2026-03-08, 14:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Föräldrarollen försvinner aldrig hos vanliga människor men uppenbart hos dessa WT upphör den när de är 18.

Och ändå tycker du att det är onormalt att en vuxen människa har god kontakt med sina föräldrar.

Om mina föräldrar var i livet hade jag haft en god och tät kontakt.
Senast redigerad av AbsAbs 2026-03-08 kl. 14:20.
Citera
2026-03-08, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Väldigt konstigt att hon klarar av att arbeta med sådant när hon är sjukskriven och får sjukpenning. Hoppas AbsAbs ”tipsar” myndigheterna om det också eftersom hen är så brydd om brott.

Hon arbetar inte som något jävla ombud och uppbär inte heller någon ersättning som sjuk.

Linnea har en advokat som ombud när det gäller förtalet.
Citera
2026-03-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Försök att lura någon dum jävel.

Soc I Karlskoga är extremt trötta på att höra Jocke och Julias namn.

Och absolut ingen särbehandling accepteras av soc.

Ja undra varför dom är trötta din jävla idiot......
Citera
2026-03-08, 14:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JockjrEwing
Håll käften bara och lev i din efterblivna värld med din äckliga morsa och fortsätt gör dina anmälningar som till ingenting leder

Vad är det här för jävla attack?

Allt detta pga att Julia begår bidragsbrott. Varför inte ge dig på brottslingen istället?

Mina föräldrar är inte längre vid liv så jag tycker att du kan lämna dem utanför.
Citera
2026-03-08, 14:53
Avstängd
Citat:
Ja undra varför dom är trötta din jävla idiot......

För att Jocke och hans följare ringde ner dem våren 2024.

De gillar inte Julia heller pga att hon spelade in känsliga samtal och läckte till Anjo. Hon tror sig dessutom ha rätt till specialbehandling.

Karlskoga är inte stort.
Citera
2026-03-08, 15:09
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Hon arbetar inte som något jävla ombud och uppbär inte heller någon ersättning som sjuk.

Linnea har en advokat som ombud när det gäller förtalet.

Kan hon samla bevis kan hon göra enklare arbete via Samhall. Nu tar hon bara upp skattepengar det finns andra som behöver.
Citera
2026-03-08, 15:16
Avstängd
Citat:
Och ändå tycker du att det är onormalt att en vuxen människa har god kontakt med sina föräldrar.

Va? Vad yrar du om?
Citera
2026-03-08, 15:17
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Hon har inga bidrag alls. Alla som går hemma har inte det.

Då kan väl lika bra du vända dig till Samhall.

Oj, känsligt ämne

Som sagt så är det bara larvigt att anmäla folk utan ordentliga grunder. Men tänkte att du som är så noga med att saker ska gå rätt till bör nog tipsa om dessa mongon med.
Citera
2026-03-08, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Väldigt konstigt att hon klarar av att arbeta med sådant när hon är sjukskriven och får sjukpenning. Hoppas AbsAbs ”tipsar” myndigheterna om det också eftersom hen är så brydd om brott.

Jag utgår ifrån att AbsAbs redan tipsat om AH.
Citera
2026-03-08, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Verkligen. Chrippa har ju alltid varit pappas pojke, det har framgått tydligt i vloggarna framtill 2023 (inte sett så många av hans vloggar efter 2023). Tomas har agerat mellanhand, han har gett Chrippa tips om hur han ska ducka myndigheter. Tomas har skyddat Chrippa både emotionellt och ekonomiskt utan att verka ställa krav och bär ett stort ansvar för att det gått såhär långt. I en hälsosam relation hade man låtit den andre få leva med konsekvenserna. Jag tror att Tomas själv trott att han faktiskt hjälpt Christofer, men det har snarare förvärrat situationen och möjliggjort brottslighet.

Exempel nedan. Har postat chatten förut, men det är relevant.

Från FUP aktbilaga 103, s 1812
Pappa skriver 2024-03-30:

Jag älskar dig också och kommer alltid stötta dig vad du än gör Fuck alla tjallare kommer alltid vara vid din sida hör av dig när du är i Sverige Mamma hälsar också ❤❤❤
https://ibb.co/1YdwtRvd

Personerna som varit möjliggörare för Christofers ekonomiska brottslighet behöver förstå att de är medberoende. Alla som stöttat Christofers destruktiva och kriminella handlingar har skadat dottern. Som sagt, jag skiter totalt i att Christofer har förstört sitt egna liv, men det skär i hjärtat att veta att dottern får ta konsekvenserna.

Jag tror inte att Tomas är ond eller menat att skada Chrippa, men det är dags för honom att våga säga ifrån. Man förstår att han älskar sin son och vill skydda honom... Men vad det lett till?

Att älska sin familj är en sak, men att navelsträngen fortfarande är helt intakt när man är 37 bast är inte normalt. Ingen av dom har dock visat sig vara normala i den familjen. Chrippa får fortfarande som vuxen all uppmärksamhet och hjälp av lilla pappa. Hade syskonen inte varit rädda för Chrippas utagerande beteende så hade dom nog visat lite bitterhet istället för s.k "lojalitet".
Citera
2026-03-08, 15:40
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara känsligt?

Jag blir bara irriterad över att man drar in privatpersoner som en slags hämnd för att jag skriver om Julia.

Julia hör till topic - privatpersoner not so much.

Hur fan vet du vad hon har för ersättningar eller inte, mor din eller??
Citera
2026-03-08, 15:45
Avstängd
Citat:
Hur fan vet du vad hon har för ersättningar eller inte, mor din eller??

Ja det är jävligt märkligt vad AbsAbs har koll på "privatpersonen" AH. Vet säkert blodgrupp också och kärleken i 5an (läs Rask).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in