2026-01-13, 22:27
Medlem
Donatellis avatar
Finns det FUP,Dom?
Citera
2026-01-14, 13:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Kan ni skicka länken på nytt? Går inte att öppna
Vsg

Tyvärr bara på delafil då catbox.moe är nere.
https://delafil.se/5668c07824074c75/K%C3%B6penhamns_Peter_Madsen_Dom.pdf
Citera
2026-01-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vsg

Tyvärr bara på delafil då catbox.moe är nere.
https://delafil.se/5668c07824074c75/K%C3%B6penhamns_Peter_Madsen_Dom.pdf

Tack snälla! finns det inga FUP bilder från båten? Ser bara text i filen.
Citera
2026-01-18, 00:48
Medlem
Kollade på dokumentären. Madsen och Trump känns som le och långhalm. Intressant att studera en personlighet jag knappt sett på film innan. Kroppspråket och ansiktsuttryck kontra det som sägs.

Vad är förklaringen till att allt spårade ur just då? Hade hans pengar tagit slut? Insåg han hur kassa hans raketer var?

Jäkla otur för Kim att hon bara blev ett slumpmässigt offer eftersom Madsen hade bestämt sig för att ge sig på första bästa kvinna han fick med i båten.

Skrämmande medelanden han sände till den kvinnliga frivilligarbetaren.

Vad hände med Madsens äktenskap? Han var väl gift tidigare? Hade han barn?
Citera
2026-02-05, 02:01
Medlem
”Ny lag kan förlänga Peter Madsens fängelsestraff”

”En ny straffreform i grannlandet gör det svårare att ansöka om villkorlig frigivning för livstidsdömda.”

”Peter Madsen är dömd till livstidsfängelse för mordet på svenska journalisten Kim Wall. Han sitter inspärrad på fängelset Storstrøm med strikta restriktioner – och det kommer han göra ett bra tag till.

På torsdag ska en ny straffreform behandlas i danska Folketinget för tredje gången, skriver BT. Den höjer gränsen för villkorlig frigivning rejält för livstidsdömda.

I stället för att kunna ansöka efter 12 år, blir det nu möjligt först efter 20 år.”

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ny-lag-kan-forlanga-peter-madsens-fangelsestraff/
Senast redigerad av Riley.B 2026-02-05 kl. 02:03.
Citera
2026-03-11, 06:32
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
”Ny lag kan förlänga Peter Madsens fängelsestraff”

”En ny straffreform i grannlandet gör det svårare att ansöka om villkorlig frigivning för livstidsdömda.”

”Peter Madsen är dömd till livstidsfängelse för mordet på svenska journalisten Kim Wall. Han sitter inspärrad på fängelset Storstrøm med strikta restriktioner – och det kommer han göra ett bra tag till.

På torsdag ska en ny straffreform behandlas i danska Folketinget för tredje gången, skriver BT. Den höjer gränsen för villkorlig frigivning rejält för livstidsdömda.

I stället för att kunna ansöka efter 12 år, blir det nu möjligt först efter 20 år.”

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ny-lag-kan-forlanga-peter-madsens-fangelsestraff/

Verkar konstigt att de skulle kunna ändra på detta retroaktivt, för fångar som redan är dömda. Grundregeln vid ändring av straff i Sverige, är att ändringen börjar gälla först för brottslingar som begår sina brott efter att ändringen klubbades igenom. Skulle förvåna mig mycket om de inte har samma regel i Danmark som här.
Citera
2026-03-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Kollade på dokumentären. Madsen och Trump känns som le och långhalm. Intressant att studera en personlighet jag knappt sett på film innan. Kroppspråket och ansiktsuttryck kontra det som sägs.

Vad är förklaringen till att allt spårade ur just då? Hade hans pengar tagit slut? Insåg han hur kassa hans raketer var?

Jäkla otur för Kim att hon bara blev ett slumpmässigt offer eftersom Madsen hade bestämt sig för att ge sig på första bästa kvinna han fick med i båten.

Skrämmande medelanden han sände till den kvinnliga frivilligarbetaren.

Vad hände med Madsens äktenskap? Han var väl gift tidigare? Hade han barn?

Inga kända barn men en sambo/fru som även varit ihop med Paludan. Skum killsmak. Vad skrev han för meddelande?
Citera
2026-03-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Inga kända barn men en sambo/fru som även varit ihop med Paludan. Skum killsmak. Vad skrev han för meddelande?

Han skrev i realtid vad han gjorde med Kim på båten, fastän som om det vore enbart morbida skämt. Kvinnan visste ju inte att han explicit hade dödat en person i båten.
Citera
2026-03-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Verkar konstigt att de skulle kunna ändra på detta retroaktivt, för fångar som redan är dömda. Grundregeln vid ändring av straff i Sverige, är att ändringen börjar gälla först för brottslingar som begår sina brott efter att ändringen klubbades igenom. Skulle förvåna mig mycket om de inte har samma regel i Danmark som här.

vid årsskiftet som var så ändrade Sverige så att livstidsdömda kan ansöka om tidsbestämt straff först efter tolv år, tio år gällde innan. Det gäller oavsett när du dömdes.
Citera
2026-03-11, 14:20
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vid årsskiftet som var så ändrade Sverige så att livstidsdömda kan ansöka om tidsbestämt straff först efter tolv år, tio år gällde innan. Det gäller oavsett när du dömdes.

Jaså, det har jag missat. Inte för att jag ömmar för denna grupp, men jag tycker ändå att det är principiellt fel. Nu har de hållit på och räknat åren fram till tio år - och sedan blir det plötsligt två till. Det är inte juste.
Citera
2026-03-11, 14:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaså, det har jag missat. Inte för att jag ömmar för denna grupp, men jag tycker ändå att det är principiellt fel. Nu har de hållit på och räknat åren fram till tio år - och sedan blir det plötsligt två till. Det är inte juste.
Jag vet inte riktigt, man döms ju till livstids fängelse. Att man sedan kan ansöka om att få det omvandlat till tidsbestämt har egentligen inget med straffet man dömdes till att göra. Det finns ju praxis och allt sådant men man har ju ingen rätt att få straffet omvandlat till tidsbestämt.
Citera
2026-03-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Han skrev i realtid vad han gjorde med Kim på båten, fastän som om det vore enbart morbida skämt. Kvinnan visste ju inte att han explicit hade dödat en person i båten.

Nä det visste hon ju inte förrän efteråt men antar att måste haft lite morbid intressen även innan när man kan göra en sån sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in