Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Kritiken mot socialtjänsten är tidlös. Jag kan länka till utredningar som är över 70 år gamla, de säger exakt samma sak som alla de utredningar som IVO gör idag. Det du inte förstår är att svensk socialomsorg inte har ändrats ett dugg på 200 år. Vi har till och med barnhem (som vi inte skulle ha enligt reformen 1991).
Fast den är inte tidlös. Det sker förändringar och reformer konstant. Att påstå att det ser likadant ut idag som förr är skrattretande.
Att det i 200år varit missnöje, ja fine. Kommer nog vara missnöje i 200år till, trots förändringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det som inte är dokumenterat och spårbart går inte att bedöma. Jag vill att FU ska delta i tråden men ert extrema mobbarbeteende omöjliggör det. Ni två har nu under lång tid saboterat en potentiellt oerhört intressant och viktig tråd. Ërt beteende är fullständigt oacceptabelt.
Du pratar konstant om icke dokumenterade och spårbara saker så det går alldeles utmärkt. Dessutom har du blivit ombedd flertalet gånger att se på liven men du hittar som andra nissar i tråden på ursäkter till varför du inte kan göra det. Ditt problem i slutändan.
Ingen omöjliggör det, vad är det ens för nonsens att påstå? Ska jag sitta knäpptyst och låta FU ljuga sig blå här för att behaga dig? Ingen stoppar FU från att delta. Fritt fram. Mothugg? Ja garanterat.
Vad som skulle vara intressant med att låta FU få föra monolog i tråden vet jag dock ej. Sekten pratar om generella uppenbara problem och försöker applicera dom vitt och brett. Vill du höra monologen rekommenderar jag hennes lives, ingen får en syl i vädret där.
Finns en anledning till varför sektledaren blockerar alla som undrar saker i sina lives. Inte är det för att värna om andras yttrandefrihet i alla fall.