2026-03-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Kan hon samla bevis kan hon göra enklare arbete via Samhall. Nu tar hon bara upp skattepengar det finns andra som behöver.

Det stör mig också. Det verkar vara flera som inte jobbar men som är väldigt arbetsföra och borde stå till arbetsmarknadens förfogande.

Just exakt dessa personer som Chrippa föraktar.

Nu är det nära ang hovrättens domar. Blir intressant att få veta hur de resonerar. Följer de tingsrättens domar eller blir det förändring tro?
Citera
2026-03-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Bara måndag, tisdag, onsdag, torsdag & fredag till chrippens födelsedag & dom från hovrätten dyker upp som ett brev på posten
Kan chrippen fortsätta driva förtalsmålet mot Anjo i häktet där han sitter nu? Eller är det hinken som styr upp det utanför murarna?
Tiden går snabbt härute, jag kan säga som suttit i häktescell att tiden går förjävla långsamt och man har ingenting att göra, 22-23 timmar i bädden.
Citera
2026-03-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Spännande ändå att du tycks veta så mycket om personers privata ekonomi.
Skiter fullständigt i vem som får eller inte får bidrag eller ersättning. Dock ska man kanske inte sätta sig på sina höga hästar samtidigt som man påstår sig vara för sjuk för att jobba.
Men du menar alltså att dessa personer är så rika ändå, så de varken behöver jobba eller ta emot någon slags ersättning. För all del, så kan ju en del ha det. Chrippa har ju försörjt Linnea, så det är väl därför de ser upp till honom då antar jag.

Man undrar ju lite om Chrippa hamnade i klorna på familjen Lundström för att de trodde att han var så rik som han påstod?
Citera
2026-03-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Den enda som mal på om det är väl du.
Personligen tycker jag det är värre att Julia blev av med bidrag och hjälp från soc, när hon skulle försöka ta hand om sig själv och dottern, för att Chrippa använt hennes konton till sina svarta pengar. (Anjo, Chatten del 27)
Sen lämnar henne och dottern att klara sig själv..
Det tycker jag är betydligt vidrigare faktiskt. Men vi är ju bevisligen väldigt olika....

Exakt så tänker jag också.
Chrippa är så ego att han inte bryr sig om hur det slår mot Lillflickan.
Och nu sitter han häktad men så lägligt fortsätter andra åt honom.

Men, svinhugg går igen. Så är det bara, som Chrippa skulle sagt.
Citera
2026-03-08, 17:48
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Tiden går snabbt härute, jag kan säga som suttit i häktescell att tiden går förjävla långsamt och man har ingenting att göra, 22-23 timmar i bädden.

Mår man dåligt inombords utanför murarna så lär man må riktigt bajs där inne o plus på det så går tiden sakta. Nä fy fan. Men men , som man bäddar får man ligga. Det är sen gammalt.
Citera
2026-03-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Kan hon samla bevis kan hon göra enklare arbete via Samhall. Nu tar hon bara upp skattepengar det finns andra som behöver.

Jag håller med. Jag betalar en betydande stor del av min lön i skatt och det stör mig när arbetsföra människor lurar systemet vilket även Chrippa gjorde fast på annat sätt.

Är det någon i Temu som jobbar?
Citera
2026-03-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaha. Vad förväntar du dig för reaktioner då?
Jag personligen tror att de uteblir - precis som hittills - eftersom ingen personligt berörs av utgången. Att folk kommenterar är väl däremot naturligt - oavsett utfallet.

Ingen förväntning på någon direkt reaktion, bara att vissa av er har era speciala sätt att uttrycka er
Citera
2026-03-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Jag tror inte heller Tomas är ond, både han och mamman verkar alltid ha brustit i deras föräldraroll. Vilket man tydligt kan se i chattar.
Tomas är definitionen av ordspråket ”björntjänst”

Det är jag övertygad om att han inte är.
Han är dock oförmögen att förstå när det bästa är att sluta hjälpa Chrippa ner i fördärvet.

Jag undrar hur kontakten är mellan dom och Linnéa nu.
Citera
2026-03-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är jag övertygad om att han inte är.
Han är dock oförmögen att förstå när det bästa är att sluta hjälpa Chrippa ner i fördärvet.

Jag undrar hur kontakten är mellan dom och Linnéa nu.

Mamma A jämförde sig ju med Linnea och ansåg att de två var så lika. Man får anta att kontakten är god…
Citera
2026-03-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Mamma A jämförde sig ju med Linnea och ansåg att de två var så lika. Man får anta att kontakten är god…

Sant.
Men hur är de funtade om de inte fattar vad Linnéa och hennes mamma sysslar med?
Lindha verkar ju vara bindgalen.

Om till de som kallar endel privatpersoner, de är med i Hatet eller Medviktarnas "dokumentär" och är därmed frivilligt offentliga.
Citera
2026-03-08, 18:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Tråden handlar inte om Julia. Kan du sluta skriva om henne nu.
Julia är en centralfigur i dramat med Chrippa och Linnea -- så jo, hon hör hemma i tråden. I synnerhet som hon själv aktualiserar sig hela tiden med nya lögner och smyginspelningar.
Citera
2026-03-08, 18:29
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Julia är en centralfigur i dramat med Chrippa och Linnea -- så jo, hon hör hemma i tråden. I synnerhet som hon själv aktualiserar sig hela tiden med nya lögner och smyginspelningar.
Instämmer helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in