Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Varför kan man inte dölja antalet döda, tänker du?
Israelerna är ett öppet samhälle på det sättet. De informerar sin befolkning. De döljer ett tag vid misslyckade operationer. Samma sak med USA de informerar också om sina döda. Det är en sak man gör i väst. Sen kan det bli fel. Folk försvinner i en explosion. Då tar det ett tag. Okt 7 så överdrevs förlusterna för man tog fel på kroppar. Hamas kroppar blev Israeler. Israel ändrade sedan antal döda.
Palestinierna har historiskt inte heller ljugit om antal döda. Nu senast så verkar det som antingen de ljög eller de inte hade koll hela tiden. De verkar ha periodvis överdrivit antalet döda kvinnor och barn. Om iran underdriver eller överdriver vet jag inte. Och de har inte bra command and control, så de kanske inte vet.
När det gäller döda demonstranter tror jag att iranska regimen underdrev antal döda. Men jag tror inte antalet döda var 30 000. Det är säkert en massa dubbelräkning. Och innan någon brölar om att så var det visst, så kan jag säga vi vet faktiskt inte. Det ligger bådas sidors intressen att fejka antalet.