Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Haha, förvisso sant, men samtidigt får de så kallade låtsaskonflikterna faktiskt negativa påföljder för främst de som (ofta ofrivilligt) "granskas" av nämnda personer. Man kan inte påstå att en person helt enkelt inte
ska störas bara för att luften är fri framför honom, även om du är i mitt ansikte som en jävla geting man bara vill dra till med baksidan av handen för att slippa.
Någon var inne på det tidigare i tråden: man kan inte både köra den konfrontativa stilen och försöka lösa problem på egen hand för att leka läcker inför sina följare, samtidigt som man har snuten på direktnummer för att gola ner personerna om saker och ting tar en annan vändning än vad man föreställt dig. Det är både patetiskt och omoraliskt.
Eller man kan göra det, men med resultatet som vi ser nu; man callas till slut ur från sitt gömställe som den lilla fitta man är.
Mvh
Den första som kom till Gullmars på uppmaning

Hänger inte med riktigt vad du menar men tror jag håller med i stora drag, när oskyldiga blir drabbade och lögner (och även förnedrande sanningar) om dem läcker ut på Youtube-kanaler så ska såklart de som lägger ut och de som sprider sånt skvaller få skit för det, men jag har inte följt Rask så länge som det mesta av det som kritiken och ilskan mot honom är gammal, så det lilla jag faktiskt har sett och hört på Rasks YT har mest varit att han babblar om sig själv hela tiden och ibland kommenterar vad han själv, Anjo och Motvikt råkar ut för från sina kritiker
Måhända har Rask betett sig värre förr, men nu när han mestadels är ganska harmlös, enligt mig, så borde det vara i rätt riktning även från de mest skeptiska kritikernas perspektiv, och när en kreatör bättrar sig så tycker jag att det är fel läge att eskalera kritiken mot kreatören för vad har Rask gjort senaste månaden som skadat någon? Helt ärligt?
Naturligtvis existerar det ingen preskriberingstid på känslan av att oförtjänat ha blivit hånad, offentligt utskrattad, förtalad eller på annat sätt oförättad, så då får kritiken i motsatt riktning pågå tills den oförättade känner att den kan förlåta, precis som den där "ginger" (eller vad hon kallar sig?? minns inte), till slut förlät Anjo efter att Anjo på flera sätt och väldigt ärligt utan baktankar bad henne om förlåtelse
Men det blir bara löjligt när man försöker vrida om exakt allt Rask säger eller gör inklusive rent positiva saker till något negativt, då är det bättre att fokusera på att kritisera där kritiken är befogad
MY 50 CENT - OVER AND OUT IN THE SUN