Skrämmande om staten kan skicka medborgare i fängelse pga strunt likt detta.
Hela grejen är strunt, det är rent skitsnack. Det fattar väl vem som helst. Det kommer inte hända något med kvinnan. Hon kommer gå fri. Oroligt att det ens ska upp i rätten.
Håller med, och även skrämmande att folk här i tråden även EFTER de läst FUP ändå tror på skitsnacket och vill se en fällande dom.
Jag har svårt att tro att BO kommer överklaga om Tingsrätten friar henne, han ville nog inte ens detta från början.
Nej, det var inte hans idé att anmäla. Han gör bara som de andra säger åt honom att göra. Han borde dra tillbaka anmälan. Men egentligen är det för sent, skadan är redan skedd. Det bästa hade varit att bara låta allt vara från början. Det här skämmer ut fler personer än nödvändigt också. För många inblandade.
Men alltså, förlåt mig för att jag uttrycker mig så här. Öppnade precis fupen för att läsa den, vad är det för vittnen egentligen? Jag måste skratta, finns inte en enda vettig människa som vittne.
Du och jag läser FUPen helt olika och tolkar helt olika, det har vi ju redan diskuterat tidigare.
Du har bestämt dig för att kvinnan ljuger rakt igenom och att de 2 tjejkompisarna pratar sanning.
Det är i mina ögon helt uppenbart att det är tjejerna som drivit fram det här åtalet. Och varför jag tycker så har jag redan detaljerat förklarat genom FUP.
Att han ska ha avvisat henne under hela kvällen är det tjejerna som påstår, tjejerna som satt i baren och bara iaktog men ändå kunde berätta exakt vad han kände och tyckte.
I förhöret med en väninna till kvinnan som ej var med under kvällen men berättade om andra tillfällen där han brukade komma fram till MGM och dansa med henne osv. Och att de brukade ha "en skämtsam" jargong sinsemellan.
Om kvinnan nu var så motbjudande, varför kunde han andra gånger dansa med henne? varför kan det inte stämma som MGM säger att de dansade även denna kväll?
Han ville följa med henne hem och knapra hennes ADHD medicin tidigare under kvällen, att MGM är intresserad av killen är helt uppenbart, de hade diskuterat att gå tillsammans så när han blev utskickad frågade hon om hon kunde följa med.
Ja han var jättefull men han var inte halvt medvetslös som vissa påpekar.
JAG tror till 95% att det som MGM säger hände hemma hos honom är sant.
Hade tjejkompisarna inte drivit det så hårt redan från början av kvällen hade han troligtvis vaknat på morgonen, tänkt shit vad hände egentligen? sen somnat om och gått vidare.
Till MGM son hade han sagt att han velat dra tillbaka det men att det redan gått så långt så det inte gick.
Han fick nog inte tid att själv sitta ner och fundera på vad som hänt då tjejkompisarna kastade hela "sanningen" på honom direkt.
Nya samtyckeslagen skrämmer mig, de ville så väl men det blev så fel.
Jag är själv en kvinna i MGM ålderspann. Jag har själv följt med killar hem efter krogen i mina yngre dar, jag har själv vaknat utan trosor och undrat vad fan har hänt?
Jag har själv varit dyngrak så jag knappt kunnat gå men ändå fattat att jag med största sannolikhet "gett mitt samtycke" (säkerligen har jag kanske sagt nej någon gång men det var bara att säga "det man inte minns har inte hänt")
Jag har utsatts för "tjatsex"
Min kompis träffade en kille på krogen hon ville ha med till mig på efterfest, han hade VÄRLDENS FULASTE KOMPIS med sig, (trots mitt alkoholintag) När min kompis o killen hamna i extrarummet så började tjatet, säkert i en timme..till slut gav jag med mig bara för att få sova. (mitt äldre jag kan förstås inte förstå mitt yngre jags tänk där) Jag hade nog en del ångest efteråt men hade faktiskt helt glömt bort händelsen tills den nya samtyckeslagen slog till med en del helt bisarra händelser.
Att droga ner någon för att våldta den när den däckat ska självklart dömas hårt.
Men samtyckeslagen MÅSTE justeras.
En kvinna/man ska inte behöva få fängelsestraff efter ett one night stand för att den andre vaknar upp med minnesluckor. Det måste vara utan rimligt tvivel när man ska dömas för det.
Som i fallet som länkats tidigare där tjejen tog initiativ till sex men killen dömdes ändå.
Tyvärr tror jag att MGM kan kommas att dömas i detta fall, just för att hon är kvinna, hon blir det statuerade exemplet att kvinnor också döms i liknande fall där män dömts.
Frågan är vart allt detta kommer sluta?
*Kommer det bli förbud att ha one night stands? *Hur ska man veta att någons godkännande i onyktert tillstånd är tillräckligt även när den nyktrat till?
*Kommer alla sexuella aktiviteter förbjudas om man är onykter?
*Kommer det komma ut varningstexter på krogen? typ: "OBS! Ha inte sex när du eller den andra personen är alkoholpåverkad" Det kan leda till våldtäkt.
En omöjlighet.
Även om allt är frågat och godkänt innan sexet finns det alltid en möjlighet att ångra sig efter.
Lagen MÅSTE skrivas om.
Nu har jag läst allt. Det ska alltså ha hänt i februari 2024. Sjukt att man inte hört talas om detta förrän nyligen.
Tror fortfarande att inget konstigt hände. Båda har lika ansvar i detta. Han har anmält bara för att andra sagt åt honom att göra det. Bara för att man är full betyder det inte att man inte är intresserad av någon och att man inte kan ligga. Verkar självklart att även om han gillar att ligga med olika tjejer ville han inte visa intresse för henne offentligt eftersom hon är äldre, ser ut som hon gör och har ett eget rykte. Väl hemma kunde han göra vad han ville när ingen ser. Han räknade väl bara inte med att andra skulle få veta vad de hade gjort. Han kan såklart ha minnesluckor, men att det hände och att han för stunden var med på det är det nog ingen tvekan om.
Vad kan orsaken vara att han däckade ?
Sägs att män kan dö med erektion i högsta hugg.. kan det stämma ?
Tänkte på att Denn*s faktiskt somnade under sexualundervisningen.
edit: rättade pinsamt fel.
Hans toleransnivå av alkohol är nog rätt hög om ryktena stämmer. Han är enligt rykten en van drickare, dricker både öl, drinkar, shots osv flera gånger i veckan. Vilket styrks av uppgifterna i fupen. Tror inte det bara är rykten. Rykten säger också att han tar droger. Vet dock inte vad. Kan han ha tagit nåt den kvällen tro?
Hans toleransnivå av alkohol är nog rätt hög om ryktena stämmer. Han är enligt rykten en van drickare, dricker både öl, drinkar, shots osv flera gånger i veckan. Vilket styrks av uppgifterna i fupen. Tror inte det bara är rykten. Rykten säger också att han tar droger. Vet dock inte vad. Kan han ha tagit nåt den kvällen tro?
Kan de träffats genom gemensamt missbruk då hon egentligen är tandlös ?
Storheten är Lindas utsago och sannolikt bara något hon säger för att flörta då hon går igång på att hon är ful.. tänder lite mer på en cylinder än andra
Finns ju kvinnor som säger "Oh my gawd" och djäklar när de smurfar igång på något.