2026-03-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Man upphör aldrig att förvånas över människans dumhet.
Jösses hade de planerat mörda ytterligare en anhörig? Betyder det att mordet på BO var planerat?
Citera
2026-03-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
https://www.expressen.se/nyheter/krim/gift-par-atalas-for-mord-pa-mannens-mamma/

Vafan vem gör såhär å varför?
Packet till fru har övertalat sonen?
Hur fan lyckas man det det isåfall?

WTF
Fy fanken det här var värre än jag trodde, de måste väl få livstid båda två?
Citera
2026-03-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
.Jag är förvånad över att det är paret som anmäler hans mor försvunnen och inte de två som naturligtvis borde vara mest oroliga för henne: maken och/eller halvsystern. Varför skulle den anklagade göra det – det är för dumt, eftersom det automatiskt väcker misstankar!

Planerna på att döda ytterligare en familjemedlem måste handla om hans halvsyster, eftersom jag antar att brotten handlar om arv?

(Google Translate fra dansk til svensk)

Det är mycket som förvånar mig i detta fallet, jag trodde inte att mordet var planerat, tyckte några detaljer verkade otroligt galet för att tro och tänka så, men så visar det sig att de har planerat att mörda ytterligare en anhörig, så sjukt vidrigt, har de fått genomgå stora sinnesundersökningar tro?
Citera
2026-03-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Vet man någonting om motiv? Enda ”rationella” måste var att det handlar om arv. Pådrivet av frun och utfört främst av en svagbegåvad och lättpåverkad man.

Har frun varit den pådrivande att mörda två av hans anhöriga? Ja pengar är oftast motiv?
Citera
2026-03-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Alltså. Han tog en taxi till återvinningen med sin mammas huvud i en påse. Det här är fan det sjukaste på länge.
Groteskt, verkligen groteskt, de där två bör väl klassas som mycket farliga och aldrig släppas ut igen?
Citera
2026-03-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bedragerska
Gift par åtalas för mord och gravfridsbrott i Danderyd

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/gift-par-atalas-for-mord-och-gravfridsbrott-i-danderyd
De bjöd in till planerat mord, och de nekar trots bevis? Är de helt tappade och iskalla?
Citera
2026-03-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
’Lejonet’ har postat på fb, två olika användarnamn. Om droger (naturligtvis) och hur trist nattlivet i Stockholm är.
Mamman har alltså underhållit paret med bostad och ca 23.000/ månad under hela 2024 och fram till när hon mördades juni 2025. 👀
Har hon försörjt dom båda två? Parasiterat på BO? Vad är motivet till mordet? Tröttnade hon och började ställa krav eller ville de få ut arv?
Citera
2026-03-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ja, jag förstår det nu efter att ha läst det senaste dokumentet (som inte fanns tillgängligt när jag skrev inlägget).

Det som förvånade mig mycket är att det tydligen är den mycket unga kvinnan som har haft ett stort inflytande på den anklagade sonen. Det verkar nästan som om hon ligger bakom mycket av det som hänt, förutom att vara våldsam, hotfull, instabil, självskadebeteende; och att hon har fått G*staf att ändra sin relation till sin familj.

Det jag inte förstår är att de planerade att döda hans pappa. Vem som helst skulle kunna lista ut vem gärningsmannen var om både hans mamma och pappa plötsligt dog.

(Google Translate fra dansk til svensk)

Är det frun som varit drivande? Omg jag har tänkt helt fel? Utövade makt över honom alltså? Ja det är inte alltid som man först tror och tänker, det visste jag ju men det här hade jag aldrig kunnat tro? Men betyder det att han är så lättstyrd att han kan skylla på sin fru? Jag menar, borde han inte dragit öronen åt sig redan första gången frun förde det på tal, eller åtminstone andra och tredje? Det är ju hans egna föräldrar de planerade ta av daga? Båda två? Det här är horribelt så man finner knappt ord?
Citera
2026-03-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Har hon försörjt dom båda två? Parasiterat på BO? Vad är motivet till mordet? Tröttnade hon och började ställa krav eller ville de få ut arv?

Enligt stämningsansökan har sonen fått ca 420.000:- under 2024-2025. Se inlägg #998.
Svaret på de två sista frågorna är Ja.
Citera
2026-03-10, 19:17
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Påminner ändå en del om styckmordet I Karlskrona 2020.
Par som sugit ut pengar/andra tjänster från en förälder. Sedan när det tagit stopp så planerar paret mordet och även detta i "egna" lägenheten.
Senast redigerad av Tetrodotoxin 2026-03-10 kl. 19:18. Anledning: Felstavning
Citera
2026-03-10, 19:22
Medlem
Hur lång tid efter att åtal väckts brukar FUP släppas?
Citera
2026-03-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Stämningsansökan B 8571-25

https://delafil.se/dbcfe39ee8fe7541/Attunda_TR_B_8571-25_Aktbil_179,_STÄMNINGSANSÖKAN.pdf

Två blivande livstidsdömda…

Kostar det att ladda ned Stömningsansökan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in