Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-09, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyret777
För att vi är bäst 🎻🇫🇮💙 sveriges låtar sööög. 🤣🤣🤣
Hur många vinster har ni? Haha

Den där kärjilä är sämst, helt omusikalisk.
Citera
2026-03-09, 06:17
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Finnarna har redan utropat sig själv till vinnare. Kan någon säga vad som är så speciellt med låten?!

Spelbolagen verkar tro att det är klart också

Brukar inte lyssna på låtarna i förväg. Men blev så nyfiken på varför de utropar sig själva till vinnare och varför finnarna redan är stora favoriter (sett många på Facebook som kommenterat att Sverige eller Finland vinner i år). Fy sjutton vilken sugig låt! Det enda som kan anses vara "bra" med den är ju i så fall Linda Lampanius violin... Men melodin kommer inte ens i närheten av Rybaks violinspel som satte sig på hjärnan direkt... Finlands sound av låten är redan bortglömd, lika bra det...
Citera
2026-03-09, 06:19
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Det finns en psykisk komponent/anledning och hon känner en otrygghet i att bli igenkänd och kopplar en trygghet till att inte behöva bli igenkänd utanför kändisskapet. Tydligen har hon också fått ta emot mycket kritik för sitt utseende och det sätter naturligtvis sina spår.

Så det låter som att det finns ångest med i bilden och hon känner att det är både läskigt och en utmaning att gradvis visa lite mer av sitt ansikte. Och för henne är det viktigt att det är hennes val om när och hur hon väljer att visa mer av vem hon är.

Vi får väl hoppas att hon framöver kommer att våga visa sig som den hon är, helt och hållet, och känna sig trygg med det.

Aha, där ser man. Jag kan till viss del förstå Felicia. Å andra sidan, vill man inte bli igenkänd så bör man nog välja ett annat jobb.
Citera
2026-03-09, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Självklart så har det obligatoriska gnället på Israel kommit från vinnaren.

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/kaxiga-orden-om-israel/

Nej, tankarna att inte delta har aldrig funnits. Men det är en jävligt lätt sak att säga för att tjäna lite godhetspoäng
Citera
2026-03-09, 07:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Det finns en psykisk komponent/anledning och hon känner en otrygghet i att bli igenkänd och kopplar en trygghet till att inte behöva bli igenkänd utanför kändisskapet. Tydligen har hon också fått ta emot mycket kritik för sitt utseende och det sätter naturligtvis sina spår.

Så det låter som att det finns ångest med i bilden och hon känner att det är både läskigt och en utmaning att gradvis visa lite mer av sitt ansikte. Och för henne är det viktigt att det är hennes val om när och hur hon väljer att visa mer av vem hon är.

Vi får väl hoppas att hon framöver kommer att våga visa sig som den hon är, helt och hållet, och känna sig trygg med det.

Ska man koppla psyke till hennes omogna beteende också? Tyvärr blir hennes sexuella utspel inte bättre än Gina Dirawis sexskämt... Hon kan inte visa hur hon ser ut på grund av otrygghet men hon kan stå och prata om alkohol och jucka i TV...
Citera
2026-03-09, 07:59
Medlem
Korv-Bajss avatar
Nu har jag snabbspolat igenom mellofinalen och är redo för mitt sedvanliga gnäll.
Tyvärr måste jag i år skriva någonting positivt om vinnarlåten,
eller i alla fall om vinnarartisten Felicia Eriksson aka Fröken Snusk.
Jag har råkat se ett visst mått av talang, humor och självdistans hos Snusk-Fröken.

Det här låter faktiskt inte så illa för att vara någon jag har sett i mellon:
https://www.youtube.com/watch?v=lxQ-3MUvvyE

Men för att det här inte ska bära iväg i fel riktning så vill jag även skriva följande:

Under de senaste 300 åren har mänskligheten utvecklat dom mest fantastiska saker, som
ångmaskiner, självgående hästkärror, motordrivna båtar, flygplan, traktorer, lastbilar,
grävmaskiner, kylskåp, frysar, vatten och avlopp och elektricitet och belysning inne i bostäderna,
medikamenter, vaccin, antibiotika, månraketer, elektronmikroskop, JWST,
telefoni, radio, TV, datorer, internet, mobiltelefoner, smartphones, AI, osv, osv, osv.

Så här lät musiken för över 300 år sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=3jPiYzUhGDo

Nu låter det bästa i musikväg vi kan åstadkomma så här:
https://www.svtplay.se/video/K5dYakN/melodifestivalen/final

Hur kunde det bli så?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2026-03-09 kl. 08:03.
Citera
2026-03-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Låtarna på svenska gillade internationella juryn fast de ej fattar vad medina sjunger…..

Just den låten kan man väl förstå, för den innehåller ju ord på flera språk och är väldigt "internationell" även musikaliskt. Alla förstår vad "Viva l'amor" betyder. Jag tror att den hade fungerat riktigt bra i Europa.
Citera
2026-03-09, 08:35
Avslutad
Har aldrig brytt mig mindre men jag väljer fan att självantända mig och hoppa från ett höghus i ryssland på äckliga livslevande invånare som kommer gåendes istället. Fucking hopplösa bajs individer som är en del utav alla..
Citera
2026-03-09, 08:55
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Just den låten kan man väl förstå, för den innehåller ju ord på flera språk och är väldigt "internationell" även musikaliskt. Alla förstår vad "Viva l'amor" betyder. Jag tror att den hade fungerat riktigt bra i Europa.

Tror jag med, speciellt som världsläget ser ut som det gör just nu med krig och elände. Tror faktiskt att låten hade hamnat på topp 5, något som ”Fröken Snusk” definitivt inte kommer göra.
Citera
2026-03-09, 08:58
Medlem
Hur lång är Saga Ludvigsson? Hon ser ut som att hon hade varit väldigt lätt att lyfta och kasta runt och ha kul med i sängen.
Citera
2026-03-09, 09:25
Medlem
Femdomfjantens avatar
Kunde de inte mixat delar av kören i de bakre surround kanalerna. Nu hör man bara publiken där bak.
Citera
2026-03-09, 09:35
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Eternity var ju bästa låten på flera år i mello, näst bästa vann, brukar alltid vara sämre och sämre varje år men i år var det ett litet steg i rätt riktning (tror jag) kollade bara på finalen, vem orkar plåga sig med alla.

Eternity 5/5 👈😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in