2026-03-11, 10:46
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast båda ska ju köra femmilen på lördag.

Ilar slåss ju i toppen av totalen. Maja ligger ju också bra till. Sen kvarstår min poäng att jag personligen inte hade haft nåt problem om man haft 5 åkare kvar innan femmilen, där Emma varit reserv. Att 2 åkare blir sjuka och missar så tätt inpå är bara väldigt olyckligt, men nu valde man ju från ledningens håll att skicka hem Linn och stå helt utan reserv.

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Ja?
Dom ser väl chansen att kunna ta några poäng till VC där dom ligger bra till.

Ser inget fel i det dom gjorde under OS.

Är det klarlagt eller en skröna att Linn's enda besked om 5-milen var en biljett via telefon?
Vem har isf bestämt den bokningen?

Både expressen och tv4 har som jag tolkar det oberoende av varandra rapporterat att så var fallet, och Linn har inte gått ut och dementerat det så jag håller det som sannolikt iallafall.
Citera
2026-03-11, 10:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Är det klarlagt eller en skröna att Linn's enda besked om 5-milen var en biljett via telefon?
Vem har isf bestämt den bokningen?

Det kom väl fram i någon intervju och Byström har bekräftat det men sagt att det inte var lyckat. Och att det skulle vara det enda beskedet vet jag inte riktigt men det var det första beskedet.

Förstår inte varför du ifrågasätter detta.
Citera
2026-03-11, 10:56
Medlem
Metallharrys avatar
På tal om Moa Ilar såg jag att hon nyligen blev återvald som ledamot i SOK:s aktivas kommitté. En hint måhända att karriären fortsätter även efter Falun nästa år?
Citera
2026-03-11, 12:46
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Välbe ute och svingar mot Kläbo: Anser att han fuskade till sig alla gulden:

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/jelena-valbes-attack-pa-johannes-hosflot-klabo-efter-os/
Citera
2026-03-11, 13:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Som sagt, inte bara Sverige som drabbades av sjukdomar och där nu rutinerna ifrågasätts: https://www.nrk.no/sport/mattis-stenshagen-krever-grep-etter-_sykdomsboom_-under-ol_-_-ikke-godt-nok-1.17802256
Senast redigerad av Alkibiades 2026-03-11 kl. 13:45.
Citera
2026-03-11, 13:26
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Välbe ute och svingar mot Kläbo: Anser att han fuskade till sig alla gulden:

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/jelena-valbes-attack-pa-johannes-hosflot-klabo-efter-os/
"Fuskade Johannes Hösflot Kläbo på OS?"

Ja, det overrasker vel ikke. Alle metoder taes i bruk når et folk skal indoktrineres. Om man må ta inn Välbe som sanningsvitne fra
en artikkel i Sport.ru !! så må man ha jobbet lite for å få fram sin agenda. Ikke bare bare å hitte sanningen i mellom all
propaganda for en vanlig svensk.

Ikke så merkelig at kommentarsfeltet ser ut som det gjør noen ganger. Dock kan det se ut til at flere og flere gjennomskuer tramset i media,
da trådene har blivit mye mer interessante å les nu enn før.

Her er artikkelforfatterens enda movikt mot Välbes svada, eller venta lite, det er jo ingen motvikt, snarere tvert om.
"Att testningen för fluorvalla åtminstone delvis fungerade under OS fick det sydkoreanska laget erfara i sprinten"
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2026-03-11 kl. 14:17.
Citera
2026-03-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det kom väl fram i någon intervju och Byström har bekräftat det men sagt att det inte var lyckat. Och att det skulle vara det enda beskedet vet jag inte riktigt men det var det första beskedet.

Förstår inte varför du ifrågasätter detta.
Jag tycker att det är en STOR skillnad på att "bara" få en biljett på telefonen och att man först blir
informerad om beslutet och därefter får biljetten.

Sedan "ifrågasätter" jag inte utan vet inte hur det FAKTISKT var.
Den stora frågan är ju kvar, vem tog beslutet.
Jag köper att det är Byström som tar det slutgiltiga beslutet men hur stor påverkan har andra i ledningen för det beslutet?
Citera
2026-03-11, 14:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag tycker att det är en STOR skillnad på att "bara" få en biljett på telefonen och att man först blir
informerad om beslutet och därefter får biljetten.

Sedan "ifrågasätter" jag inte utan vet inte hur det FAKTISKT var.
Den stora frågan är ju kvar, vem tog beslutet.
Jag köper att det är Byström som tar det slutgiltiga beslutet men hur stor påverkan har andra i ledningen för det beslutet?

Var ju din fråga om det var en skröna som jag nog tycker är ett ifrågasättande. Och som sagt, hon fick biljetten först via SMS enligt vad som har rapporteras i media.
Citera
2026-03-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Var ju din fråga om det var en skröna som jag nog tycker är ett ifrågasättande. Och som sagt, hon fick biljetten först via SMS enligt vad som har rapporteras i media.
Och media skriver/talar alltid sanning?

Jag skrev:
"Är det klarlagt eller en skröna att Linn's enda besked om 5-milen var en biljett via telefon?"
Senast redigerad av smokieknife 2026-03-11 kl. 14:21.
Citera
2026-03-11, 14:21
Medlem
Citat:
Och media skriver/talar alltid sanning?

Och vad spelar det för roll om Linn fick biljetten via SMS eller direkt i handen eller vem det var som postade biljetten?
Hon fick en biljett och hon åkte hem. Finns väl ingen anledning att älta det längre.
Citera
2026-03-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Och vad spelar det för roll om Linn fick biljetten via SMS eller direkt i handen eller vem det var som postade biljetten?
Hon fick en biljett och hon åkte hem. Finns väl ingen anledning att älta det längre.
Vi tycker olika.

För mig är det en STOR skillnad på att få ett besked genom en biljett på SMS och att bli vidtalad före.

Eftersom det kommer kritik mot landslagsledningen så tycker jag att det är viktigt att det framgår HUR och av VEM/VILKA som initierade beslutet.
Citera
2026-03-11, 14:32
Medlem
Problemet är väl att Byström beordrade en koordinator att köpa en biljett åt Svahn överhuvudtaget inte att koordinatorn var så snabb på jobbet att biljett var köpt och skickad innan Byström hann tala med Svahn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in