2026-03-11, 21:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kocken32
Är det okej att 10000 barn far illa och blir våldtagna och misshandlade i sina egna familjer?
Sen kommer soc och blandar sig i och placerar barnen i deras familj igen?
Är det så du tänker??

Kom tillbaka när du pratat med familjer som drabbats av soc framfart och vad som faktiskt händer med barnen de placerar. Det är inte vackert om man säger så.

Hur tänkte du hitta alla dessa barn som påstås fara illa och hur ska du skydda dem utan att bryta mot de mest grundläggande mänskliga rättigheterna?
Citera
2026-03-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, totalt var ca 26 300 barn och unga placerade enligt SoL eller LVU 2024 varav ca 11 000 enligt LVU.

Ja och man kan ju undra hur Sverige kan vara i behov av så många placeringar ? Man undrar dessutom hur många av dessa placeringar som är felaktiga ?

Skulle vara intressant att veta vad de vanligaste grunderna beror på osv ?
Citera
2026-03-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Dåliga föräldrar ska inte ha barn.

Kan inte du rada upp vad som är en dålig förälder ?
Citera
2026-03-11, 21:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
På sis kan det komma små barn, det finns en blandning av kriminella, isolering, personal som slår barnen, det finns också personal som har haft sexuella relationer med unga flickor osv osv du kan läsa mer på organsationen sis tjejer.

Barnen mår jätte dåligt men så fort dom fyller 10 är dom inte värda något, trots att dom är statens barn!

Att bli Familjehem kan göra så man slipper jobba, och tjäna massor med pengar=pengarindustri.

Exakt detta. Soc förvärrar situationen med sin "vård". Ja hur kan ens socionomer få arrangera och bedriva påstådd vård av barn. Bara det är ju helt jävla uppåt väggarna galet.
Citera
2026-03-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Exakt detta. Soc förvärrar situationen med sin "vård". Ja hur kan ens socionomer få arrangera och bedriva påstådd vård av barn. Bara det är ju helt jävla uppåt väggarna galet.

Ja läs på sis tjejer på Instagram
Där flickor som suttit på sis berättar hur dom har panik varje dag, hur dom blir slagna av personal, hur dom blir hotade, där dom utsätts för sexuella övergrepp, ja detta är tjejer 11-12-13-14-15 år

En del barn tar livet av sig tex Natalie i ljungaskog.

Eller Jasmine som tog livet av sig bara 13 år ? Hon skrev brev till SOS varför de inte höll telefontider, hon undra också varför hon var där, sen ville hon inte leva mer.

https://www.sverigesradio.se/artikel/nathalie-17-tog-livet-av-sig-pa-sis-hemmet-ljungaskog

En del barn får stryp grepp på sig osv osv.

Det är ju staten institution som gör detta mot barnen ?

Vad tycker folk om detta?

Är det okej om att många tjejer vittnar om detta?

Är det relevant? Ja eftersom dessa tjejer har lvu, det är staten som har hand och ansvar över dessa barn !
Senast redigerad av Omduvaemin 2026-03-11 kl. 21:50.
Citera
2026-03-11, 21:38
Medlem
Fortfarande så har ingen i sekten visat på systematiska problem inom socialtjänsten, länka till enstaka fall är inte bevis för att hela systemet felar.

Fortfarande har ingen i sekten visat hur nyutbildade socionomer inte skulle kunna sköta sina arbetsuppgifter och vara inkompetenta, förbättringar till utbildningen är det enda som inkommit.

Just nu är det en massa tyckande, såhär är det och trust me bro för jag och alla vet minsann att det är såhär men vi tänker inte visa hur vi vet det....

Btw om någon tittade på Liams live ikväll på tiktok där flera ur pokemonsekten befann sig så kan jag informera att hela bunten är ta mig fan dumma i huvudet och det är helt och hållet rätt att soc tagit deras barn och jag hoppas vid gud att alla försök att återförenas misslyckas, skulle det närma sig så kommer jag personligen göra en orosanmälan varenda dag tills ungarna är borta därifrån.

Men varför då undrar ni såklart.
Sitter man och jämför socialtjänsten, deras medarbetare och arbete med nazisterna, förintelsen, slänga barnen i gaskamrarna och kremera för att sen skratta och skämta om det så kan man faktiskt dra helt åt helvetet.
Citera
2026-03-11, 21:42
Medlem
Citat:
Fortfarande så har ingen i sekten visat på systematiska problem inom socialtjänsten, länka till enstaka fall är inte bevis för att hela systemet felar.

Fortfarande har ingen i sekten visat hur nyutbildade socionomer inte skulle kunna sköta sina arbetsuppgifter och vara inkompetenta, förbättringar till utbildningen är det enda som inkommit.

Just nu är det en massa tyckande, såhär är det och trust me bro för jag och alla vet minsann att det är såhär men vi tänker inte visa hur vi vet det....

Btw om någon tittade på Liams live ikväll på tiktok där flera ur pokemonsekten befann sig så kan jag informera att hela bunten är ta mig fan dumma i huvudet och det är helt och hållet rätt att soc tagit deras barn och jag hoppas vid gud att alla försök att återförenas misslyckas, skulle det närma sig så kommer jag personligen göra en orosanmälan varenda dag tills ungarna är borta därifrån.

Sitter man och jämför socialtjänsten, deras medarbetare och arbete med nazisterna, förintelsen, slänga barnen i gaskamrarna och kremera för att sen skratta och skämta om det så kan man faktiskt dra helt åt helvetet.

Ja du kan vinkla detta när folk drar synonymer. Men ja barn dör pågrund av hur socialtjänsten håller på. Människors liv förstörs för alltid, där ärr alltid kommer vara ärr, där vissa får sår som aldrig kommer att läka! Detta pågrund av felaktiga placeringar och lvu !

Att du kallar detta sekt och inte bemöter kritik , gör att du tappar all trovärdighet.

Du är besatt av att kolla på människor vars liv blivit förstörda, du unnar dig i andra olycka!
Det är en av den mest avskyvärda saker man kan göra!
Citera
2026-03-11, 21:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Du beter dig sjukt. Du frågar efter fakta och får fakta. Sådär håller du på och upprepar dig ett bra tag. Sedan påstår du att det inte visas någon fakta och börjar om igen. Det är antingen ett avsiktligt troll-beteende eller någon mental störning. Eller både och.

Att du fortsätter att skriva om ”sekten” är att fortsätta sprida missaktning.
Citera
2026-03-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja du kan vinkla detta när folk drar synonymer. Men ja barn dör pågrund av hur socialtjänsten håller på. Människors liv förstörs för alltid, där ärr alltid kommer vara ärr, där vissa får sår som aldrig kommer att läka! Detta pågrund av felaktiga placeringar och lvu !

Att du kallar detta sekt och inte bemöter kritik , gör att du tappar all trovärdighet.

Du är besatt av att kolla på människor vars liv blivit förstörda, du unnar dig i andra olycka!
Det är en av den mest avskyvärda saker man kan göra!

Är du seriös och tycker det är rätt att.jämföra soc med förintelsen, barn i gaskamrar och kremering och skratta om det? På riktigt? Dina åsikter är just nu värda mindre är ludd.

Kom med seriös kritik så kan vi prata om det för just nu är det tyckande hit och dit.

Jag kan kritisera socialtjänsten för bristande dokumentation och förbättra transparensen mot politiker, ser du hur lätt det var?
Citera
2026-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du beter dig sjukt. Du frågar efter fakta och får fakta. Sådär håller du på och upprepar dig ett bra tag. Sedan påstår du att det inte visas någon fakta och börjar om igen. Det är antingen ett avsiktligt troll-beteende eller någon mental störning. Eller både och.

Att du fortsätter att skriva om ”sekten” är att fortsätta sprida missaktning.

Du inser att tråden handlar om lvu sekten va? Det står i rubriken...

Menar du att FU gör sig skyldig till missaktning när hon säger att soc är en sekt med massa sektkärringar?
Citera
2026-03-11, 21:48
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Sätt dig in i hur LVU-processen faktiskt fungerar bakom den fina fasaden och prata med en drabbad familj. Läs utredningen och jämför med vad som står i originalhandlingarna. Det är mitt tips till dig.

Om du faktiskt gör detta så kommer du aldrig mer behöva några fler bevis.
Har gjort det. Har även jobbat inom socialtjänsten.
Citera
2026-03-11, 21:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Har gjort det. Har även jobbat inom socialtjänsten.

Det kanske är precis det som är problemet. Du behöver kunna se den andra sidan också. Föräldrar har även de rätt till rättssäkra barnutredningar. Det finns ingen garanti för det idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in