Igår, 21:05
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
Varför inte ?

Beslut om ändring av vårdnad från egen till gemensam vårdnad utgår alltid från barnets bästa. Det är inte till det här barnets bästa att hon går från att ha en vårdnadshavare, till att ha två vårdnadshavare som inte kan samarbeta. Det är inte svårare än så.
Citera
Igår, 21:14
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Men ge dej nu ! Varför måla upp ett scenarium som ej finns el är aktuellt ang A . Ni målar upp han som att han skulle kunna mörda C el förra bort henne för evigt . Snacka om skapa något som ej finns !!!!

Att dra paralleller till Tintin är inte alls konstigt i det här fallet: Tintins pappa var också ostraffad sedan tidigare men hade uppvisat psykopatiska och kontrollerande tendenser sedan länge.

Jag kan verkligen föreställa mig att det är med anledning av sådant man har beslutat om umgänge med umgängesstöd. Ingen domstol i världen skulle kunna komma undan med att ha tillåtit ett obevakat umgänge under de rådande förutsättningarna, så på det sättet funkar rättsväsendet väldigt bra.
Citera
Igår, 21:20
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Du är verkligen… ett unikt exemplar. Han har saboterat för sig själv genom att vara obegripligt passiv i frågan om att fastställa faderskapet.

Gemensam vårdnad förutsätter att det finns möjligheter för föräldrarna att samarbeta. Det gör det inte. När man ser till barnets bästa skiter man, som du säger, fullständigen i om någon skrev på tidigt eller sent utan man utgår helt från om det finns förutsättningar för föräldrarna att samarbeta och om det inte finns det tillfaller vårdnaden allt som oftast den person som hittills haft vårdnaden eftersom att det anses vara barnets trygga punkt och stabilitet.

Andr**s säger själv i samband med att han stämmer N*cc* om vårdnaden att han är medveten om att sannolikheten att han får delad vårdnad är väldigt låg.

Stämmer. I normalfallet är det i princip helt uteslutet att vårdnaden övergår från ensam till gemensam under liknande förutsättningar så jag tror inte att någonting kommer förändras i vårdnadsfrågan här, särskilt inte om N gör det hon behöver för att medverka till att umgänget mellan C och A nu startar och fortlöper enligt plan.
Citera
Igår, 21:50
Medlem
Citat:
Du är verkligen… ett unikt exemplar. Han har saboterat för sig själv genom att vara obegripligt passiv i frågan om att fastställa faderskapet.

Gemensam vårdnad förutsätter att det finns möjligheter för föräldrarna att samarbeta. Det gör det inte. När man ser till barnets bästa skiter man, som du säger, fullständigen i om någon skrev på tidigt eller sent utan man utgår helt från om det finns förutsättningar för föräldrarna att samarbeta och om det inte finns det tillfaller vårdnaden allt som oftast den person som hittills haft vårdnaden eftersom att det anses vara barnets trygga punkt och stabilitet.

Andr**s säger själv i samband med att han stämmer N*cc* om vårdnaden att han är medveten om att sannolikheten att han får delad vårdnad är väldigt låg.

Citat:
Han har blivit våldtäktsanmäld av en kvinna, anmäld för flera brott som sammantaget rubricerades som grov kvinnofridskränkning av en annan kvinna och en av hans exflickvänner beskriver honom som någon som är helt känslokall och brukar våld. Jag själv får mycket obehagliga vibbar av hur han prata om sig själv och sin ”kamp” trots att all fakta som framkommit om hur det här ärendet går till visar att han absolut inte kämpat och att han varit obegripligt passiv i frågan om fastställandet av faderskapet.

Vilka fler röda flaggor behöver du? Det är jättebra för Ch**r*s skull att hon får kontakt med Andr**s eftersom att hon har rätt till det, men det är också otroligt tacksamt att rättsväsendet också sett att han inte ska ha umgänge utan någon annan närvarande.
Du får kalla mig vad du vill ! Men du måste inse att alla kanske inte delar din uppfattning el åsikt kring A & N
Det är för jävligt om han skulle ha utfört en våldtäkt el brukat våld mot N .
Och det ska aldrig någon kvinna acceptera.
När det kommer till flickvänner så köper jag aldrig deras historia då jag vet sen tidigare att vissa ex är bara ute efter hämnd när det tagit slut el oftast vill hjälpa ett ex till ett ex för att sätta ditt killen . Har sätt väldigt många såna fall
Du har tolkat en text som A har skrivit som inte faller dej i smaken och bestämt dej för att den inte stämmer .
Du vet fortfarande inte hur mkt A har kämpat i det tysta el vad han gjort .
Ställde en fråga tidigare i tråden i går hur kommer det sig att N aldrig anmälde till varken skatteverket el Socialnämnden att hon & A har blivit föräldrar !
Citera
Igår, 21:52
Medlem
Citat:
Kan hända A har saboterat för sig sjäkv , men jag har väldigt svårt att tro det då han har från början skrivit bla på sociala medier och på det som är läkt ur han och Ns konversation på nätet vid uppbrottet
23/9 skriver A så här " I måndags hade vi en jättebra prat ang ....... Att jag givetvis skulle få vara med på förlossningen samt tiden efter osv något jag ser verkligen önskar . Jag ser fram emot henne och jag längtar efter henne med det är mitt barn " detta är As egna ord tycker du det låter som han ej vill veta av C . SVAR NEJ .

Ja det är ju ingen annan som sabbat för honom.
Alla som föder barn har all rätt att bestämma vem som ska vara med på förlossning eller inte. Har hon sagt att han skulle få vara med så har hon uppenbart ändrat sig. Vilket man också har all rätt att göra. Vad är problemet liksom? Han är ju pappa oavsett.
Om han ser fram emot att träffa henne för att hon är hans barn så är det väldigt mycket mer anmärkningsvärt att man vägrar skriva på sitt faderskap. Har aldrig hört någon kille göra på det viset (förutom totala losers då) när mamman dessutom sagt att hon är 100% säker på att det är han och att det inte finns någon möjlighet till att det är någon annan.
Hon har alltid sagt det och säger det än.

Varför i herrans namn skulle hon vilja ha honom som biologisk pappa juridiskt om det inte är han eller om det skulle kunna vara nån annan?

Ja, jag klippte ut den delen som handlar om endast faderskapet.
Senast redigerad av Josefsmaria66 Igår kl. 21:57.
Citera
Igår, 22:07
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ställde en fråga tidigare i tråden i går hur kommer det sig att N aldrig anmälde till varken skatteverket el Socialnämnden att hon & A har blivit föräldrar !

Du har fått svar på din fråga av flera användare, bland annat av mig. Föreslår att du läser vad folk skriver istället för att medvetet försöka göra ”poänger” av saker det inte finns något problem med.

Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Jag jobbar med bland annat den här typen av frågor till vardags och ska nu förklara så pedagogiskt jag kan:

Den som föder ett barn registrerar inte barnet hos Skatteverket. Det gör personalen på förlossningen eller BB och barnet får därefter sitt personnummer.

Om man inte är gifta är det föräldern som inte fött barn som skickar in anmälan om föräldraskap till Skatteverket inom 14 dagar, varpå föräldern som fött barnet godkänner föräldraskapet.

Rutinen om föräldrarna dessutom ligger i djup konflikt med varandra och inte kan eller bör ha kontakt, vilket var fallet här, är att invänta familjerättens utredning av faderskap. När Skatteverket noterar att ingen far registrerats till ett barn kontaktar de familjerätten i barnets hemkommun och familjerätten startar sin utredning.

I den utredning som startades uppgav N, som hon förväntades, att det inte kan finnas någon annan tänkbar fader än A.

Vi har gått genom detta tusen gånger i tråden och fakta i frågan har presenterats lika många gånger. Ber er ännu en gång att upphöra med detta märkliga beteende med att driva på ett narrativ byggt på helt uppenbara lögner. Hur mycket man än vill att N ska framstå som boven i dramat är det bara pinsamt att försöka göra det i frågor där hon helt enkelt inte gjort fel.

Man kan anklaga N för mycket, men inte för att ha gjort fel i frågan om att presentera A som kandidat till faderskap. Om hon hade gjort fel i detta kan jag lova er att A:s advokat hade lyft detta i stämningsansökan i vårdnadsmålet.
Citera
Igår, 22:14
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ja det är ju ingen annan som sabbat för honom.
Alla som föder barn har all rätt att bestämma vem som ska vara med på förlossning eller inte. Har hon sagt att han skulle få vara med så har hon uppenbart ändrat sig. Vilket man också har all rätt att göra. Vad är problemet liksom? Han är ju pappa oavsett.
Om han ser fram emot att träffa henne för att hon är hans barn så är det väldigt mycket mer anmärkningsvärt att man vägrar skriva på sitt faderskap. Har aldrig hört någon kille göra på det viset (förutom totala losers då) när mamman dessutom sagt att hon är 100% säker på att det är han och att det inte finns någon möjlighet till att det är någon annan.
Hon har alltid sagt det och säger det än.

Varför i herrans namn skulle hon vilja ha honom som biologisk pappa juridiskt om det inte är han eller om det skulle kunna vara nån annan?

Ja, jag klippte ut den delen som handlar om endast faderskapet.

Vilken bra poäng, jag har faktiskt heller aldrig hört talas om en person som både djupt och innerligt längtar efter sitt barn men samtidigt också vägrar skriva under faderskapsbekräftelsen utan DNA-test och sedan låter dra ut på påskriften under 1,5 år.
Citera
Igår, 22:26
Medlem
Har nog aldrig hört om mammor med rent mjöl i påsen vägra den andra DNA-test heller. Hade mamman till mitt barn betett sig som N skulle jag dragit öronen åt mig direkt. Framförallt då hon dejtade andra kort efter med (de kände inte ens varandra) Vad var argumentet? Att C skulle hamna i nån databas? Vilket ju visade sig inte behöva hända/ kunna tas bort. Lät bara som en dålig ursäkt och ett sätt att förhala allt då N troligen aldrig velat att A ska bekräfta faderskapet. Resan till Spanien med familjen under 6 mån mitt upp i allt etc.

Finns säkert en förklaring till varför A slutligen bekräftade faderskapet. Alla kan ju se att C är en kopia av honom i dag iaf.

Sen dessa saker ni tar upp;
den anonyma v-anmälan som lades ner, kvinnofridsbrott (att A gör olaga intrång på Ns bostad efter att hon blockat honom överallt, kan vara så simpelt)
samt en gammal sms-konversation mellan N och ett ex vi inte har en aning om hur det såg ut.
Antingen är detta sant, eller så är det inte det och N greppar efter alla halmstrån hon kan.
Senast redigerad av Upp-till-bevis Igår kl. 22:50.
Citera
Igår, 23:18
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Har nog aldrig hört om mammor med rent mjöl i påsen vägra den andra DNA-test heller. Hade mamman till mitt barn betett sig som N skulle jag dragit öronen åt mig direkt. Framförallt då hon dejtade andra kort efter med (de kände inte ens varandra) Vad var argumentet? Att C skulle hamna i nån databas? Vilket ju visade sig inte behöva hända/ kunna tas bort. Lät bara som en dålig ursäkt och ett sätt att förhala allt då N troligen aldrig velat att A ska bekräfta faderskapet. Resan till Spanien med familjen under 6 mån mitt upp i allt etc.

Finns säkert en förklaring till varför A slutligen bekräftade faderskapet. Alla kan ju se att C är en kopia av honom i dag iaf.

Sen dessa saker ni tar upp;
den anonyma v-anmälan som lades ner, kvinnofridsbrott (att A gör olaga intrång på Ns bostad efter att hon blockat honom överallt, kan vara så simpelt)
samt en gammal sms-konversation mellan N och ett ex vi inte har en aning om hur det såg ut.
Antingen är detta sant, eller så är det inte det och N greppar efter alla halmstrån hon kan.

Jag tycker också att ursäkten med att hamna i en databas kändes rätt töntig men det visade sig samtidigt att man inte kan radera resultaten, de blir en del av akten kring faderskapsbekräftelsen för alltid. RMV slänger och förstör själva topsen men testresultatet dokumenteras och sparas. Säger inte att det gör det till en bra ursäkt, men åtminstone lite mer legitim.

Tror tyvärr att DNA-begäran från A var ett sätt att få känna att han äger och bestämmer i situationen och att oviljan från N framför allt handlade om samma sak, en maktkamp med andra ord.
Citera
Idag, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Du har fått svar på din fråga av flera användare, bland annat av mig. Föreslår att du läser vad folk skriver istället för att medvetet försöka göra ”poänger” av saker det inte finns något problem med.
Vet vad du skrivit och läst det från dej och flera . Jag gör det inte till ett problem då vissa tecken kvarstår. Även om N och A ligger i en djup konflikt och ej ska träffas . Så behöver hon ej det då hon enkelt kan gå in på skatteverkets hemsida och signera med bankid som skulle ha gjorts inom 14 dar . Istället för att låta det gå så långt att socialtjänsten tar över . Det får mig att tro att N inte alls är intresserad av att A ska vara pappa till C
Senast redigerad av Famlove Idag kl. 02:52.
Citera
Idag, 06:40
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
Ja det håller jag med om att de har ! A vet jag inte så mkt om men N har jag följt länge och att hon ens kan prata om ett tredje barn när hon inte klarar 2 är skrämmande !
Ser bara en uppblåst barnunge som ska ha allt på sitt vis annars skriks det !

Om hennes ex Mathias Guss hade gått med på det så hade Nicci redan varit trebarnsmamma.

https://www.hant.se/noje/nicci-hernestigs-barnbesked-med-pojkvannen-mathias-guss/5246876
"Efter följarnas frågor avslöjar nu paret sina planer på att skaffa barn ihop.
– Har redan börjat tjata, säger Nicci Hernestig."

Det var tur att de inte fick barn tillsammans!

Skulle inte bli förvånad om hon snart är gravid igen, Viktor vill nog också ha flera barn enligt vad jag har hört och huset de köpt är ganska stort så de har plats!

Jag måste erkänna att jag har ogillat Nicci i många år men tycker nu att hon verkar ha mognat en hel del, hoppas att det håller i sig!
Citera
Idag, 06:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Vet vad du skrivit och läst det från dej och flera . Jag gör det inte till ett problem då vissa tecken kvarstår. Även om N och A ligger i en djup konflikt och ej ska träffas . Så behöver hon ej det då hon enkelt kan gå in på skatteverkets hemsida och signera med bankid som skulle ha gjorts inom 14 dar . Istället för att låta det gå så långt att socialtjänsten tar över . Det får mig att tro att N inte alls är intresserad av att A ska vara pappa till C

Efter att barnmorskan har skickat in till Skatteverket att ett barn är fött så ska pappan (Andreas) signera med BankID först därefter kan mamman (Nicci) gå in med BankID och bekräfta.

Jag trodde också att det var tvärtom tidigare men står på Skatteverkets hemsida och en annan medlem beskrev samma sak.
Socialtjänsten blir inkopplad om inte Andreas signerat eller om han hade gjort det och inte Nicci brkräftat.

Det var tyvärr fail redan från början men nu har Andreas fått umgängesrätt och tror att det ordnar sig i till sist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in