Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Du blandar ihop olika uppgifter. Israel har inte bombat infrastruktur eller kraftstationer, USA har gjort det.
Jag tror att i den allmänna uppfattningen inte spelar så stor roll. Israel och USA har olika roller i sina attacker och ansvarar för dem var för sig, men det tror jag få varken känner till eller bryr sig om. De ser nog länderna som en enhet.
Det är klart att det är USA som klantar sig, man klampar som vanligt in med cowboyhatt, cigarr i mungipan och lägger upp bootsen på skrivbordet medan man högljutt deklarerar till samtliga att man är störst, bäst och vackrast så alla andra bör flytta sig åt sidan.
Sen tar man fram .44 Magnum och skjuter på det mesta som rör sig.
Men Israel, som tidigare faktiskt agerat hyfsat försiktigt och med precision historiskt, inte av humana skäl utan för att inte få alltför mycket skit, verkar ha fullständigt slängt silkesvantarna i Libanon. Nu minns jag inte exakta antal, men jag såg siffror på Al-jazeera på döda och skadade civila libaneser som förvånade mig.
Efter Gaza ska man kanske inte förvånas, däremot anta att de ändrat sin taktik och går hårdare fram.