Citat:
Tror ni att det slopade HP-kravet får så stor påverkan på BII då? Om man utgår från att alla som har betyg för att komma in på handels också kan få 1.25 på HP vid första försöket så innebär ju det att HP-kravet endast borde rensat bort de som inte visste att de skulle vara intresserade av att gå handels eller helt enkelt inte var tillräckligt sugna på det för att palla skriva ett åtta timmars prov.
Yes jag söker in i år i BII med 22,5. Helt ärligt så vet jag inte vad det kan hamna på. Du kan ha rätt i att det blir lottning på 22,5 pga borttagningen men samtidigt tror jag att det kanske också innebär att fler med låt oss säga 22,4 söker in och då kanske det blir 22,4 i BII i år igen (kanske).
Så min gissning är två scenarior; antingen blir det 22,4 i BII i år igen men ingen lottning för 22,5. Eller så blir det 22,5 i BII och lottning. Det enda som gör att jag tvekar är att jag undrar hur mycket det skiljer sig mellan sökande med 22,5 vs 22,4.
Så min gissning är två scenarior; antingen blir det 22,4 i BII i år igen men ingen lottning för 22,5. Eller så blir det 22,5 i BII och lottning. Det enda som gör att jag tvekar är att jag undrar hur mycket det skiljer sig mellan sökande med 22,5 vs 22,4.
De som tar sig tiden att plugga upp sin merit till 22.4/22.5 känns däremot väldigt medvetna om att det är handels de vill gå och borde därav inte ha stoppats av något HP-krav. Det här är ju bara spekulationer av mig men om det är så så borde ju BII vara kvar på ungefär samma nivå igen.
Det kan ju dock också vara så att det kommer vara massa ekonomiare som inte kom in förra året på grund av de nya kraven kring meritpoäng och därför söker BII nu, ett år senare...