2026-03-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Har du frågat den du kallar PM om vad denne menar och har du något svar att visa? Eller sprider du bara skvaller om en person som fått ett barn omhändertaget?
Varför ska jag fråga PM vad hon menar, hon har ju gång på gång gjort påstående om att föräldrar fick ha sina barn hos sig i lägren trots att det inte alls var fallet , bara tonåringar fick leva för att de kunde arbeta tills de dog .
Du kanske ska ta del av lives och läsa lite domar som gäller just PM
Citera
2026-03-11, 13:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varför ska jag fråga PM vad hon menar, hon har ju gång på gång gjort påstående om att föräldrar fick ha sina barn hos sig i lägren trots att det inte alls var fallet , bara tonåringar fick leva för att de kunde arbeta tills de dog .
Du kanske ska ta del av lives och läsa lite domar som gäller just PM
För att du inte bara ska hålla på att sprida skvaller såklart. Om du kan visa någon fakta så skulle det kunna hjälpa dig att något reparera din trovärdighet som du själv fullständigt har förstört.
Citera
2026-03-11, 13:21
Medlem
Citat:
Hon bor hemma hos sin mamma och när barnet var hemma bodde hon hos sin pappa under lång tid trots att hon var kring 40 år , var det är tänkt att barnet ska bo om det skulle få komma hem är mycket oklart.

Adina!
Det är inget fel om barnen får bo med sin morfar och mormor och mamma. Snarare ett starkt skyddsnät !
Citera
2026-03-11, 13:25
Medlem
Citat:
För att du inte bara ska hålla på att sprida skvaller såklart. Om du kan visa någon fakta så skulle det kunna hjälpa dig att något reparera din trovärdighet som du själv fullständigt har förstört.
Du har uppenbarligen inte läst vad tråden heter och tagit reda på vilka personer det är som finns i kretsen runt "LVU- sekten ".
Om jag tillhört de som spelar in lives så hade jag kunnat visa inspelningar nu är det inget jag gör , den som vill ha fakta vad som sägs i lives bör lämpligtvis anstränga sig lite och se lives .
Varför skulle jag vara intreserad av om jag anses trovärdig eller inte på ett diskussionsforum av någon anonym som inte ens bemödar sig att ta reda på något om personer som diskuteras eller ens vet vilka de är och kan bilda sig en bild av dessa personer
Citera
2026-03-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nu undrade jag inte vad som uppdagats. Utan vad åtgärden kommer bli och hur du menar att framtiden kommer att se ut.

Sektledaren tänker tex kämpa tills alla barn är återlämnade, soc lagts ned och socionomer/chefer är dömda. Är det detta som är målet?

Vem är medelklass menar du?

Det finns ingen sekt ledare! Vad pratar du om? Ja reformer kommer ske där rättssäkerhet är prio 1!

Det är advokater och staten som komme reformera detta.

Tex elsas mamma är medelklass.
Citera
2026-03-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Att säga att barn idag i Sverige har det värre än barn i koncentrationsläger är historielöst och osmakligt.
Ingen av dessa personer vill eller kan jobba, att barnen är placerade är den perfekta ursäkten för att vägra skaffa sig ett jobb.

Nej det är inte mer osmakligt än att du kallar en person som riktar kritik för sekt ledare.

Jag tror S har goda förutsättningar för att jobba, t.ex. med socialt arbete, hon behöver bara förbättra sitt språk.
Citera
2026-03-11, 13:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst vad tråden heter och tagit reda på vilka personer det är som finns i kretsen runt "LVU- sekten ".
Om jag tillhört de som spelar in lives så hade jag kunnat visa inspelningar nu är det inget jag gör , den som vill ha fakta vad som sägs i lives bör lämpligtvis anstränga sig lite och se lives .
Varför skulle jag vara intreserad av om jag anses trovärdig eller inte på ett diskussionsforum av någon anonym som inte ens bemödar sig att ta reda på något om personer som diskuteras eller ens vet vilka de är och kan bilda sig en bild av dessa personer
Jag förstår att du inte är intresserad av hur du framställer dig själv men ditt ständiga skvaller och dina ständiga sidospår är extremt störande för de som vill diskutera det som påstås vara konspirationsteorier.
Citera
2026-03-11, 13:39
Medlem
Citat:
Jag förstår att du inte är intresserad av hur du framställer dig själv men ditt ständiga skvaller och dina ständiga sidospår är extremt störande för de som vill diskutera det som påstås vara konspirationsteorier.
Det är alltså inte relevant att prata om de som har barn omhändertagna menar att föräldrar och barn hade det bättre i koncentrationsläger än vad de har i Sverige , är det inte just en konspirationsteori att sprida något sådant
Citera
2026-03-11, 13:45
Medlem
Citat:
Det är alltså inte relevant att prata om de som har barn omhändertagna menar att föräldrar och barn hade det bättre i koncentrationsläger än vad de har i Sverige , är det inte just en konspirationsteori att sprida något sådant

Hon överdriver ju bara, hon menar bara att staten inte behandlar sitt folk väl
Citera
2026-03-11, 13:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det kommer att leda till att lagkraven på saklighet och opartiskhet förhoppningsvis börjar efterlevas. Om det inte blir så behöver ansträngningarna ökas tills det blir så.

Yes toppen, inget mig emot. Låt oss säga att detta leder till att 1-2% fler barn får återvända hem. Vad händer härnäst?

Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Håller du inte med om att socialtjänsten inte fungerar på flera nivåer ?

Vad tycker du fungerar bra hos socialtjänsten ?

Jag har aldrig påstått att socialtjänsten är en felfri fullt fungerande myndighet. Mig veterligen har ingen i tråden uttryckt det.

Vad som fungerar bra? Ja främst att det finns ett skydd att tillgå för utsatta barn/föräldrar. Något sektledaren alltså vill ska tas bort.

Citat:
Adina!
Det är inget fel om barnen får bo med sin morfar och mormor och mamma. Snarare ett starkt skyddsnät !

Du tror inte mormor och morfar vill leva sin pension i lugn och ro? Slippa uppfostra och ta hand om ytterligare ett barn när dom är 60-70+?

Citat:

Amen. Förstår inte varför man ska spjärna emot så hårt. Jag har inga problem med att medge att socialtjänsten har brister. Men detta gäng tar varenda uttalande sekten gör i försvar. Helt sinnessjukt.

Citat:
Det finns ingen sekt ledare! Vad pratar du om? Ja reformer kommer ske där rättssäkerhet är prio 1!

Tex elsas mamma är medelklass.

Jo det finns en sektledare. Du är under dennes påverkan uppenbarligen då du försvarar allt denne säger och gör.

Nej Elsas mamma är inte medelklass, helt vanlig arbetarklass. Vad det nu har för betydelse.
Citera
2026-03-11, 13:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Men det finns inget att diskutera när sändningen är borta och inte går att se. Det blir bara din monolog och dina påståenden som inte kan kontrolleras.

Det som däremot kan diskuteras är att det är olämpligt att Family United håller på med live-sändningar som kan vändas mot dem på detta sätt. Jag vill att FU deltar i tråden och förklarar sitt agerande.

Men du och några till beter er så sjukt illa så det är självklart att FU inte vill delta. Jag vill att ni slutar med ert mobbande så att FU kan delta i diskussionen i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Yes toppen, inget mig emot. Låt oss säga att detta leder till att 1-2% fler barn får återvända hem. Vad händer härnäst?
Det där var så dumt så det bemöter jag inte ens.
Citera
2026-03-11, 14:04
Medlem
Citat:
Men det finns inget att diskutera när sändningen är borta och inte går att se. Det blir bara din monolog och dina påståenden som inte kan kontrolleras.

Det som däremot kan diskuteras är att det är olämpligt att Family United håller på med live-sändningar som kan vändas mot dem på detta sätt. Jag vill att FU deltar i tråden och förklarar sitt agerande.

Men du och några till beter er så sjukt illa så det är självklart att FU inte vill delta. Jag vill att ni slutar med ert mobbande så att FU kan delta i diskussionen i tråden.

Det där var så dumt så det bemöter jag inte ens.
Nu tycker ju varken FU eller de som finns runt att deras lives är negativa på något sätt trots att de tror att det sitter en massa handläggare från deras egen socialtjänst och följer deras lives och då också ser och hör vad som sägs i lives .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in