2026-03-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Det här med Julias eventuella bidragsbrott har verkligen tagit skruv.

Måste vara ett känsligt ämne.

Den enda som mal på om det är väl du.
Personligen tycker jag det är värre att Julia blev av med bidrag och hjälp från soc, när hon skulle försöka ta hand om sig själv och dottern, för att Chrippa använt hennes konton till sina svarta pengar. (Anjo, Chatten del 27)
Sen lämnar henne och dottern att klara sig själv..
Det tycker jag är betydligt vidrigare faktiskt. Men vi är ju bevisligen väldigt olika....
Citera
2026-03-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Hästjobb men sjukskriven? Bra du delar alltså vår bild

Jag uppmanar dig att sluta följa bidragsfuskare på IG (nej jag följer inte Julia).

Ja det är ju jättevanligt att folk outar sin ekonomi på IG eller
Citera
2026-03-08, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Den enda som mal på om det är väl du.
Personligen tycker jag det är värre att Julia blev av med bidrag och hjälp från soc, när hon skulle försöka ta hand om sig själv och dottern, för att Chrippa använt hennes konton till sina svarta pengar. (Anjo, Chatten del 27)
Sen lämnar henne och dottern att klara sig själv..
Det tycker jag är betydligt vidrigare faktiskt. Men vi är ju bevisligen väldigt olika....

Jag håller med. Men räcker att Julia andas så är det fel och Chrippa behöver inte följa några moraliska regler
Citera
2026-03-08, 16:24
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Bara måndag, tisdag, onsdag, torsdag & fredag till chrippens födelsedag & dom från hovrätten dyker upp som ett brev på posten
Kan chrippen fortsätta driva förtalsmålet mot Anjo i häktet där han sitter nu? Eller är det hinken som styr upp det utanför murarna?
Citera
2026-03-08, 17:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Bara måndag, tisdag, onsdag, torsdag & fredag till chrippens födelsedag & dom från hovrätten dyker upp som ett brev på posten
Kan chrippen fortsätta driva förtalsmålet mot Anjo i häktet där han sitter nu? Eller är det hinken som styr upp det utanför murarna?
Det ligger väl hos åklagaren i så fall och sköts av denne - annars är det hans juridiska ombud som har hand om det.
Det är självklart att han kan driva mål mot andra även om han sitter i häkte eller på anstalt. Även intagna omfattas av svensk lagstiftning.

Jag är också lite nyfiken på vad HvR kommer fram till så på så sätt ser jag fram emot fredag. Jag tror kanslidomarna brukar släppas kl 11.. Det närmar sig.
Citera
2026-03-08, 17:19
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:

Haha sjukt kul att han får domen på sin födelsedag
Citera
2026-03-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Alla brott ska anmälas och det oberoende på person.

Håller du inte med?

Absolut och tro mig, det jobbas på med den saken. Det finns fler i detta som begår brott.
Citera
2026-03-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är också lite nyfiken på vad HvR kommer fram till så på så sätt ser jag fram emot fredag. Jag tror kanslidomarna brukar släppas kl 11.. Det närmar sig.

Måste bara säga att jag även ser fram emot reaktionerna från några av er här. Kan bli underhållning
Citera
2026-03-08, 17:22
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det ligger väl hos åklagaren i så fall och sköts av denne - annars är det hans juridiska ombud som har hand om det.
Det är självklart att han kan driva mål mot andra även om han sitter i häkte eller på anstalt. Även intagna omfattas av svensk lagstiftning.

Ja det ska bli spännande o se. Blir straffet skärpt så tror jag att han kommer överklaga, men blir straffet sänkt så lär väl åklagaren överklaga , så denna sörja kommer garanterat hålla på ett tag till
Citera
2026-03-08, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Absolut och tro mig, det jobbas på med den saken. Det finns fler i detta som begår brott.

Men så bra.
Då är vi överens.
Citera
2026-03-08, 17:25
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Haha sjukt kul att han får domen på sin födelsedag

Ja det måste vara så jädrans tradigt för honom, men desto roligare för oss
Citera
2026-03-08, 17:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Måste bara säga att jag även ser fram emot reaktionerna från några av er här. Kan bli underhållning
Jaha. Vad förväntar du dig för reaktioner då?
Jag personligen tror att de uteblir - precis som hittills - eftersom ingen personligt berörs av utgången. Att folk kommenterar är väl däremot naturligt - oavsett utfallet.

Citat:
Ja det ska bli spännande o se. Blir straffet skärpt så tror jag att han kommer överklaga, men blir straffet sänkt så lär väl åklagaren överklaga , så denna sörja kommer garanterat hålla på ett tag till
Ja troligen har du rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in