Citat:
https://magasinetfilter.se/intervju/klas-gustavsson-om-engstrom/
Vi verkar vara överens om att Jeppsson är Supervittnet men skiljer oss i vad Engström byggde sin skapelse på. Min uppfattning är att Engström konstruerade Supervittnet utifrån uppgifter i media. Jeppson hade dagarna innan berättat i media hur han blivit förd till brottsplatsen och biivit förhörd där. Engström pusslade ihop kända uppgifter om GM-signalementet men det sket sig när han lade "stålbågade glasögon" i Supervittnets mun, som vi vet har inget mordplatsvittne nämnt sådana men det kunde ju inte Engström veta.
Klas Gustavsson har granskat överåklagarens beslut, granskningen finns i tre delar på Filtersajten, så här säger han bland annat:
Klas Gustavsson har granskat överåklagarens beslut, granskningen finns i tre delar på Filtersajten, så här säger han bland annat:
Vilket material har du gått igenom för texten Filter nu publicerar?https://magasinetfilter.se/intervju/klas-gustavsson-om-engstrom/
– Naturligtvis alla förhör som finns tillgängliga, även de som släppts på senare tid. Och mötesprotokollen från Palmeutredningen. Jag har också lyssnat på ljudkassetterna från intervjuer Dagens Nyheter gjorde med Hans Holmér, för att det är viktigt att förstå hur utredarna tänkte.Och så har jag gått igenom medietäckningen, för att undersöka vad Engström kunde läsa sig till. Liknar lite Quick på det sättet, där fick man ta reda på vad han kunde läsa sig till för att erkänna mord på ett trovärdigt sätt. På samma sätt kunde Engström göra för att framstå som vittne.
Men det går inte att peka ut var Stig Engström skulle ha kunnat befinna sig om han inte stod en meter bakom paret Palme. Det är det första som talar för hans skuld. Det andra är att han medvetet ljugit för att vilseleda mordutredningen, dessutom under ed vid rättegång. Det är de två viktigaste skälen till att man inte kommer runt honom."Stigfinnaren" Klas har "läst alla förhör," men tydligen missat att väktarna står och pratar med SE i receptionen när OP blir skjuten. Det är således extremt enkelt att frklara var SE var när mordet skedde.
Dessutom vet Stigfinnaren Klas vad SE gör medvetet eller inte, vilket gör att hans trovärdighet helt försvinner.