2026-03-12, 11:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag kan inte se att Graham Potter blir långvarig som förbundskapten. Att träna och coacha spelare på daglig basis är vad han egentligen vill, vilket oxå är tydligt.

Potter är snart tillbaka (inom ett år) i klubblagsfotbollen.
Potter har förlängt kontraktet till 2030.
Citera
2026-03-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ja. Mycket märkligt detta....
Är det? Det är väl tvärtom fullt rimligt? Man vill givetvis hellre ha en långsiktig tränare på plats om det är möjligt, än att behöva dra igång en ny jobbig rekryteringsprocess om ett par veckor/månader.
Citera
2026-03-12, 11:54
Avstängd
skogsburkans avatar
Olof Lundh ordbajsar lite tankar på länken. Han tror på mellan 4-6 miljoner plus bonusar i årslön. Kan låta mycket men betydligt mindre än vad Potter hade fått i ett klubblag och vad andra länders förbundskaptener tjänar.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/olof-lundh-forbundet-har-inte-rad-att-misslyckas-igen
Citera
2026-03-12, 12:23
Medlem
karlsoons avatar
Det låter väl rätt sunt med den förlängningen.
Det kan ju inte bli så mycket sämre iaf, och vilken ledare hade vi kunnat fått hit som hade varit bättre!? Ne precis, ingen hade varit sugen.

Drömmen under Potters tid hade varit att komma ifatt Norge, vi är såå ifrånsprungna både klubb och landslagsnivå. Unnar dom det men hade önskat vi kunde stå för en lika positiv raketutveckling.
Citera
2026-03-12, 12:24
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Är det? Det är väl tvärtom fullt rimligt? Man vill givetvis hellre ha en långsiktig tränare på plats om det är möjligt, än att behöva dra igång en ny jobbig rekryteringsprocess om ett par veckor/månader.

Nu var det Potter det gällde och inte SvFF. Men men, hans tillkortakommande kanske visar att klubblag inte är hans grej riktigt. Just nu i alla fall.
Fiasko med West Ham å det grövsta.
Citera
2026-03-12, 13:25
Medlem
Jag tycker det var bra med korttidskontraktet, om han lyckas med att ta oss till vm så kunde vi diskutera ett långtidskontrakt. Om man skulle ha skrivit långtidskontrakt så kunde man ha gjort det redan ifrån första början. Jag tycker mer hans första matcher ställde frågetecken än utropstecken.
Citera
2026-03-13, 11:06
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/championship/tungt-widell-zetterstrom-besked-varit-nagra-bakslag

Nej, vi får glömma Widell Zetterström i play-off. Dålig timing att få sådant virus när man äntligen har slagit in sig själv i landslaget och till och med har börjat utmana om förstaplatsen.

Ingen bra situation bland målvakterna, inte ens Carlgren känns helt utanför kartan vid det här läget

Om man är tvungen att välja någon mellan Olsen och Nordfeldt så får det bli Nordfeldt
Citera
2026-03-13, 18:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/championship/tungt-widell-zetterstrom-besked-varit-nagra-bakslag

Nej, vi får glömma Widell Zetterström i play-off. Dålig timing att få sådant virus när man äntligen har slagit in sig själv i landslaget och till och med har börjat utmana om förstaplatsen.

Ingen bra situation bland målvakterna, inte ens Carlgren känns helt utanför kartan vid det här läget

Om man är tvungen att välja någon mellan Olsen och Nordfeldt så får det bli Nordfeldt
Som du är inne på är väl verkligheten som sådan att det står mellan Olsen och Nordfeldt och den är svår för visserligen är det en sak om man ser till rutin och meriter å då är Olsen solklar men ser man till dagsform och Olsens tidigare landskamper talar det till Nordfeldts favör.. Oerhört dålig timing då Viktor Johansson och Widell Zetterström skulle va givna i annat fall.

Läste nåt rykte om att Widell Zetterström är indisponibel för att han är iväg å filmar en MrBeast video men det kan såklart inte finnas nån sanning i det..
Citera
2026-03-14, 17:13
Medlem
Daniel Svensson och Alexander Bernhardsson utbytta med skador i Tyskland idag... Går väldigt bra nu.
Citera
2026-03-14, 17:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Daniel Svensson och Alexander Bernhardsson utbytta med skador i Tyskland idag... Går väldigt bra nu.
Gudmundsson är väl tämligen självklar då? Bernhardsson blev väl inte utbytt skadad utan mer en försiktighetsåtgärd som jag tolka det? Med vår pågående trend skulle det inte förvåna mig om Lindelöf och Gyökeres också drar på sig nåt men peppar peppar.
Citera
2026-03-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Gudmundsson är väl tämligen självklar då? Bernhardsson blev väl inte utbytt skadad utan mer en försiktighetsåtgärd som jag tolka det? Med vår pågående trend skulle det inte förvåna mig om Lindelöf och Gyökeres också drar på sig nåt men peppar peppar.
Ja, tycker Gudmundsson är given som vänsterback. Men hade gärna sett en frisk Daniel Svensson som vänstermitt framför.
Citera
2026-03-14, 18:30
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Som du är inne på är väl verkligheten som sådan att det står mellan Olsen och Nordfeldt och den är svår för visserligen är det en sak om man ser till rutin och meriter å då är Olsen solklar men ser man till dagsform och Olsens tidigare landskamper talar det till Nordfeldts favör.. Oerhört dålig timing då Viktor Johansson och Widell Zetterström skulle va givna i annat fall.

Läste nåt rykte om att Widell Zetterström är indisponibel för att han är iväg å filmar en MrBeast video men det kan såklart inte finnas nån sanning i det..

Nordfeldt är verkligen stabil till skillnad från Olsen. Jag har svängt helt i den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in