Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det är svårt att förklara det hela men musik behöver inte vara bra bara för att det ligger på topplistor eller vinner tävlingar. Låtar på topplistor är mer som lågprismat, det är billigt, enkelt och behöver inte vara dåligt men det finns så mycket mer att uppleva som man missar.

Vad är din definition på bra musik? Musik som väldigt få vill lyssna på?
Citera
2026-03-07, 23:05
Medlem
TjackOhejs avatar
Jag såg att Lidl är huvudsponsor till melodifestivalen...
Nothing but the best!
Citera
2026-03-07, 23:06
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Säkerligen har du rätt.

Inte min mening att va otrevlig på något sätt, men "Felicia" var ju ingen Sanna direkt.

Jag tyckte inte hon sjöng speciellt bra helt enkelt. Mest kraftfull produktion.

Smak som bak.

Som jag jag sa i ett tidigare inlägg under kvällen, så har jag inte viddat/lyssnat på Mello på många, många år.

Vem fan gör det!?

Nu gjorde jag det för första gången på 25 år.

Sorry.

Chezzuz...

Vem som gör det? Melodifestivalen är.en av de mest sedda programmen i Sverige, så det är väl en del som tittar.
Citera
2026-03-07, 23:06
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Säkerligen har du rätt.

Inte min mening att va otrevlig på något sätt, men "Felicia" var ju ingen Sanna direkt.

Jag tyckte inte hon sjöng speciellt bra helt enkelt. Mest kraftfull produktion.

Smak som bak.

Som jag jag sa i ett tidigare inlägg under kvällen, så har jag inte viddat/lyssnat på Mello på många, många år.

Vem fan gör det!?

Nu gjorde jag det för första gången på 25 år.

Sorry.

Chezzuz...

Sanna är en avdankad kärring. Tragiskt när de inte vet när det är dags att chilla på den berömmelse de haft
Citera
2026-03-07, 23:07
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MREnzoWrange
Jag blev genuint glad att hon vann. Känns bra att hon pissar på Rasmus Gozzi som utnyttjat henne. Hon har en fantastisk röst!

Jag håller med!
Tycka vad man vill om henne, men nu ger hon det längsta långfingret till Gossegozzi-tönten!
Felicia är så värd vinsten! 🥂
Citera
2026-03-07, 23:07
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Om man jämför årets vinnare fröken snusk, mot tidigare mellovinnare. Hur står sig dagens segrare mot fornstora mellovinnare?

Bättre än las Vegas, check.
Bättre än robin Bengtssons dito, check.
Sämre än Jan Johanssens se på mig, check.
Sämre än abbas waterloo, check.

Var placerar ni fröken snusk i mellovinnarrankingen?

Det var ju en annan form av tävling förr. Men om vi går från 2004 och framåt så slår den nog Las Vegas, You, Dance you off. Kanske I can't go on också.

Så inte det värsta vi skickat men långt ifrån toppen. Men i ett ganska svagt startfält i år hade den ingen större konkurrens.
Citera
2026-03-07, 23:09
Medlem
BasilTheBat-Lords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatrunkaren
Jag finner inget värde av att skryta om mitt sexliv. Snacka om selfreport att tro att jag skryter...

Nej jag tycker att du är en motbjudande, kvinnohatanda, äcklig människa, det är sådana som dig som jag vill radda upp mot en mur och arkebusera.

Ni förstör, inte bara ett meningslöst forum som detta, men hela världen. Vi andra, vuxna, rimliga, människor blir tvungna att sitta och lyssna på erat motbjudande pinsamma snack om "horors" sexliv.

Även detta är en selfreport, om andra är värdelösa för att de är "lösa" "horor" så måste du vara så långt från lös man kan komma.

Du är skämmig.

Fortsätt gråt din jävla cuck, man får skriva vad fan man vill här så det är totalt värdelöst för dig att försöka ändra på det. Att hata på meningslösa kvinnor som inte duger till nåt annat som människa än att bli använd som sexleksak är fullständigt rationellt.

Tjejen du påstår ha måste ha många misstänksamt långa besök hos sina killkompisar som ger dig gott om tid att snacka en sån oerhörd mängd skit som jag tvingas läsa.

Varför i helvete skulle man föredra en genomkörd kärring som hoppade ur högstadiet och numera bara kör Onlyfans för att klara sig jämfört med en kvinna som faktiskt har värde utöver hennes kropp? Snacka om self-report, mannen du har väl aldrig upplevt en riktig jävla kvinna i ditt liv, det måste vara därför du har ett så förvrängt perspektiv om fnask eftersom det är det enda som står ut med dig.
Citera
2026-03-07, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hundenmuhammed3
Alltså det här med melodifestivalen... jag blev indragen till detta trams det här året och jag häpnar över hur stört detta jippot är. Blattar, bögar och transor som uppträder, den ena värre än den andra. Nu var det en tjej som täcker halva ansiktet som vann. Tyder på psykisk sjukdom, dessutom hade hon norra Europas tjockaste ben.. Är det den här tjejen som ska visas upp i Europa? Som Sveriges bidrag? Fyfan säger jag.
Programledaren, en palestinaaktivist med hes röst, typiskt för kuksugerskor. Svordomar i teverutan. Alltså stäng ner detta jippo för evigt. Fattar ni inte hur det här påverkar barnen?

Ja det är bara en enda stor woke-röra men svensson älskar att äta chips och titta på detta med sina barn.
Citera
2026-03-07, 23:10
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Och ärlig! 🍻

tycka i tyvärr i sända i fel signal till kristen i publik ock barn som vill bli i bra med borgare
Citera
2026-03-07, 23:10
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Ja det är bara en enda stor woke-röra men svensson älskar att äta chips och titta på detta med sina barn.

aa sorgligt man förstår varför maga slutat i att vara med
Citera
2026-03-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Om man frivilligt lyssnar på nått av årets bidrag, alltså samtliga, utanför tävlingen så har man dålig smak. Det är ytterst sällan Mello leder till att ta fram lyssningsbar musik utanför tävlingen. Det här är som sagt en tävling bara.
Jag har inte sagt att någon annan låt var bra. Men rätt låt vann. Helt klart
Citera
2026-03-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Om du allvarligt lyssnar på Felicias låt frivilligt på din fritid tycker jag extremt synd om dina öron.
Tur att jag slipper lyssna på din skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in