2026-03-06, 23:40
Avslutad
Går detta inte emot deras egna invällningspolitik som bygger på att främmande folk improteras och fritt kan doppa i barns psyken och hålla på med otillbörlig påverkan, hjärntvätt och dylikt.

Svenska barn gynnas inte av invällarnas kulturer för invällarna kommer från helt ofunktionella länder. Varför skulle de bli annorlunda här?
Senast redigerad av Raddigibollen 2026-03-06 kl. 23:43.
Citera
2026-03-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Förbud på svenska "politiker" kanske vore på sin plats istället.
Samt avsätta samtliga as!
Citera
2026-03-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Håller med en del talare att det handlar om föräldraansvar som idag totalt försvunnit då de själva har sin mobil framför ansiktet dygnet runt. Man ser er föräldrar överallt med mobilen framme. När ni går med barnvagn, kör ungarna i bilen, på lekplatser, parker, stränder, i affären, på träningen osv.

Sen att staten ska kliva in som någon moralkakelag som idioterna från L skulle kunna haspla ur sig i valtider är ju bara sjukt korkat och totalt bortslösade resurser. Vi såg hur det gick med åldersgräns för film, tv och spel. Hur många följer dem?

Ett stort steg i rätt riktning var att förbjuda mobil inom skolan för där är den stora problematiken.

https://www.vilarare.se/nyheter/arbetsmiljo/regeringen-mobilforbud-i-grundskolan-i-host/
Förbjud ungar och föräldrar istället. Det är deras fel att hela världen nu håller på att bli "1984".
Citera
2026-03-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Ändå fascinerande att sådana här kommunistiska åtgärder alltid tillkommer när den s.k högern sitter vid makten.
Vilka är det som propsat som fan för chat control? Tänk dig för lite nu.
Citera
2026-03-07, 00:03
Medlem
Eftersom dagens föräldrar är för usla, korkade och veka för hantera sina barns internetaktivietet, ska varje ord du skriver online nu verifieras med bankid. Vem tror fortfarande på att Sverige är ett fritt land?
Citera
2026-03-07, 00:17
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Eftersom dagens föräldrar är för usla, korkade och veka för hantera sina barns internetaktivietet, ska varje ord du skriver online nu verifieras med bankid. Vem tror fortfarande på att Sverige är ett fritt land?

Det sägs att mycket sånt redan existerar i England, men de jag har pratat med som bor där visste inte riktigt vad jag menade när jag frågade dem om det. De hade inte märkt nåt särskilt runt det som de sysslar med på nätet! Jag tror på George Orwell's "1984" när jag ser det med egna ögon.
Citera
2026-03-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Det sägs att mycket sånt redan existerar i England, men de jag har pratat med som bor där visste inte riktigt vad jag menade när jag frågade dem om det. De hade inte märkt nåt särskilt runt det som de sysslar med på nätet! Jag tror på George Orwell's "1984" när jag ser det med egna ögon.
Nåmen då så. Ett par randos i england har "inte märkt nåt särskilt". Då kan vi lita på att staten kommer att avstå från att utöva åsiktsförtryck fastän man håller på att införa alla verktyg för att göra just detta. Vilken tur att dom där engelsmännen sa så. Då kan jag sova gott.
Citera
2026-03-07, 00:51
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Nåmen då så. Ett par randos i england har "inte märkt nåt särskilt". Då kan vi lita på att staten kommer att avstå från att utöva åsiktsförtryck fastän man håller på att införa alla verktyg för att göra just detta. Vilken tur att dom där engelsmännen sa så. Då kan jag sova gott.

Ja du blir väl förtryckt varje dag oavsett vad du gör, eller?
Citera
2026-03-07, 01:38
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
15-årsgräns för sociala medier, köra moped, titta på actionfilm, knulla, köra moped och köpa red bull.

Men när de är 13 år är de tillräckligt vuxna för att sitta i fängelse.

Vuxenbebisarna Ulf Kristersson och Gunnar Strömmer
Svårt med två tankar i huvudet? Ja, den genomsnittliga 14 åringen är för liten för sakerna du radade upp, även fängelse. Den extremaste odågan har gjort sakerna du radade upp sedan de var sju och är trötta på dem sedan länge och har aktivt sökt upp farligare och farligare saker sedan de var 11. När de sedan mördar grannens hund vid 12 års ålder och får en skarp tillsägelse så eggar det bara på dem mer. När de eldbombar grannhuset för att de ville se hur det var om dottern smälter så är det helt rätt med fängelse fastän de nyss fyllt 13.

Det är helt olika typer av människor, kan du begripa det nu när du fått en förklaring?
Citera
2026-03-07, 01:40
Medlem
Är det någon som vet hur det gick i Australien med deras åldersgräns på sociala medier?
Citera
2026-03-07, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee

Du hänger inte med va?

Måste vara pundare med lågt iq som inte skriver nåt på internet eller råsossar liknande svenska korkskallar som inte skriver nåt emot rådande regerings politik du pratat med.

Polisen åker hem till folk mitt i natten för att hämta dom i england bara för nån kommentar de skrivit online.

sverige är en polisstat men i vissa avseenden är england ännu värre.
Citera
2026-03-07, 03:13
Medlem
Borde vara åldersgräns på all dekadent massmedia också som t.ex. Aftonbladet som består av propaganda, dekadens med sexuellt innehåll och massa hjärndött skvaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in