2026-03-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Gud vad otrevligt. 🫣 Handlar inte om att märka ord utan att det är många här som diskuterar utifrån vad man själva tycker är Andreas ”rättigheter som pappa” (och som använder det ordet) men missar vad som faktiskt är rättigheter på riktigt och missar att föräldrar sällan har några rättigheter när det kommer till barn. Kan ge flera exempel på det bara från tråden om du vill

😅Inte min mening att vara otrevlig, men du märker ord och tror att du missförstår mig kraftigt i just det avseendet.

Ja, mycket möjligt att det är så. Som förälder har man mest skyldigheter och den största uppgiften att se till så att sitt barn/sina barn får de bästa av förutsättningar för att bli en trygg och hel människa. I detta fall C.
Citera
2026-03-07, 15:34
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Förstår inte varför J inte kan säga farmor "namn" ist för att tjata sönder ordet farmor till C? Och att dom inte från början, lärde henne att kalla V för "pappa V" (eftersom just ordet PAPPA verkar vara väääldigt viktigt)?! Sen när C är så pass medveten, själv får välja vad hon vill kalla V för.. Tror att bara en sån sak, skulle underlätta lite att introducera "pappa A"!
Varken N eller A är offer här, utan det är bara stackars C 💔

Hur kan det här ens fortfarande vara en diskussion och ett ämne för tråden? Upplever det som att det här samtalsämnet dyker upp med jämna mellanrum och att det alltid är konton som redan tidigare klagat sig över vad olika familjemedlemmar kallas som skriver det. Ganska tröttsamt med dessa upprepningar.

C borde omhändertagits av myndigheter för länge sedan, båda hennes föräldrar är personer som frivilligt ställt upp i Love Island och det är en sådan markör som borde göra så att socialen ingriper från start.
Citera
2026-03-07, 15:42
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Det tar bara så lång tid om man är eeeeextreeeeemt passiv 😂 här är det en kille som dels fick frågan om han ville skriva på redan när faderskapsutredningen gjordes i familjerätten (det ville han inte)

Sen väntade han ändå tills familjerätten vände sig till domstolen. Det finns ingen ”lag” eller regel som hindrar han från att vara den som skickar en stämningsansökan till Tingsrätten om han nu vill ha att domstolen tar ställning om DNA-test så snabbt som möjligt, det hade han kunnat göra redan precis när barnet kom 😐

Helt korrekt, men du diskuterar med en grupp faktaresistenta som gjort det till sin livsuppgift att rasa så fort någon kritiserar A här på Flashback. Det spelar ingen roll hur mycket A har förhalat processen själv, här kommer man ändå komma fram till att det på något vis är N:s fel att A inte agerat som han borde eller tillräckligt snabbt.

Ganska säker på att det också är N som är skyldig om A går och lägger sig för sent på kvällarna också.

Tidigare här i tråden lanserade Artmovie att As senaste flickvän J gjorde slut med honom för att det blev så påfrestande med kampen för att få träffa sin dotter och ”Ns agerande mot dem”, men det visade sig senare att relationen hade kraschat i samband med att våldtäktsanmälan gjordes.
Senast redigerad av insekterna 2026-03-07 kl. 15:46.
Citera
2026-03-07, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Helt korrekt, men du diskuterar med en grupp faktaresistenta som gjort det till sin livsuppgift att rasa så fort någon kritiserar A här på Flashback. Det spelar ingen roll hur mycket A har förhalat processen själv, här kommer man ändå komma fram till att det på något vis är N:s fel att A inte agerat som han borde eller tillräckligt snabbt.

Ganska säker på att det också är N som är skyldig om A går och lägger sig för sent på kvällarna också.

Tidigare här i tråden lanserade Artmovie att As senaste flickvän J gjorde slut med honom för att det blev så påfrestande med kampen för att få träffa sin dotter och ”Ns agerande mot dem”, men det visade sig senare att relationen hade kraschat i samband med att våldtäktsanmälan gjordes.

Tro mig det har jag märkt hahaha 😂 tror inte användare fattar att allt dom skrivit i tråden finns kvar och inte försvinner bara för dom låtsas byta åsikter. Såg också det du skrev i ett annat inlägg om att ämnen dyker upp om och om igen för det var en sak som faktiskt slog mig när jag började läsa ikapp tråden. Hur många gånger kan man trovärdigt vara ”heeeelt i chock” över något? 😱😂

Fattar verkligen vad Nicci menade i senaste avsnittet av podden om att hon känt sig så jävla kritiserad för det har nog inte vart lätt för henne
Citera
2026-03-07, 16:05
Medlem
Nja där är fk stenhårda. Är ju om det är arbetsprövning annars ska det nog räknas som att hon är arbetsför
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ingen aning om J är sjukskriven eller inte, ej heller varför i såfall.
Men vet flera som poddar och gör ganska mycket saker som en del i rehabiliteringen.
Handlar det om psyket är det ännu vanligare.
Citera
2026-03-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Hur kan det här ens fortfarande vara en diskussion och ett ämne för tråden? Upplever det som att det här samtalsämnet dyker upp med jämna mellanrum och att det alltid är konton som redan tidigare klagat sig över vad olika familjemedlemmar kallas som skriver det. Ganska tröttsamt med dessa upprepningar.

C borde omhändertagits av myndigheter för länge sedan, båda hennes föräldrar är personer som frivilligt ställt upp i Love Island och det är en sådan markör som borde göra så att socialen ingriper från start.

Varför i helvete skulle soc ta barnet för det ? Snarare då för brist på samarbete eller att N inte klarar barnen ensam det vore sov berättigat inte att ha varit med i tv
Citera
2026-03-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
Nja där är fk stenhårda. Är ju om det är arbetsprövning annars ska det nog räknas som att hon är arbetsför
Som sagt, jag vet flera som ser ut att ”jobba” men det är en del i sjukskrivningen för att ta sig framåt. Oftast mår man inte bättre vid psykisk ohälsa av att inte göra ett smack och syftet vid sjukskrivning är att komma tillbaka.
Hon? Pratar du om J fast du inte vet hennes situation? Du vet inte ens om hon är sjukskriven eller inte ju. Ändå vet du att hon räknas som arbetsför 🤔
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-07 kl. 16:13.
Citera
2026-03-07, 16:26
Medlem
Så du menar att hon bara går hemma utan lön ? Hon var väl kurator ?

Citat:
Som sagt, jag vet flera som ser ut att ”jobba” men det är en del i sjukskrivningen för att ta sig framåt. Oftast mår man inte bättre vid psykisk ohälsa av att inte göra ett smack och syftet vid sjukskrivning är att komma tillbaka.
Hon? Pratar du om J fast du inte vet hennes situation? Du vet inte ens om hon är sjukskriven eller inte ju. Ändå vet du att hon räknas som arbetsför 🤔
Citera
2026-03-07, 16:29
Medlem
Citat:
Så du menar att hon bara går hemma utan lön ? Hon var väl kurator ?
Jag vet inte vad hon gör eller inte gör, om hon är sjukskriven eller inte.
Så jag menar inget utöver det jag skrev.
Vad menar du själv? Att hon fuskar?
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-07 kl. 16:31.
Citera
2026-03-07, 16:31
Medlem
Nej för är hon det är det ett hån mot folk som är sjuka o inte får sjukpenning för kan man passa sina barnbarn och curla vuxna barn och podda och hänga på sociala medier så kan man arbeta
Citat:
Jag vet inte vad hon gör eller inte gör, om hon är sjukskriven eller inte.
Säger jag menar inget utöver det jag skrev.
Citera
2026-03-07, 16:35
Medlem
Citat:
Nej för är hon det är det ett hån mot folk som är sjuka o inte får sjukpenning för kan man passa sina barnbarn och curla vuxna barn och podda och hänga på sociala medier så kan man arbeta
Jaha, okej men då är ju inte fk så hårda som du säger. Vet inte riktigt vad du vill ha fram för du frågade först om hon var sjukskriven eller inte. Och ingen verkar veta, iallafall har ingen svarat att hon är det.
Citera
2026-03-07, 17:07
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Varför i helvete skulle soc ta barnet för det ? Snarare då för brist på samarbete eller att N inte klarar barnen ensam det vore sov berättigat inte att ha varit med i tv

Jag ställer mig alltså inte emot att de varit med i TV, jag ställer mig emot att de deltagit i Love Island och att både N och A uppvisar tydliga drag av diverse personlighetsstörningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Hoppa över att läsa här då om du tycker det ältas för mycket! Jag tyckte till idag eftersom J la upp en story om det!

Med samma resonemang kanske du ska avfölja J på Instagram om du tycker att det visas upp för mycket av sånt du inte vill se. Låter inte som att du har en särskilt hälsosam relation till dina sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in