2026-03-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det styvpappan eller den biologiska pappan han ville mörda?

Den biologiska vad jag förstår. Inte misstänkt alls att två personer som bor på olika atällen mördas och har samma arvtagare.🙈
Citera
2026-03-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Vi var nog flera som diskuterade och tänkte att det inte kunde varit planerat, men vi verkar haft mycket och ännu mera fel?

Ja man tror ju knappast att det är planerat om man mördar nån i sin egen lägenhet och drar kroppen till närmsta kärr mitt på dagen.😀
Citera
2026-03-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Själv är man ju luttrad efter att ha följt flera vidriga mord här.
Jag har följt flera här men jag har alltid tänkt väldigt fel, så för min egen del är det nog inte möjligt att bli luttrad, kanske jag iofs förvisso ska vara glad för? Jag försöker bara förstå det jag inte förstår, i just detta fallet är det kanske inte mer frågetecken än i andra fall, men mycket mer besynnerliga och märkliga frågetecken som känns fullständigt knasigt ärligt talat, men vi får väl svar tids nog, efter dom?
Citera
2026-03-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja man tror ju knappast att det är planerat om man mördar nån i sin egen lägenhet och drar kroppen till närmsta kärr mitt på dagen.😀
Fast det var nog inte mitt på dagen de drog iväg till kärret men i sin egen lägenhet är märkligt bara det när det kunde skett vid kärret, så fattar precis vad du menar? Planerat och ändå väntar de flera dagar att forsla bort kroppen som stinker? Nä det är för mycket konstiga saker så inte konstigt man tänkt att det inte kan varit planerat? 🙈
Citera
2026-03-10, 23:18
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrodotoxin
Påminner ändå en del om styckmordet I Karlskrona 2020.
Par som sugit ut pengar/andra tjänster från en förälder. Sedan när det tagit stopp så planerar paret mordet och även detta i "egna" lägenheten.

Påminner extremt mycket om Johanna Möller, men betydligt mindre planering och betydligt mer groteskt.
Citera
2026-03-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Fast det var nog inte mitt på dagen de drog iväg till kärret men i sin egen lägenhet är märkligt bara det när det kunde skett vid kärret, så fattar precis vad du menar? Planerat och ändå väntar de flera dagar att forsla bort kroppen som stinker? Nä det är för mycket konstiga saker så inte konstigt man tänkt att det inte kan varit planerat? 🙈

Det stod att det var på dagen, då de mötte de tre kvinnliga vittnena.
Citera
2026-03-10, 23:50
Medlem
Citat:
Det stod att det var på dagen, då de mötte de tre kvinnliga vittnena.

Här står det att det var på dagen:

Sid 15/20

31. ”Granskning av övervakningsfilm från Finnvidsvägen 5 och Noragårdsvägen 62 B i Danderyd (förundersökningsprotokoll del 1 s.359 - 369) för att bevisa att de tilltalade PÅ DAGEN den 17 juni 2025 tillsammans har förflyttat Anna Kuligowski Leijons kropp på en vagn från Kevingeringen 83 till Nora träsk.”
Citera
2026-03-11, 00:20
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Här står det att det var på dagen:

Sid 15/20

31. ”Granskning av övervakningsfilm från Finnvidsvägen 5 och Noragårdsvägen 62 B i Danderyd (förundersökningsprotokoll del 1 s.359 - 369) för att bevisa att de tilltalade PÅ DAGEN den 17 juni 2025 tillsammans har förflyttat Anna Kuligowski Leijons kropp på en vagn från Kevingeringen 83 till Nora träsk.”
Konstigt.

1. Man får inte ha övervakningkamera mot allmänning
2. Noragårdsvägen 62 B är vid Edsviken. Det är inte mellan deras bostad och träsket.
3. Hur kunde polisen veta om de olagliga kamerorna?

Vad har jag missat?
Har mångmiljonärer extra rätt till övervakningskamera mot allmänning som inte vanliga dödliga har?
Polisen kan omöjligen ha gissat sig till att Noragårdsvägen 62 B kunde ha fångat de två på film.
Senast redigerad av gofigur 2026-03-11 kl. 00:26.
Citera
2026-03-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Konstigt.

1. Man får inte ha övervakningkamera mot allmänning
2. Noragårdsvägen 62 B är vid Edsviken. Det är inte mellan deras bostad och träsket.
3. Hur kunde polisen veta om de olagliga kamerorna?

Vad har jag missat?
Har mångmiljonärer extra rätt till övervakningskamera mot allmänning som inte vanliga dödliga har?
Polisen kan omöjligen ha gissat sig till att Noragårdsvägen 62 B kunde ha fångat de två på film.
1. Nej, men i verkligheten ser det ut så på många platser och ibland är det bevisligen jättebra. Typ som i detta fall.

3. Kanske kollat vilka mastuppkopplingar som skett, vägt ihop med annan teknisk bevisning och sedan åkt runt för att se om det funnits kameror på berörda platser? FUP kanske förklarar detta mer ingående.
Citera
2026-03-11, 01:00
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skantelaren
1. Nej, men i verkligheten ser det ut så på många platser och ibland är det bevisligen jättebra. Typ som i detta fall.

3. Kanske kollat vilka mastuppkopplingar som skett, vägt ihop med annan teknisk bevisning och sedan åkt runt för att se om det funnits kameror på berörda platser? FUP kanske förklarar detta mer ingående.

Bra input!

Tanken slog mig nu att de kanske först tänkt dumpa vid Edsviken men ändrat sig där och tagit sig till träsket.
Citera
2026-03-11, 04:30
Medlem
I stämningsansökan nämns en kastrull som visar man kokat oxalsyra. Varför gör man det?
Citera
2026-03-11, 05:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Tack men det kostar pengar eller hur?

Gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto