2026-02-04, 10:37
Medlem
Samowiedzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist

LD Salmiak har definitivt blivit torrare, nästan som deras White Portion.

Jag sänker därför också mitt betyg från 5/5 till 1/5.
Enbart på grund av kontrasten mellan goda, saftiga salmiakpåsar till denna torra pissvariant.
Någon borde få sparken.
Citera
2026-02-04, 12:09
Medlem
Samowiedzas avatar
Produkt: LD Signum No.3 Persika
Betyg: 1/5
Pris: 30kr
Recension: Smakar väldigt lite persika.
De är överdrivet torra och smakar som ett gammalt kaffefilter som legat längst bak i köksskåpet i ett decennium. Som resten av LD's White Portioner.
Fuktar man dessa smakar de inte mer persika, bara beskt.
Vad är det för mongo som lanserar dessa skitprodukter? Garanterat någon som äter bajs.

Produkt: The Moose Canadian Cherry
Betyg: 1/5
Pris: 29kr
Recension: Köpte dessa då folk påstod att de smakar som Nick & Johnny's Americana, till halva priset.
Nej.
De är dumma i huvudet.
De är bara extremt jävla torra och smaklösa, man får sitta och dregla på dem i en kvart för att få ut någon smak.
Eller doppa dem i morgonkaffet - har man tur blir det en droppe kvar i botten av muggen att dricka.
Tycker man om Kapten duger nog denna.
Citera
2026-02-12, 08:56
Medlem
Eroxxss avatar
Vilken Nick and Johnny snus är godast? Mint går bort direkt!
Citera
2026-02-13, 18:30
Medlem
Samowiedzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Vilken Nick and Johnny snus är godast? Mint går bort direkt!

Americana är så jävla god. Det är också den enda lyckade NJ.

Red Hot smakar kanel och sura uppstötningar.
Mint skiten kan dra åt helvete.
Citera
2026-03-02, 11:47
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Produkt: Swedsnus Instant Robust "Grövre"
Finns som: Lössnus man själv blandar med vatten
Smakar: Tobak med någon annan för mig smak (antagligen geranium vad fan det nu är)
Betyg: 4.5/5
Pris: 489 kr för en s.k. "20 dosor" hink. Blir lite över 30kr per dosa (42g) (ca 15-16 dosor)
Övrigt: Blev inte imponerad av första smakprovet som jag tog samma dag som jag blandade men efter att den fått stå några dagar blev jag väldigt nöjd. Jag har tidigare varit en lojal grovlös snusare som inte trott att det finns något alternativ. Men efter att satsen fått stå några dagar blev det faktiskt som så att jag föredrog swedsnuset, dels gillade jag smaken men detta snus gav också en större kick.
Jag blandade dock i för mycket vatten i början, jag körde enligt deras recept (3.7 dl) vilket är alldeles för vattnigt så jag fick torka det (genom att ställa ut hinken utan lock med hushållspapper över). Nästa hink kommer jag att blanda med lite drygt 50 % vatten dvs runt 340 g vatten istället för de 370 som jag hade sist. Jag kommer att helt gå över till detta snus. Jag köpte även deras metalldosa som har en härlig tyngd och känns som den kommer att hålla länge. Lössnus kan man fan inte snusa från plastdosor.
F.ö. så vispade jag med elvisp minst 2 min samt slängde i allt i deras krampåse och knådade runt lite innan det fick tillbaks till hinken.
Snuset får dock inte en hel femma då jag ibland får lite, med betoning på lite, knastrande partiklar som känns som grus.
För priset är det dock en 5+ då det är nästan halva priset jämfört med grov. Dessutom gillar jag att blanda snuset och fylla på min dosa från hinken. Det kan ju inte bli mer redneck än så
Citera
2026-03-10, 05:48
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Produkt: FUMi Spearmint
Finns som: vit portion
Smakar: En smak av spearmint, ganska likt tuggummi-smaken.
Betyg: 3/5

Jag köpte detta snus eftersom kiosken inte längre har XQS Spearmint som jag tycker är väldigt god. Men det här snuset smakar inte lika bra som XQS Spearmint. Smaken är inte lika söt och håller inte lika länge. Bränner också ganska mycket under läppen under de första minuterna.

FUMI är bland dom bättre när det kommer till tobaksfri snus.

FUMi Tangy Apple Strong.

Smak: Äpple, frukt.

Pris: 359:90 för en stock.

Den smakar inte direkt äpple.
Finns en hint av salmiak och den är givetvis söt. Brukar inte vara någon större fan av sött snus, men efter många om och men har jag hittat en som håller måttet.

Smaken sitter i länge och konsistensen på portionssnuset är lite torr men inte för torr.
Tobaksfri snus har en tendens att vara för små eller bli geggiga.
Citera
2026-03-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samowiedza
Americana är så jävla god. Det är också den enda lyckade NJ.

Red Hot smakar kanel och sura uppstötningar.
Mint skiten kan dra åt helvete.

Red hot är inte så starkt för att vara starkt men ändå definitivt starkt. Smakar absolut kanel men också en hint av chili. Jag brukar inte gilla starka snus om de verkligen är starka men detta var faktiskt bra.

Är Americana godare? Vad ska det smaka?
Citera
2026-03-11, 12:46
Medlem
Eroxxss avatar
Fick hem beställning snus idag en stock var rapé slim. Har slim varianterna en förmåga att kännas slemmigare i jämförelse med vanliga påsar eller inbillar jag mig?
Citera
2026-03-11, 12:49
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Produkt: Swedsnus Instant Robust "Grövre"
Finns som: Lössnus man själv blandar med vatten
Smakar: Tobak med någon annan för mig smak (antagligen geranium vad fan det nu är)
Betyg: 4.5/5
Pris: 489 kr för en s.k. "20 dosor" hink. Blir lite över 30kr per dosa (42g) (ca 15-16 dosor)
Övrigt: Blev inte imponerad av första smakprovet som jag tog samma dag som jag blandade men efter att den fått stå några dagar blev jag väldigt nöjd. Jag har tidigare varit en lojal grovlös snusare som inte trott att det finns något alternativ. Men efter att satsen fått stå några dagar blev det faktiskt som så att jag föredrog swedsnuset, dels gillade jag smaken men detta snus gav också en större kick.
Jag blandade dock i för mycket vatten i början, jag körde enligt deras recept (3.7 dl) vilket är alldeles för vattnigt så jag fick torka det (genom att ställa ut hinken utan lock med hushållspapper över). Nästa hink kommer jag att blanda med lite drygt 50 % vatten dvs runt 340 g vatten istället för de 370 som jag hade sist. Jag kommer att helt gå över till detta snus. Jag köpte även deras metalldosa som har en härlig tyngd och känns som den kommer att hålla länge. Lössnus kan man fan inte snusa från plastdosor.
F.ö. så vispade jag med elvisp minst 2 min samt slängde i allt i deras krampåse och knådade runt lite innan det fick tillbaks till hinken.
Snuset får dock inte en hel femma då jag ibland får lite, med betoning på lite, knastrande partiklar som känns som grus.
För priset är det dock en 5+ då det är nästan halva priset jämfört med grov. Dessutom gillar jag att blanda snuset och fylla på min dosa från hinken. Det kan ju inte bli mer redneck än så

Har också varit nöjd med dessa (på swedsnus finns fler sorter).

Ett tips är att blanda vatten med potatismjöl i ett glas och lös upp det och dosera ut tillsammans med vanligt vatten i snuset.

Snuset får jävligt bra konsistens!
Citera
2026-03-11, 12:54
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Har också varit nöjd med dessa (på swedsnus finns fler sorter).

Ett tips är att blanda vatten med potatismjöl i ett glas och lös upp det och dosera ut tillsammans med vanligt vatten i snuset.

Snuset får jävligt bra konsistens!
Tycker inte att det behövs blanda i något extra för konsistensens skull. Körde 3,4 dl i batch no.2 och konsistensen blev nästan perfekt. 3,45 dl vatten tror jag är "the magic spot"
Har du någon efrarenhet av skillnaden mellan express och instant?
Citera
2026-03-11, 12:57
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Tycker inte att det behövs blanda i något extra för konsistensens skull. Körde 3,4 dl i batch no.2 och konsistensen blev nästan perfekt. 3,45 dl vatten tror jag är "the magic spot"
Har du någon efrarenhet av skillnaden mellan express och instant?
Det där "nästan perfekt" kommer att bli perfekt med en touch potatismjöl.
Citera
2026-03-12, 11:15
Avslutad
Lundgrens Tjäle

Har inte sett en recension på denna så tänkte bidra lite till tråden och lägga in en recension.

Detta är en tobaksfri nikotinpåse som sägs ska inneha en svag smak av mint.

Smak 0/5

Denna är så otroligt vidrig. Det är nog genuint en av de absolut vidrigaste smakerna som svensk snussortiment har att erbjuda. Den smakar inte ett dugg mint. Första gången jag tog denna så antog jag att det var en gammal dosa som gått förbi bäst-före datumet, och därav den fruktansvärda smaken, men så var inte fallet! Smaken är istället en otrolig stark smak av karamell. Smakar väldigt likt dom där Rollo-godisarna man man köpa. Fast dom smakar på något sätt jävligt ”off” ändå.

Jag är en otroligt stor beundrare av mintsmakerna när det kommer till nikotin, men denna var helt förfärlig. Jag blev alldeles förvånad av smaken och den enda logiska slutsatsen jag kan dra är att Lundgren’s snustestare vet helt enkelt inte hur mint smakar - eller så är de handikappade i smaksinnet. Helt otroligt hur fel denna snus har gått.

Dosa 4/5

Standard Lundgren’s dosa med flexlock. Rätt nice.

Påsar 5/5

Detta gör upp för den lite. Lundgren’s är ju pionjärer på så sätt att de kör vanliga gigantiska tobakspåsar fast i tobaksfritt snus (som vanligtvis nästan enbart finns tillgängligt i slim-format). Jag diggar verkligen det. Påsarna är väldigt stora och otroligt välfyllda.

Lukt 2/5

Lukten är precis som smaken helt förfärlig men det går ändå att urskilja en jätteliten nota mint, så den luktar iallafall lite bättre än den smakar.

Pris 4/5

35kr kostar en dosa styck hos min lokala amo. Rätt genomsnittligt pris skulle jag säga men fördelen är att man får otroligt mycket snus för priset. Det är stora tjocka påsar man får med och doserna är alltid proppfyllda. Så plus på den.

Totalt 0,5/5

Blev otroligt missnöjd att ett så bra, välkänt och respekterat märke som Lundgren’s väljer att släppa ett sånt förfärligt hån mot det tobaksfria snuset. Denna snusen är lätt på ”top 5 sämsta snuset” av de jag har testat - och då har jag testat ungefär varenda en som går att testa.

REKOMMENDERAR EJ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in