2026-03-08, 16:22
Medlem
Är inte speciellt insatt, men i mina lekmanna-öron så låter detta helt absurt? Vem kommer på dessa idéer? och varför?
Citera
2026-03-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Hur ska det ens fungera? Om man köper en aktie för 1000kr och den ökar till 1300kr, ska man då skatta på 300kr trots att man håller kvar aktien? Vad händer om den minska i värde, får man tillbaka pengarna då?

Låter som en riktigt idiotisk idé som kommer att kollapsa hela världsekonomin.
I princip har vi redan haft denna skatt i Sverige, har betalt flera hundra tusen, gissar att det var under sena 90-talet
Citera
2026-03-08, 16:59
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nederländerna kanske, inte Holland..

Samma land.
Citera
2026-03-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vad som är fake är att du påstår att EU kommer införa detta
Var har jag påstått det?

Nej, det har jag inte. Din hjärna är trasig.
Citera
2026-03-08, 17:25
Medlem
marikas-trosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Samma land.

Är nederländerna och holland samma land?
Citera
2026-03-08, 17:29
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marikas-trosor

Varför ställer du en sådan fråga här istället för att googla? Ja det är samma land och det är det landet som ska börja beskatta orealiserade kapitalvinster. Dvs INTE EU som TS påstår.
Citera
2026-03-08, 17:31
Medlem
marikas-trosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Varför ställer du en sådan fråga här istället för att googla? Ja det är samma land och det är det landet som ska börja beskatta orealiserade kapitalvinster. Dvs INTE EU som TS påstår.

Fast det är ju inte samma land. Det är tvo olika länder. Har du gått ut mellanstadiet?
Citera
2026-03-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marikas-trosor

Holland är inget land. Drt är en historisk region som ligger i landet Nederländerna.

Nederländerna består av 12 regioner. Det som är det historiska Holland är idag uppdelad i 2 regioner ä.
Citera
2026-03-08, 18:00
Medlem
Slackoffs avatar
Vad har ett Holländskt lagförslag med EU att göra?
Citera
2026-03-08, 18:51
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Holland är inget land. Drt är en historisk region som ligger i landet Nederländerna.

Nederländerna består av 12 regioner. Det som är det historiska Holland är idag uppdelad i 2 regioner ä.

Holland är ett allmänt vedertaget namn och alla förstår vad som menas. Samma sak som Amerika. Eller säger du Amerikas Förenta Stater, USA bilar? Jag säger Amerika och amerikanska bilar.
Senast redigerad av Raddigibollen 2026-03-08 kl. 19:01.
Citera
2026-03-08, 18:59
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nederländerna kanske, inte Holland..
Holland är ett allmänt vedertaget namn och alla förstår vad som menas. Samma sak som Amerika. Eller säger du Amerikas Förenta Stater? USA bilar? Jag säger Amerika och amerikanska bilar.
Citera
2026-03-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raddigibollen
Holland är ett allmänt vedertaget namn och alla förstår vad som menas. Samma sak som Amerika. Eller säger du Amerikas Förenta Stater, USA bilar? Jag säger Amerika och amerikanska bilar.
Självklart säger man USA om man menar USA. Känner ingen som säger Amerika om USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in