Vi har ju röstat och godkänt att få ett delvis muslimskt Sverige så därför är det fullt naturligt att ramadan blir en högtidsmånad för alla muslimer. Icke muslimer bör därför få förlängd arbetstid med obetalda timmar för att muslimerna ska kunna stanna hemma under ramadan med bibehållen lön.
Citera
2026-03-11, 15:11
Medlem
Förr i tiden hade Sverige storhelger nästan hela tiden. Sen togs mycket bort och kvar blev jul, påsk och midsommar.
Lägg till ramadan som storhelg med röda dagar och storhelgs ob! Då blir det lite mer som det var förr i Sverige igen.
Citera
2026-03-11, 15:36
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du försvarar alltid invandringen. Men innan massinvandringen låg Sverige i topp när det gäller trygghet och säkerhet. Men vi är nu det mest kriminella landet i Nordeuropa med skjutningar, mord och sprängningar. Jag har tidigare bett dig om en kommentar om detta, men har aldrig fått något svar.

Läste en artikel om att polisen har besökt förskolor för att prata om kriminalitet. Behövdes det när Sverige var svenskt? Fanns det då 56 "utsatta områden" med stora problem med bidragsberoende, droger och kriminalitet?

Nej min vän, jag försvarar inte alls invandringen. Även jag förstår de problem som den medfört.
Men jag försöker bidra till lite vett och sans i debatten.
Många här på Flashback skriker högt om hur mycket man hatar alla muslimska invandrare och att alla snarast borde sparkas ut, kriminella OCH de som är skötsamma och bidrar till vårt samhälle.

Jag försöker visa, trots högljudda flashbackskribenters övertygelse om motsatsen, att det finns de som inget hellre vill än att göra rätt för sig.

Jag träffade tidigare i dag en av mina f d elever; han är nu en ung vuxen man med jobb och fast inkomst. På svenskt vis pendlar han nu varje dag från hemstaden till jobbet i regionhuvudstaden.

Förra veckan träffade jag en annan av mina f d elever; nu har han fru och barn, fast anställning som skiftarbetande truckförare på ett stort lager.

Varför vill flashbackmobben sparka ut dessa?
Senast redigerad av RFT 2026-03-11 kl. 15:49.
Citera
2026-03-11, 17:41
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Kom tillbaka in i matchen till modern tid, 2026. Islam är en del av Sverige nu.

Jo jag vet, breivik skrev ett manifest om det för 20 år sen eller nåt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in