2026-01-13, 11:49
Medlem
Huvudförhandlingen i hovrätten den 4 mars 2026.

Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Tingsrätten målnummer var:
Nyköpings tingsrätt
B 1294-24

Det ska räcka för hovrätten ska hitta målet.
Citera
2026-01-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Huvudförhandlingen i hovrätten den 4 mars 2026.

Ska bli intressant att se utfallet känns som det är 50/50
Citera
2026-01-13, 18:00
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Tycker hon borde fällts! Det fanns vittnen ang hur full killen var under kvällen samt att hon bjöd honom på mer. Att killen ens anmälde tyder på att han mår rätt dåligt av detta då dylika anmälningar är i underläge redan från början. Annat hade det varit om det varit en full tjej o kompisens farsa.. Inte lika inför lagen.
Våldtäktsanmälningar läggs ner på löpande band och det är godtyckligt vilka anmälningar polis och åklagare väljer att ta vidare. Jag har själv aldrig fått hjälp av rättsväsendet. Har tagit ut alla mina anmälningar och endast två där polisen aktivt valt att manipulera vad som är sagts har gett lägre effekt, då är det ena en falskanmälan min mamma gjorde mot min pappa som polisen valde att skriva mitt förhör felaktigt för at följa hennes linje. Vilket är märkligt då jag aldrig haft besöksförbud men hon fick det. Hennes syfte var givetvis att förstöra min relation och tvinga samhället att gå in mot honom för att driva sin vilja igenom.

Gällande de sexualbrott och annat jag anmält så lägger polisen systematiskt ner anmälningar och har även hånat mig vid en anmälan samt vägrat släppa in mig till polis och försökt avvisa mig ut ur polishuset när jag endast ville göra en polisanmälan. Mitt kön och utseende är utan tvekan, skälet till det. Sedan så har samma saker påverkat at jag utsatts av otroligt många olika förövare i kombination med särskild utsatt livssituation, vilket då ses som orsak att lan inte längre behöver utreda något för att jag "anmält för mycket" och "är för bråkig".

Det handlar om vad du har för status och i rättsväsendets och myndigheters ögon är jag värdelös varpå jag aldrig fått hjälp. En enda blottare har man valt att ställa inför rätta och endast ställt mig för rätta för att jag efter sexualbrott och även efter våldtäktsförsök som var inom närtid då gärningsmannen vägrade lämna min bostad, tog min nödvärnsrätt mot nästa karl som försökte använda sin fysiska överlägsenhet emot min vilja gällande mitt hem och min rätt att vara fredad. Där lades alla anmälningar ner mot mannen utan utredning samtidigt som man gav mig en korrupt advokat som vägrade arbeta med mitt fall och lurade mig till en personutredning där nan vinklade det jag sa för att beskriva mig som farlig när jag sa att jag kommer att försvara mig igen om jag måste, mot mäns våld eller våldskapacitet pga tidigare erfarenheterav sexualbrott och mäns våld. Jag skulle dessutom i lugn och ro få läsa igenom utredningen innan rättegång och bestämma om den skulle få ingå i rättegången. Vilket var skitsnack. Jag tilläts aldrig se den först utanför rättsalen och snabbläsning innan jag skulle in utan att få den struken eller möjligheten att korrigera något.

Så.nej, vi kvinnor har verkligen inte det automatiskt lätt baserat på kön. Vi utsätts långt oftare och har sedan generellt systemet emot oss, inte med oss. När man ser på mig så väcks et sexuellt raseri som innebär att man arbetar för att påstå att jag antingen är galen och inbillar sig allt eller ljiger och hittar på eftersom män vil se mig våldtagen pga deras egna våldtäktsfantasier som hämnd för att fe inte fritt kan välja exakt alla kvinnor de vill sexuellt, därefter kommer ett sexuellt raseri från kvinnor som vet att jag är mer utsatt för just mitt utseende och därför vill de konkurrera ut mig med "Det är okej om du utsätter henner för sexualbrott, ofredanden och våld så länge som vi ser henne som dålig och mig som för bra för att råka ut för dåliga saker. Hon förtjänar att straffas för sitt utseendes skull som gör att jag inte gillar hennes personlighet heller men jag förtjänar särbehandling för att jag är viktigare, mjukare och att anse som en godare person och människa. Se så fin och mild jag är"!

Det är svårare att vara kvinna för utsatten är större och mer omfattande.

Att påstå annat är rent jävla skitsnack.

Nu handlar inte fallet om kvinnors situation och verklighet utan om en händelse där en man utsatts av en kvinna som precis som vi andra kan konstatera, medvetet agerat i brottsligt syfte för att tvinga fram sin vilja och försätta mannen i underläge. Hon visar även sin subjektiva uppfattning som gärningsman genom saker hon hävdar såsom att män inte ens kan våldtas. Jämför med pedofiler som påstår att de gör något positivt för barn de våldtar genom att "lära" dem, det sexuell området ekler män som säger att kvinnor "utmanat" genom klädsel och beteenden.

Var sak för sig.
Vart problem för sig.

Nej, alla flickor och kvinnor får inte automatiskt hjälp. Vi har slagits genom hela våra liv i årtusenden för att få rättshjälp och lika rättigheter. Stor skillnad mot män som grupp.

Däremot så visar fallet tydligt på hur unken syn man fortfarande har på våldtäktsoffer och därmed pojkar och män som utsätts.

Självklart kan man inte döma exakt alla mål eller blint tro på alla ord, det är inte det som är problemet, problemet är att människor egna sexualitet anvämds som rättsnöre. Dina sexuella fantasier, eller dina egna sexuella beteenden är inte vad som avgör hur det är för andra människor i andra situationer och sammanhang. Hur en man upplever närmanden eller tror sig skulle uppmeva sådana, är därför inte vad som sätter ribban för andra. Alla män vill inte ha sex med vem som helst, när som helst. Isåfall hade inte den här kvinnan behövt supa ner sitt offer först eller försöka övertala genom prat om mediciner och hänga efter mannen när han är så redlöst full att han måste eskorteras ut och hem.

Det är sinnesjukt att hon inte fälldes.
Citera
2026-01-13, 23:29
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Tycker hon borde fällts! Det fanns vittnen ang hur full killen var under kvällen samt att hon bjöd honom på mer. Att killen ens anmälde tyder på att han mår rätt dåligt av detta då dylika anmälningar är i underläge redan från början. Annat hade det varit om det varit en full tjej o kompisens farsa.. Inte lika inför lagen.

Håller helt med. Åtminstone oaktsam våldtäkt känns solklart i det här fallet.
Citera
2026-03-07, 18:08
Medlem
S-Rexs avatar
Finns det någon aktuell och fungerande FUP i det här fallet?

Hittar några intressanta saker i domen jag vill ha mer kött på benen.
Citera
2026-03-07, 19:21
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Rex
Finns det någon aktuell och fungerande FUP i det här fallet?

Hittar några intressanta saker i domen jag vill ha mer kött på benen.
Syftar på köttet tanten fick mellan benen?:

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Syntes ingen konflikt i hans "sak" inte.
Det "kliade" ordentligt i petternicklas.
På fråga om han hade erektion svarar hon "ja". Hon berättar att hon är 48 år och det var den
största hon sett. Han hade definitivt erektion.
https://easyupload.io/m/uoh048
Noterade nu att denna fup har uppenbart brunnit inne ,sorry
Senast redigerad av Taggad 2026-03-07 kl. 19:23.
Citera
2026-03-07, 20:06
Medlem
Fup?
Citera
2026-03-07, 21:52
Medlem
upplysas avatar
Förundersökningsprotokoll
Fup
Nyköpings tingsrätt
B 1294-24
https://fup.link/tr/nykopings/b-1294-24
Citera
2026-03-07, 22:34
Medlem
S-Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Förundersökningsprotokoll
Fup
Nyköpings tingsrätt
B 1294-24
https://fup.link/tr/nykopings/b-1294-24

Tack, skall läsa den först.
Citera
2026-03-09, 09:44
Medlem
S-Rexs avatar
Efter att ha läst FUP så inser jag att Dennis inte har alla hästar hemma. Han var inte medveten om vad han har gjort. Han hade visat sitt könsorgan för Linda och även kört det upp mot hennes ansikte, en tydlig indikation på att han ville knulla henne. Det enda som saknas i den här historien är en banjo.
Citera
2026-03-09, 11:28
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Rex
Efter att ha läst FUP så inser jag att Dennis inte har alla hästar hemma. Han var inte medveten om vad han har gjort. Han hade visat sitt könsorgan för Linda och även kört det upp mot hennes ansikte, en tydlig indikation på att han ville knulla henne. Det enda som saknas i den här historien är en banjo.

Gällande målet vet jag inte vad jag ska tro. Men om man tänker på vilka de här människorna är i verkligheten är ingen av dem trovärdig. Båda har rykten om sig att vara lösaktiga och ingen av dem är ju direkt nykterist om man säger så, finns även rykten om droger... Killen flörtar alltid med tjejer, men tjejerna är alltid yngre och ser bra ut. Så varför han skulle haka ihop med den här medelålders fula kärringen går inte ihop alls med hans stil och smak. Kan verkligen se framför mig att han faktiskt inte ville ha henne, även om han nu skulle ha varit så pass full att han inte visste vad han gjorde eller så var omdömet förändrat pga alkoholen. Kärringen tar väl alla chanser hon får till ett ligg och ännu bättre om det är en som är yngre än hon själv... Det var knappast första gången hon hängt efter någon, hon vet hur man gör... Sen att killen dessutom har rykte om sig att vara "stor" och går hem utan alla tjejkompisar tog kärringen såklart chansen, även om han fick ledsagas hem av annan man... Killens tjejkompisar och även hans morsa är nog ändå de som drivit på allt som har med anmälan och målet att göra, oavsett vad som nu egentligen hände... Killen må vara en sådan som skrävlar och har sig, men att han på egen hand skulle anklaga någon och driva en anmälan och ett mål, nä, det är han för mesig för... Det är uppenbart saker i historian som inte stämmer och vad det egentligen är går inte att sätta fingret på. Inte annat än att det inte går att lita på någon part alls i detta...
Citera
2026-03-09, 19:45
Medlem
Nån som vet om detta är på gång i Hovrätt snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in