2026-03-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Har gjort det. Har även jobbat inom socialtjänsten.

Kan inte du berätta mer om familjeplaneringar och sis placeringar och hvb placeringar ?

Är du nöjd med hur du utförde ditt arbete?
Citera
2026-03-11, 21:52
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
De enda som är hjärntvättade är de som anser att socialtjänsten alltid gör rätt, som du och några fler här inne. Det är helt okej att det finns människor som inte alltid är lämpliga föräldrar. Eftersom barn inte väljer sina föräldrar vid födseln kommer det alltid att finnas barn som bor i misär. Givetvis ska då kommunen (som är ett arv från socknarna) gå in och skydda dessa barn. Problemet vi har i Sverige är att detta skydd har gått överstyr; likt en autoimmun sjukdom ger sig socialtjänsten på friska familjer, där barn inte löper mer risk än andra att råka illa ut. Sedan har vi utförare i socialtjänstens led som är så dåliga att barnen som skyddas riskerar att råka än mer illa ut än vad de gör i sin biologiska familj.

Det blir sedan väldigt skevt när det sitter en nyexad 20-årig socialhandläggare med BBIC-manualen i ena handen och barnet i den andra som ska bedöma om barnet riskerar att råka illa ut. När barnet sedan är placerat dör barnet i fosterhemmet.
När två föräldrar brister ordentligt i sitt föräldraskap och sedan blir av med vårdnaden så gör föräldrarna allt de kan för att få tillbaka ungarna. Det är naturligt. Men tro inte att socialtjänsten hittar på grejer och tar barnen för att det är kul. Det finns ju orsaker till varför de tar barnen.
Citera
2026-03-11, 21:53
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kanske är precis det som är problemet. Du behöver kunna se den andra sidan också. Föräldrar har även de rätt till rättssäkra barnutredningar. Det finns ingen garanti för det idag.
Jodå. Det är rättssäkert. Detta är en LVU-kampanj skapad av människor som blivit av med sina barn för att de brustit i sitt föräldraskap.
Citera
2026-03-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Är du seriös och tycker det är rätt att.jämföra soc med förintelsen, barn i gaskamrar och kremering och skratta om det? På riktigt? Dina åsikter är just nu värda mindre är ludd.

Kom med seriös kritik så kan vi prata om det för just nu är det tyckande hit och dit.

Jag kan kritisera socialtjänsten för bristande dokumentation och förbättra transparensen mot politiker, ser du hur lätt det var?

Barn dör och blir förstörda, många barn vill ta livet av sig när dom skils och lider av ångest.

Sverige tar faktiskt väldigt dåligt hand om en del barn som är placerade och dom mår mycket dåligt, vilka paralleller man drar detta med kan man tycka olika om, men många barn far mycket dåligt pågrund av detta och det är mycket allvarligt !

Varför inte lyssna på det som dom säger och försöka förstå det verkliga budskapet?
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Kan inte du berätta mer om familjeplaneringar och sis placeringar och hvb placeringar ?

Är du nöjd med hur du utförde ditt arbete?
Du får nog ställa en fråga isåfall. Ska jag berätta fritt menar du? Det har jag varken ork eller lust till.
Citera
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Du inser att tråden handlar om lvu sekten va? Det står i rubriken...

Menar du att FU gör sig skyldig till missaktning när hon säger att soc är en sekt med massa sektkärringar?
Det är ett nedsättande epitet på LVU-kampanjen.

Det finns tydliga sektliknande mekanismer inom socialtjänsten så benämningen kan vara adekvat. Vad som är adekvat beror givetvis på omständigheterna. Redogör för omständigheterna med verifierbara citat och ett tydligt sammanhang så ska jag se vad jag tycker.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
När två föräldrar brister ordentligt i sitt föräldraskap och sedan blir av med vårdnaden så gör föräldrarna allt de kan för att få tillbaka ungarna. Det är naturligt. Men tro inte att socialtjänsten hittar på grejer och tar barnen för att det är kul. Det finns ju orsaker till varför de tar barnen.

Konstigt nog har alla barnutredningar jag granskat innehållit rena lögner och påhitt. Varför sker det, om de nu inte hittar på grejer som du säger? Det stämmer nämligen inte överens med verkliga förhållanden. Kan du redogöra för varför socialsekreterare far med osanning i barnutredningar när man faktagranskar dem på djupet?

Det ska inte ens hända en gång i ett demokratiskt land. Men det händer hela tiden, eftersom LVU-processen bygger på förtroende mellan myndigheter. Inte fakta.
Citera
2026-03-11, 21:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det är precis et som hände i ex. Adam-fallet.

Det sker massvis med det i Norrköping med: (FB) Socialtjänsten Norrköping sticker ut. Omhändertar väldigt många barn på lösa grunder

Det är mycket samröre med kriminella och vinstdrivna HVB-hem med. Som jag visat i tråden och är en enkel google-sökning ifrån att bekräfta.
Citera
2026-03-11, 21:56
Medlem
Citat:
Jodå. Det är rättssäkert. Detta är en LVU-kampanj skapad av människor som blivit av med sina barn för att de brustit i sitt föräldraskap.

Det är ingen kampanj. Förstår att du känner dig lite kränkt men sådana som dig ska inte jobba alls på socialtjänsten !

Ni går i god för att barn och föräldrar inte får en rättssäker process, där barn och föräldrar far illa på grund av inkompetenta social sekreterare !
Citera
2026-03-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Barn dör och blir förstörda, många barn vill ta livet av sig när dom skils och lider av ångest.

Sverige tar faktiskt väldigt dåligt hand om en del barn som är placerade och dom mår mycket dåligt, vilka paralleller man drar detta med kan man tycka olika om, men många barn far mycket dåligt pågrund av detta och det är mycket allvarligt !

Varför inte lyssna på det som dom säger och försöka förstå det verkliga budskapet?

Nej nej Tycker du det är rätt att jämföra soc med förintelsen, barn i gaskamrar och kremering och skratta om det?

Man får vara arg och kalla soc saker men det finns en gräns och väljer du att försvara beteendet kan du faktiskt dra helt åt helvetet.
Citera
2026-03-11, 21:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Kan du beskriva VARFÖR LVU-processen är rättssäker, när soc har hela dokumentationen och föräldrar bara smulor av densamma och ingen faktagranskning sker i princip från domstolens och nämndens sida. Hur kan det vara "rättssäkert"? Förklara gärna, för jag förstår inte.

Vilken LVU-kampanj? OM soc faktiskt hittar på för att tvångsomhänderta barn så är det mycket mycket allvarligt och jag vet att det förekommer för jag har sett det med egna ögon i flera av varandra oberoende barnutredningar.
Citera
2026-03-11, 21:57
Medlem
Citat:
Du får nog ställa en fråga isåfall. Ska jag berätta fritt menar du? Det har jag varken ork eller lust till.

Hur förhåller du dig till om en förälder vill samarbeta med socialtjänsten och få sitt barn hem igen?

Vad gör du om ett barn på sis säger att denna far illa på sis hemmet?

Vilka grunder är dom vanligaste som gjort att du placerat barn på lvu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in