2026-03-08, 11:53
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Åh, nej. Är det dags att punkta ner allt igen?
- snuskanalen
- gamingkanalen
- nyhetskanalen
- renoveringsserien
- insamling till BJS kamera
- insamling till hunden
- insamling till fruns skulder
- Chrippamånaden
- poddkäst ”Sova med Rask”
- poddkäst ”KRM” (är väl död nu?)
- bandet Rodent
- sexologutbildningen

Fyll på om jag glömt nåt.

Allt Gott,! ❤️

"Så här ska livet levas"-serien. Glimrande Sir-baronen lagade lyxmat och testade delikatesser! Blev 2-3 avsnitt innan projektet dog den sedvanliga Rask-döden.

Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Ursäkta om jag är dåligt insatt, men vad är det han ger för anledning till att slippa betala? Om jag förstått det rätt blev han ålagd att betala ett skadestånd för ca 6 år sedan till olika personer. Sedan är det en av personerna som han fortfarande efter 6 år inte betalat, men han vill nu slippa detta betalningsansvar för att han. . . . för att. . . ? Jag fattar inte!

Han BEHÖVER dom pengarna!

Detta skrev han ordagrant i en konversation med Kronofogden som han sen undertecknade med "Allt gott ❤️"

Citera
2026-03-08, 12:00
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Har Carl Fredrik Alexander Rask dött än?

Nej, tyvärr.
Citera
2026-03-08, 12:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Nej, tyvärr.

Jag kan vänta! 🤞
Citera
2026-03-08, 12:46
Medlem
Har kollat på del 3 nu av Rask dokumentären...och jag är ingen falsk jävel..Jag tycker dokumentären är mycket bra och intressant och fakta rik. Är inget direkt fan av medviktarna, men jag kan inte förneka att dem verkar (Har bara sett 3 delar) gjort ett bra jobb. Rask fattar inte att saker man har gjort kan komma tillbaka senare i livet. Även om han säger att han aldrig skulle göra det idag...mjaeh det tror jag inte på. Det är jobbigt för baronen när saker bubblar upp till ytan...såhär 5-6 år efter. Men han har gjort enorma övertramp och det medför konsekvenser.
Citera
2026-03-08, 13:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Har kollat på del 3 nu av Rask dokumentären...och jag är ingen falsk jävel..Jag tycker dokumentären är mycket bra och intressant och fakta rik. Är inget direkt fan av medviktarna, men jag kan inte förneka att dem verkar (Har bara sett 3 delar) gjort ett bra jobb. Rask fattar inte att saker man har gjort kan komma tillbaka senare i livet. Även om han säger att han aldrig skulle göra det idag...mjaeh det tror jag inte på. Det är jobbigt för baronen när saker bubblar upp till ytan...såhär 5-6 år efter. Men han har gjort enorma övertramp och det medför konsekvenser.

Verkligen och det är därför hans försvar är att undvika allt som påminner om dokumentären.
Citera
2026-03-08, 14:02
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Skulderna växer hos fogden... 8% ränta för att han vägrar förstå att Sekretess C ska ha sitt skadestånd.

https://www.youtube.com/shorts/VBjJf6XEurA
Skön ränta, trodde inte det var så högt hos fogden, men kanske är skillnad när det gäller skadestånd.

Ska han vara en loser hela livet? Man kan ju tycka att han borde vakna upp någon gång och ta sig i kragen, herregud människan är ju snart 40 bast.
Citera
2026-03-08, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Skön ränta, trodde inte det var så högt hos fogden, men kanske är skillnad när det gäller skadestånd.

Ska han vara en loser hela livet? Man kan ju tycka att han borde vakna upp någon gång och ta sig i kragen, herregud människan är ju snart 40 bast.

Han borde verkligen betala det där skadeståndet OCH be sekretess C om ursäkt för att han beskyllde henne för att vara en bedragare.
Citera
2026-03-08, 14:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Han borde verkligen betala det där skadeståndet OCH be sekretess C om ursäkt för att han beskyllde henne för att vara en bedragare.
Grejen med myndigheter är att man inte kan vinna mot dom, något tjockskallen verkar få lära sig den hårda vägen.

Har han någonsin bett om ursäkt?

Jag njuter så av hans förfall, äggskallen får precis vad han förtjänar.
Citera
2026-03-08, 14:57
Avstängd
Citat:
Grejen med myndigheter är att man inte kan vinna mot dom, något tjockskallen verkar få lära sig den hårda vägen.

Jag måste säga att jag njuter också av att han gräver sin egen grav.
Citera
2026-03-08, 16:17
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Jag måste säga att jag njuter också av att han gräver sin egen grav.

Skulle säga att det är centralt i underhållningsvärdet, att baronen hela tiden ställer till det för sig själv och för andra i hans omgivning, hur han inte kan göra någnting rätt.

Arvet är borta och skulderna har bara växt. Chrippa ger inte längre bra med visningar och han har inget att falla tillbaka på men baronen bryr sig inte, han är nöjd så länge han får sitta i sin vrå och runka hela dagarna.

Vi får följa ett förfall i realtid och det ser bara ut att eskalera framöver.
Citera
2026-03-08, 16:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Skulle säga att det är centralt i underhållningsvärdet, att baronen hela tiden ställer till det för sig själv och för andra i hans omgivning, hur han inte kan göra någnting rätt.

Arvet är borta och skulderna har bara växt. Chrippa ger inte längre bra med visningar och han har inget att falla tillbaka på men baronen bryr sig inte, han är nöjd så länge han får sitta i sin vrå och runka hela dagarna.

Vi får följa ett förfall i realtid och det ser bara ut att eskalera framöver.

Det enda som är bittert är att Therese är för dum för att separera och bygga upp ett drägligt liv för barnen
Citera
2026-03-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
"Så här ska livet levas"-serien. Glimrande Sir-baronen lagade lyxmat och testade delikatesser! Blev 2-3 avsnitt innan projektet dog den sedvanliga Rask-döden.

Han BEHÖVER dom pengarna!

Detta skrev han ordagrant i en konversation med Kronofogden som han sen undertecknade med "Allt gott ❤️"

Jag gillar när han lurade Tessan att säga upp sig från jobbet för att vlogga på familjekanalen. Det blev en serie där man fick följa med på åtskilliga åkturer i blå tåget i Trosa, som givetvis ingen va intresserad av.

Att Baronen tror att hans projekt ska lyfta är underhållning i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in