2026-03-10, 17:36
  #13
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Sam Hallams attityd.

Borde inte ett dåligt OS göra NHL-spelare extra motiverade att gå med i VM för att vinna guld? Såsom Tre Kronor 1998 och Ryssland 2014.
Citera
2026-03-10, 17:45
  #14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Borde inte ett dåligt OS göra NHL-spelare extra motiverade att gå med i VM för att vinna guld? Såsom Tre Kronor 1998 och Ryssland 2014.
Det är där jag tror att man är för trött på coachen. Ingenting i spelet har visat att de vill ge det extra för att vinna. Förlusten mot USA var mer en suck än en rasande Foppa och bedrövad Sundin som 1998.

Orkar en sån som Nylander spela halvskadad efter four nations+ Vm på hemmaplan+ OS+ två nhl säsonger ? Jag tror inte det.
Citera
2026-03-10, 17:51
  #15
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är där jag tror att man är för trött på coachen. Ingenting i spelet har visat att de vill ge det extra för att vinna. Förlusten mot USA var mer en suck än en rasande Foppa och bedrövad Sundin som 1998.

Orkar en sån som Nylander spela halvskadad efter four nations+ Vm på hemmaplan+ OS+ två nhl säsonger ? Jag tror inte det.

Då ser vi fram emot ett VM där vi åker ut i kvarten, och sedan är Hallam borta.
Citera
2026-03-10, 20:50
  #16
Medlem
Blir det inte finalplats heller i detta mästerskapet så känns det som att Hallams eftermäle kommer att vara sämre än Garpenlövs.

Till Garpens försvar för man ändå lyfta fram att han bara fick 3 turneringar med Tre Kronor, aldrig någon best on best. Ryssland/ROC deltog i 2 av de 3 mästerskapen. Man var en Puck out från Rasmus Dahlin i VM 2022 från att gå vidare mot Kanada i kvarten och hade då ställts mot Tjeckien i semin. Covid ställde dessutom till det med laguttagning både VM 2021 och delvis VM 2022. Men det är klart, de två torskarna mot Danmark och Belarus i VM 2021, de är svåra att snacka bort.

Hallam har oavsett fått 5, snart 6, mästerskap på sig där Ryssland inte deltagit i något av dem.
Citera
2026-03-11, 12:35
  #17
Medlem
m4tt145s avatar
Dags att börja den nya generationen. Jag hoppas verkligen följande spelare är med i truppen:

Ivar Stenberg
Otto Stenberg
Anton Frondell
Viggo Björck
Elias Salomonsson
Tom Willander
Liam Öhgren

Gärna även några fler yngre som spelar slutspel hade varit kul, Östlund, Nils Lundqvist osv.
Citera
2026-03-11, 15:22
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Dags att börja den nya generationen. Jag hoppas verkligen följande spelare är med i truppen:

Ivar Stenberg
Otto Stenberg
Anton Frondell
Viggo Björck
Elias Salomonsson
Tom Willander
Liam Öhgren

Gärna även några fler yngre som spelar slutspel hade varit kul, Östlund, Nils Lundqvist osv.

Berglund var kanske den som kändes mognast i sitt spel och klev fram när de gällde som mest under JVM, känns given att pröva i senior VM om NHL spelarna mer eller mindre uteblir.
Citera
2026-03-11, 15:31
  #19
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Berglund var kanske den som kändes mognast i sitt spel och klev fram när de gällde som mest under JVM, känns given att pröva i senior VM om NHL spelarna mer eller mindre uteblir.

Tyvärr så kommer Hallam ta ut sina gamla favoriter. Gärna dom från nhl, Mikael Backlund, Elias Petterson, Erik Karlsson, Hedman, Ekholm osv. Ingen Wallstedt eller närkingen Leo Carlsson!
__________________
Senast redigerad av East.Clintfood 2026-03-11 kl. 15:57.
Citera
2026-03-11, 18:12
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Tyvärr så kommer Hallam ta ut sina gamla favoriter. Gärna dom från nhl, Mikael Backlund, Elias Petterson, Erik Karlsson, Hedman, Ekholm osv. Ingen Wallstedt eller närkingen Leo Carlsson!

Nja Ekholm vilar de en intern osämja över han och Hallam sinsemellan. Och Carlsson hade spelat OS om han varit hel.

Men Hallam förtjänar ingen NHL förstärkning öht.
Citera
2026-03-11, 18:14
  #21
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Nja Ekholm vilar de en intern osämja över han och Hallam sinsemellan. Och Carlsson hade spelat OS om han varit hel.

Men Hallam förtjänar ingen NHL förstärkning öht.

Max Friberg, han är väl tillgänglig för vm?
Citera
2026-03-11, 18:44
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Max Friberg, han är väl tillgänglig för vm?

Eftersom SHL spelas som längst till 6 maj så är utsikterna goda för att han troligen blir med i VM.
Citera
2026-03-11, 19:41
  #23
Medlem
Steff83s avatar
https://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/uppgifter-intern-spricka-i-tre-kronor-under-os/

Uppgifter: Intern spricka i Tre Kronor under OS
Citera
2026-03-11, 20:25
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
https://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/uppgifter-intern-spricka-i-tre-kronor-under-os/

Uppgifter: Intern spricka i Tre Kronor under OS

Nästan så att man satt kaffet i halsen av chocken utav dom uppgifterna.

Bra att de uppdagas så de förhoppningsvis minskar chanserna för något klappträ att bli förbundskapten igen, man bör även införa att de fodras någon form av kriterier när de vankas större turneringar likt OS och World Cup, har den aktuella coachen inte uppvisat några framgångar i VM, EHT osv så bör man kunna bryta kontraktet till förmån för någon annan, eftersom de allt som oftast pekar åt att gå åt helvete i de stora turneringarna som man vill göra bra ifrån sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in