2026-03-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Document access expired.

Ahh..helvetesskitsidor...var kan man ladda upp en pdf som får ligga kvar?
Citera
2026-03-11, 18:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Ingen aning.
Citera
2026-03-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist

Sätt upp en server på Azure, kostar dock en del per månad och blir det mycket trafik kostar det mer.
Citera
2026-03-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmyset
Sätt upp en server på Azure, kostar dock en del per månad och blir det mycket trafik kostar det mer.

Ja, står du för kostnaden? 😉

Vi testar ett nytt alternativ :

https://www.ilovepdf.com/sv/download/jzzy6fsk2k9rkzyg7k1h9ddr7vdrvfrg6p1v72Acwdd8czcq13 7zcxntrc0m90w5kgfm8lnlrqnwp7jmb8fltx33f2w0m1tmxnbp sh3h55gpd3mAxsgmfyls1zl6ts3mrtcyghrb5jr623jrcz1lrz xn7pwj7p8h3lAAAnfl0Aw65sxt566q/84

Och så slänger vi med bilderna från Nordisk kriminalkrönika på samma gång. Bilden som tidigare postats här samt bilder på parets slaktade hund, mordvapnen, Matijas blodiga jeans som han fick utlösning i när han begick morden och en bild från rättegången. Tyvärr inte i bästa kvalitet.

https://imgur.com/a/QjioJcP

Polisen hade svårt att tro att mordet på den 70-åriga mannen I Bagarmossen var Sovdats debut och de försökte pressa honom om fler mord. Han erkände en del misshandelsfall men sa också till polisen, "-Jag ska ut också och vill inte ha en massa skadestånd".

Även om många år har gått och han har skött sig, bortsett från permissioner där han hotade en väktare till livet (vilket borde givit honom 7-8 år till på Karsudden) så anser jag ändå att denna nolla förtjänar att släckas för det han gjorde. 16 personer från Harriets familj var närvarande vid mötet med poliserna på Västberga polisstation där de fick information om utredningen, bl.a hennes 83-åriga mormor som var mycket sorgsen.

Matija, jag vet att du läser här. Jag hoppas att någon släcker dig med en skruvmejsel i nacken en vacker dag. Och sen kör in den i ögat på dig och vrider om. Därefter kan du få halsen avskuren och blöda ut som det djur du är. Du förtjänar inte att få se din dotter växa upp. ÄCKEL.
Senast redigerad av KrimHist 2026-03-11 kl. 20:26.
Citera
2026-03-12, 08:53
Medlem
Kastades in i detta fallet igen och läste alla 80 sidor i tråden. Berörde mig väldigt mycket. Efter att ha sett bilden i badrummet så hoppas jag att M.S dör en oerhört plågsam död antingen genom någon annan eller någon sjukdom. Gärna det första! Ord kan inte beskriva hur vidrigt det är att denna person får känna lycka och frihet.

Nu var det längesen, men vi får aldrig glömma Harriet och David. Vi får aldrig glömma deras öde men även hur Sverige spottade på dom och deras anhöriga. Allt jag hoppas är att deras anhöriga har ett så bra liv som möjligt.

Nu har visserligen det ändrats så att domstol måste avgöra ett utsläpp och inte enbart chefsläkare som kan bestämma vilket är bra.
Citera
2026-03-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assimileradblatte
Kastades in i detta fallet igen och läste alla 80 sidor i tråden. Berörde mig väldigt mycket. Efter att ha sett bilden i badrummet så hoppas jag att M.S dör en oerhört plågsam död antingen genom någon annan eller någon sjukdom. Gärna det första! Ord kan inte beskriva hur vidrigt det är att denna person får känna lycka och frihet.

Nu var det längesen, men vi får aldrig glömma Harriet och David. Vi får aldrig glömma deras öde men även hur Sverige spottade på dom och deras anhöriga. Allt jag hoppas är att deras anhöriga har ett så bra liv som möjligt.

Nu har visserligen det ändrats så att domstol måste avgöra ett utsläpp och inte enbart chefsläkare som kan bestämma vilket är bra.

Amen! Tyvärr är länken till FUP död igen. Kan någon tipsa om en bra gratis pdf-host online där filen får ligga kvar och laddas ned mer än en gång? Har testat åtta olika nu, ingen av dessa fungerar.

Det står en del intressant på den engelska wikipedian som jag inte tror har stått i tråden? Men kan ha glömt. Att han pluggade på folkhögskola och Karsudden berättade inte ens för skolan vad han var dömd för. Ett mycket sjukt samhälle.

Att ingen i familjen Sovdat går att hitta på nätet med profil på sociala medier m.m måste vara högst medvetet. Min 90-åriga mormor lämnade mer avtryck på nätet än vad hela den familjen gjort tillsammans. Hans fru fyller år om fem dagar, tror ni att det blir fest på Sleipnervägen?
Senast redigerad av KrimHist 2026-03-12 kl. 10:47.
Citera
2026-03-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vi glömmer inte.
Aldrig
Citera
2026-03-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Så här många år senare ser det ut som att det var rätt beslut att släppa ut honom.
Han ska avrättas
Citera
2026-03-12, 15:27
Medlem
Den här länken ska fungera i en vecka så passa på och ladda ner FUP här : https://we.tl/t-eUh6x6REcs

Tänk om varje tråd hade en tillhörande mediedel där man kunde hitta FUP, dom, dokumentärer m.m. Fattar att det är omöjligt då det skulle krävas ett enormt utrymme men det hade varit guld värt. Men något i samma stil med enbart länkar?
Citera
2026-03-12, 20:23
Medlem
Att han gick loss på det här är otroligt.
Det han gjort, bara en smäll på fingrarna i några år.

Sen går han som Fantomen runt på stadens gator som en vanlig man.

Hade det hänt idag, inte en chans att han kommit ut.
Citera
2026-03-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Att han gick loss på det här är otroligt.
Det han gjort, bara en smäll på fingrarna i några år.

Sen går han som Fantomen runt på stadens gator som en vanlig man.

Hade det hänt idag, inte en chans att han kommit ut.

Hade det varit i ett land med dödsstraff så hade han avrättats, hade det varit i dagens Sverige hade han fått sitta minst 30 år. Istället jobbar han som busschaufför i lokaltrafiken och människorna han slaktade har förmultnat. Sverige är extremt på många sätt. Som anhörig hade jag ALDRIG accepterat detta. Davids pappa tog hård strid mot ansvariga läkare på Karsudden.
Citera
2026-03-12, 21:25
Medlem
Asså helvetes jävla smuts M.S
Det är ett jävla hån mot dom!

Sverige lider av en jävla masspsykos. M.A.S.S.P.S.Y.K.O.S
Så många offer som blivit pissade på.

Inför livstids straff utan möjlighet till villkorlig frigivning och inför att om någon är färdig vårdad från RPV så skall smutset krypa in i fängelse på livstid efter det. DET ÄR DET ENDA RÄTTA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in