2026-02-17, 17:03
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Har lite svårt att tänka mig att det finns dupes av parfymer som var populära bland ungdomar på 90-talet som kostar 800-1000 kr för 50 ml som original. Det är nog bara du som skulle köpa den. Varför inte teta att blanda själv? Köp lite olika oljor, bärare och fix billigt på nätet så grejar du det där så att du får några dl riktig parfym, som räcker i 15 år framåt för 800-1000 kr.

Jag skrev ju att jag inte vill betala 800-900 för originalet.
Citera
2026-02-17, 17:56
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag skrev ju att jag inte vill betala 800-900 för originalet.
Ja, precis. Det var ju det du skrev. Exakt detsamma som jag läste och förstod. Precis som att jag skrev det jag skrev utan att du förstod.. Förresten så skriver du olika saker nu.
Senast redigerad av ngingo 2026-02-17 kl. 17:58.
Citera
2026-02-17, 18:48
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Ja, precis. Det var ju det du skrev. Exakt detsamma som jag läste och förstod. Precis som att jag skrev det jag skrev utan att du förstod.. Förresten så skriver du olika saker nu.

Okej. Du är en sån där jobbig jävel😄
Citera
2026-02-17, 21:15
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Okej. Du är en sån där jobbig jävel😄

Skyll inte på mig. Jag gjorde inget fel.
Citera
2026-02-18, 10:30
Medlem
Påtal om Dior Fahrenheit beställde jag en 50ml Edt på kicks med en rabatt på 20% samt värdecheck.

Hoppas den har samma doft och livety som för +30 år sen 🫣 troligtvis inte men värt chansning ändå.

Blir intressant och jämföra med aqua versionen sen som jag köpte fel för många år sen.
Citera
2026-02-19, 12:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeventy4a
Påtal om Dior Fahrenheit beställde jag en 50ml Edt på kicks med en rabatt på 20% samt värdecheck.

Hoppas den har samma doft och livety som för +30 år sen 🫣 troligtvis inte men värt chansning ändå.

Blir intressant och jämföra med aqua versionen sen som jag köpte fel för många år sen.

Tror inte det är samma grej som för 30 år sen men det är fortfarande en riktig banger.
Använder den väldigt mycket själv när det blir kallt ute. Den har iaf bra prestanda fortfarande 👌
Citera
2026-02-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tror inte det är samma grej som för 30 år sen men det är fortfarande en riktig banger.
Använder den väldigt mycket själv när det blir kallt ute. Den har iaf bra prestanda fortfarande 👌

Min reaktion så är långt är att den inte luktar som jag minns den, känner mest som man skulle ha spillt bensin på sig. Frän har den ju alltid varit i öppningen men känns mer nu.

Mitt doftsinne kan ju ha ändrats med och den luktar ju absolut inte illa bara inte lika "ljuv" efter ett tag.
Citera
2026-02-28, 15:10
Medlem
Efter att ha ratat jpg LeMale eftersom den var/är så populär gav jag både edt:n och elixir en sniff.

Elixiren har ju en helt annan doftbild än Edt om inte annat mycket starkare och kände att elixiren inte var min doft riktigt även om den inte lukta spya🙃

Men måste säga att edt:n faktist har lite likheter med Amouage RM som jag läst andra nämnt på fragrantica bl.a.

Dock inte lika bra projektion som RM men doftar riktigt gott, ska testa å mixa dessa nån gång.

Känns som en mix med lavendel, körsbär, mandel.

Köpte iaf bara en liten 40ml på kicks inkl. 25% rabatt samt en duschkräm elixir på köpet.

Börjar bli stammis på kicks nu, så fort man handlat får man ju en ny rabatt att bruka😂
Citera
2026-02-28, 17:19
Medlem
Hej har en flaska aqua du gio por homme. Vet inte om den blivit gammal eller om den ska lukta så alt gammal Batch.

Men det är någon not som sticker lite i min näsa som jag inte gillar. Som förstör resterande noter. Ingen aning va det är och har inte rätt ord för det mer än ”bäskt” kanske lite surt? Kan det vara ”sea notes” alt white musk? Gillar dock galloway från pdm och den har ju också musk.

Så va tror ni? Förövrigt stått mestadels i badrumsskåp (ej i min ägo fick parfymen gratis) och sen ja haft den i min mörka garderob.
Citera
2026-03-07, 17:55
Medlem
Hej! Hoppas det inte är emot reglerna. Har själv ett stort parfymintresse och köper mycket doftprover på diverse forum och grupper. Sökfunkruinerna är för dåliga där och upplevelsen både som säljare och köpare är sisådär.

För att lösa problemet har jag byggt en marknadsplats som kopplar samman köpare och säljare (privatpersoner) och hjälper till att förmedla parfymprover genom sökfunktioner och ett ordersystem. Sidan är gratis och jag tjänar ingenting på detta.

https://dofttorget.se/

Det finns i dagsläget ett 30-tal säljare och 1300 listade dofter, med flera som kommer till hela tiden.

Det finns även en funktion för att hitta lite parfymer efter tillfälle och annat, om man vill få inspiration:

https://dofttorget.se/sv/discover
Citera
2026-03-09, 16:40
Medlem
Jag rekommenderar starkt Libre av YSL. Svårt att beskriva men så underbara doft 😍
Citera
2026-03-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeventy4a
Nu har man varit i farten igen, med 25% på valfri vara så blev det 1837kr för 50ml G.I.T ( creed)

Nästa rackare som står på tur.. iaf på önskelistan är Amouage reflection man men fan så dyr och att den bara finns på stor flaska.

Nån som har köpt den för rimligare peng än ca 4k på senare tid?

Luktar ju fantastiskt och sitter bra på huden tycker jag.

Har även ett sample av Creed spice&wood som med doftar underbart men som avtar alldeles för fort för att vara värt det höga priset , en dekant på 10ml ev.

Snyggt! GIT är en klassiker som faktiskt har visat sig ha rätt bra kvalitet med hänsyn till creeds överlag inkonsekventa kvalitet.

Kan absolut rekommendera reflection, men frågan är vad du är ute efter. När det kommer till detta märke så kan det vara värt att utforska mycket.

Började min resa med bara creeds och har nu landat i amouage som favorit. Reflection dyker ibland upp med nedsatt pris, men ganska sällan jämfört med alla deras andra dofter. Är det originalet eller 45an som du är intresserad av?
Deloox har ofta bra priser på amouage.

Amouage Search är en personlig favorit, tillsammans med gold man, king blue, jubilation och såklart myths man.

En trevlig resa väntar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in