Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-09, 10:00
Medlem
JMGLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Självklart så har det obligatoriska gnället på Israel kommit från vinnaren.

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/kaxiga-orden-om-israel/
Otroligt att någon fortfarande sympatiserar med terrorsekter som Hamas/Iran och deras anhang.
Citera
2026-03-09, 10:53
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyret777
För att vi är bäst 🎻🇫🇮💙 sveriges låtar sööög. 🤣🤣🤣

Det var länge sedan ni var bäst. På -80 / - 90 talet med Leningrad Cowboys och Hurricanes ?

Finlands storhetstid musikalist peakade väl med M.A. Numminens " som en gummiboll" ?
Citera
2026-03-09, 11:40
Medlem
Artister ska inte säga något om det dom inte förstår.
Citera
2026-03-09, 11:56
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Mycket förvånande att den här skiten är så populär på Fb. Nästan 400 sidor om en musikfestival för tondöva homos.
Förvånande för 15 år sedan, inte så mycket idag. Tondöva homos , träffsäkert min gode man.

Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Självklart så har det obligatoriska gnället på Israel kommit från vinnaren.

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/kaxiga-orden-om-israel/

Märkligt hur alla som får 10 min i rampljus blir politiska experter och/eller känner sig nödgade att uttrycka sina politiska åsikter och tappa följare.
Citera
2026-03-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Förvånande för 15 år sedan, inte så mycket idag. Tondöva homos , träffsäkert min gode man.

Märkligt hur alla som får 10 min i rampljus blir politiska experter och/eller känner sig nödgade att uttrycka sina politiska åsikter och tappa följare.

Nu är ju judehat en defaultinställning hos liknande obildade bimbos. Tråkigt men sant. Däremot är "Mello" som fenomen intressant, här har vi alltså en smältdegel av Translobbyn och tillrättalagda kulturarbetare korsat med ett landsorts-Sverige, samt pensionärer och småungar som tittare på en alltmer politiskt musiktävling. Mello är mycket viktig för SVT när det kommer till opinionsbildning, här har vi ett viktigt instrument när det gäller att kommunicera ut vilka åsikter som gäller.
Det enda jag saknade var att Gina Daravi skulle brista ut i en Fuck-SD rap för att göra kvällen komplett.
Citera
2026-03-09, 12:43
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Hur lång är Saga Ludvigsson? Hon ser ut som att hon hade varit väldigt lätt att lyfta och kasta runt och ha kul med i sängen.
Hon är kort.
Citera
2026-03-09, 12:47
Medlem
heliotrops avatar
Underbart, rätt låt vann 🎶 👍❤️💙🎶
Citera
2026-03-09, 12:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Det enda jag saknade var att Gina Daravi skulle brista ut i en Fuck-SD rap för att göra kvällen komplett.
Eller tipsa oss om lite salafistisk kvällsläsning.
Citera
2026-03-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knyck
Artister ska inte säga något om det dom inte förstår.

Ja det hade nog skadat henne om hon kom ut som islamistkramare innan finalen!
Citera
2026-03-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det finns väl inga muslimer som går runt med munskydd och samtidigt håret fullt synligt?

Finns ett fåtal muslimer som inte har en ägare och går med håret fritt faktiskt!
Citera
2026-03-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Tråkigt att Felicia är antisemit ska vi verkligen skicka sådana till eurovision? Hoppas Israel portar henne

Nej, vi borde inte skicka artister som pratar om politiska saker de inte förstår. Ingen vill höra vad en sångartist (med förmodat såväl kort som blygsamt lyckad utbildning) tycker i såna frågor. Vi utgår från att deras starka sida är sång, inte intellekt och förstånd. Vi orkar heller inte höra vad vår frisör, elektriker, kassörska på ICA, busschaufför m fl tycker om politik. Vad sägs om att alla håller klaffen och sköter sitt jobb? Kan det vara något?

Nu har jag inte hört Israels låt i år men det är mycket svårt att tänka sig att den kan vara sämre än Felicias bidrag. Så inte lär Felicia kunna "stoppa Israel". Själv kommer jag göra som så många andra i Europa och stödrösta allt jag kan på Israel. Det förtjänar de efter all förföljelse från antisemiter och vänsterpatrask.
Citera
2026-03-09, 14:40
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nej, vi borde inte skicka artister som pratar om politiska saker de inte förstår. Ingen vill höra vad en sångartist (med förmodat såväl kort som blygsamt lyckad utbildning) tycker i såna frågor. Vi utgår från att deras starka sida är sång, inte intellekt och förstånd. Vi orkar heller inte höra vad vår frisör, elektriker, kassörska på ICA, busschaufför m fl tycker om politik. Vad sägs om att alla håller klaffen och sköter sitt jobb? Kan det vara något?

Nu har jag inte hört Israels låt i år men det är mycket svårt att tänka sig att den kan vara sämre än Felicias bidrag. Så inte lär Felicia kunna "stoppa Israel". Själv kommer jag göra som så många andra i Europa och stödrösta allt jag kan på Israel. Det förtjänar de efter all förföljelse från antisemiter och vänsterpatrask.

Israels bidrag:

https://youtu.be/xWCnWSoG8nI?si=ls1xM4Tf8v2sFDMa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in