Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
F har en av Sveriges bästa röster. Du borde höra henne sjunga svenska visor. Magiskt.

Någon vettig producent tillsammans med seriösa låtskrivare borde skriva material som passar hennes röst, åt pophållet. Kan tänka mig Max Martin eller Alex Kronlund som producent. De kan ta henne internationellt för hon har den kapaciteten och ett sanslöst register.

Jag kan hålla med om att hon har en fantastisk röst, det förstod man först när hon var med i Masked Singer.

Finns en karriär för henne helt klart, men då måste hon nog släppa den där grejen med fröken snusk och dölja ansiktet osv som ju endast är något vrickat alter ego koncept som helt byggde fröken snusk karaktären,, dags för henne att skaka om huvudet lite och försökta vakna upp om hon vill vidare till en större publik.
Citera
2026-03-07, 23:36
Medlem
Gangsterrap i fucking melodifestivalen? Jag kräks på SVT och hur de hanterar mina skattepengar.

Vet någon vad Meiras låt handlar om? Ja förutom den afghanska diasporan? En skymf mot Sverige att delta med en sån låt speciellt med tanke på hennes historik med svenskar.

Underbart att Medina inte vann, deras låtar som blandas med svenska, spanska, franska, rinkebysvenska och dåliga nödrim varje gång de deltar känns totalt ooriginella men hypas varje gång av radiostationerna in absurdum att det blir pinsamt.

Bara skit detta året som det brukar vara. Årets vinnare känns inte som en jättebra förebild för barnen, när hon direkt efter segern säger att hon ska dränka sig i alkohol. Däremot älskar jag hur denna snygga brud retar upp alla avundsjuka kvinnor som menar att männen röstade henne till segern....Exakt så ni gjort i decennier så fort en snygg kille levererat skit på scenen...*Saade* *host* *Saucedo* *host* *Zelmerlöw* *host*...Faktum är att kvinnor inte tål andra snygga kvinnor som lever ut sin kvinnlighet och åtrås.

Grezula känns som den mest genuina individen i årets tävling av flera andra genuina artister även om låten hans var rätt usel.
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2026-03-07 kl. 23:56.
Citera
2026-03-07, 23:36
Medlem
Snubchurps avatar
KAJ sände ju en liten glimt av glädje förra året. Nu skickar vi ett lika nattsvart bidrag som speglar omvärlden och svenskarnas framtidstro.
Citera
2026-03-07, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Haha, Felicia "Ska dricka så jävla mycket alkohol". Skönt med någon som är så ofiltrerad.

Det var faktiskt en småkul kommentar, dessvärre lär man väl läsa i morgontidningen om hur SVT kan tillåta detta på ramadan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag har aldrig sett ”Terese i kassan” - är det lika extremt tråkigt som skämten i mello?

Anledningen är sannolikt eftersom du antigen inte har några barn eller barn äldre än 10.
-

Tycker hon (Felicia) har en fin röst dessvärre hörs inte detta då såväl låten och texten skit, hela låten påminner om ett intro som aldrig lyfter till valfri överhypad trance dänga från cosmic gate.
Senast redigerad av Nittiotva 2026-03-07 kl. 23:40.
Citera
2026-03-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Jag håller med!
Tycka vad man vill om henne, men nu ger hon det längsta långfingret till Gossegozzi-tönten!
Felicia är så värd vinsten! 🥂

Det var väl han som skapade henne och hennes karriär från början så varför vara bitter, borde räcka med att tacka för sig och gå vidare om det inte passar.
Citera
2026-03-07, 23:39
Medlem
Grattis till Felicia !
Låten känns internationell , kan gå bra.
Jag gillar den inte speciellt bra, undantaget första halvminuten.
Efter första gången hon sjunger my system spårar det helt ut.

Blir som techno eller hip hop ett orytmiskt dudududududu ljud resten av låten.
Långt ifrån min favorit i ett rätt svagt startfält!
Men grattis iaf och skönt att Lills al- Fsdji inte vann, det var det särklassigt sämsta bidraget.
Citera
2026-03-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Jag kan hålla med om att hon har en fantastisk röst, det förstod man först när hon var med i Masked Singer.

Finns en karriär för henne helt klart, men då måste hon nog släppa den där grejen med fröken snusk och dölja ansiktet osv som ju endast är något vrickat alter ego koncept som helt byggde fröken snusk karaktären,, dags för henne att skaka om huvudet lite och försökta vakna upp om hon vill vidare till en större publik.

Ja hon ska ta av masken och vara sig själv. Har ju ett vackert ansikte och vackra ögon om vi pratar yta. Hennes röst klarar av flera genrer. Hon fixar både en svensk platta och engelspråkigt album och skulle förmodligen ta sig högt på listorna.
Citera
2026-03-07, 23:42
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Besviken på Smash into pieces. Varför sno från Linkin Park hela tiden?

Och varför låter han som att han härmar Kermit the frog som i sin tur härmar en rocksångare?
Citera
2026-03-07, 23:43
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Äntligen rättvisa…. Sverige ska ha svenska vinnare

Precis! Måste bli slut på alla dessa Babbar. I jurys - och för många deltagare. Hela vårt samhälle har besudlats!
Citera
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
tycka i tyvärr i sända i fel signal till kristen i publik ock barn som vill bli i bra med borgare

Äsch då, kristna får väl ta nattvarden några gånger extra och slappna av lite, samtidigt kan dom stackars baaaarnen få kolla lite extra noga när mamma och pappa är askalas för att avskräckas.
Senast redigerad av Mommysnewtits 2026-03-07 kl. 23:53.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det var väl inte Sanna själv heller om ska vara ärliga. Hon peakade tyvärr samtidigt som herr Wurst.

Hej

Vet ju knappt vem Sanna är, har hört att hon leder "Nåt på skansen".

Eller är är det Pernilla nu!?

Enda anledningen att jag kolla på spektaklet ikväll var min dejt.

Herregud.

Det enda jag påpekade är att jag inte tyckte att den här "Felicia" inte nådde upp till sina toner.
Citera
2026-03-07, 23:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Grattis till Felicia !
Låten känns internationell , kan gå bra.
Jag gillar den inte speciellt bra, undantaget första halvminuten.
Efter första gången hon sjunger my system spårar det helt ut.

Blir som techno eller hip hop ett orytmiskt dudududududu ljud resten av låten.
Långt ifrån min favorit i ett rätt svagt startfält!
Men grattis iaf och skönt att Lills al- Fsdji inte vann, det var det särklassigt sämsta bidraget.

Hon är duktig och okej låt.. men stör mig på masken för det är svårt att läsa av.. man ser inte om de är playback osv .. samma sak när hon var fröken snusk. Men får hoppas för hennes skull hon går långt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in