2026-03-06, 13:01
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Efter gårdagens video får man känslan av att det är i år han blir lämnad samt åker in på kåken, alternativt dör till följd av de sjukdomar han uppenbarligen har ådragit sig.

Inget kommer hända bajsbaronen Han kommer fortsätta mala chrippavideos resten av året.
Citera
2026-03-06, 13:05
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
1. Att några noobs inbillar sig att det finns "vår kritik" är en lögn. Din kritik från dig och dina två vänner (mor och far) finns kanske, men den är inte "vår", men steg ett är länka timestamp.

2. Med bästa välvilja, att en person med grava fysiska och intellektuella utmaningar (du) kanske har fått stöd (personlig assistent eller riksdagen) att ha något att säga: nej. Du har inte.

1. Ändå gnällde porrviktarna om den..
2. Fortsätt inbilla dig att du har hög IQ bara för du fick 130 på mensas snabbtest på nätet, för all del om det gör dig lycklig
Citera
2026-03-06, 13:23
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6
Misströsta ej att du är dåligt informerad om alla låtsas-konflikter mellan Rask och andra YouTubers som Brott och Blandat, husbilsparet, Skilleras för det är just vad det är: låtsas-konflikter, överdrivet förstorade av alla inblandade parter för att skapa drama och således mer intresse och views i syfte att tjäna pengar och grinda fame

Det kommer inte leda till några gigantiska insikter som ryms inom svaret på frågan om vad meningen med livet är om du beslutar dig för att bli bättre informerad om varför Skilleras ibland hänger i Trosa och intervjuar random folk på gatan om Rask och filma detta och lägga upp på sin YT-kanal

Händelseförloppen och kreatörernas sätt att presentera dem på är inte gåtfulla till den grad att man behöver flera timmar på sig för att knäcka dem, det är ganska straight-forward att förstå varför varje enskild part agerar som de gör, det är inte mer intellektuellt utmanande än att varje vecka se om säsong 1 av Falcon Crest
Haha, förvisso sant, men samtidigt får de så kallade låtsaskonflikterna faktiskt negativa påföljder för främst de som (ofta ofrivilligt) "granskas" av nämnda personer. Man kan inte påstå att en person helt enkelt inte ska störas bara för att luften är fri framför honom, även om du är i mitt ansikte som en jävla geting man bara vill dra till med baksidan av handen för att slippa.

Någon var inne på det tidigare i tråden: man kan inte både köra den konfrontativa stilen och försöka lösa problem på egen hand för att leka läcker inför sina följare, samtidigt som man har snuten på direktnummer för att gola ner personerna om saker och ting tar en annan vändning än vad man föreställt dig. Det är både patetiskt och omoraliskt.

Eller man kan göra det, men med resultatet som vi ser nu; man callas till slut ur från sitt gömställe som den lilla fitta man är.

Mvh
Den första som kom till Gullmars på uppmaning
Citera
2026-03-06, 14:23
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Haha, förvisso sant, men samtidigt får de så kallade låtsaskonflikterna faktiskt negativa påföljder för främst de som (ofta ofrivilligt) "granskas" av nämnda personer. Man kan inte påstå att en person helt enkelt inte ska störas bara för att luften är fri framför honom, även om du är i mitt ansikte som en jävla geting man bara vill dra till med baksidan av handen för att slippa.

Någon var inne på det tidigare i tråden: man kan inte både köra den konfrontativa stilen och försöka lösa problem på egen hand för att leka läcker inför sina följare, samtidigt som man har snuten på direktnummer för att gola ner personerna om saker och ting tar en annan vändning än vad man föreställt dig. Det är både patetiskt och omoraliskt.

Eller man kan göra det, men med resultatet som vi ser nu; man callas till slut ur från sitt gömställe som den lilla fitta man är.

Mvh
True, based and facts!
Citera
2026-03-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars

Mvh

Hänger inte med riktigt vad du menar men tror jag håller med i stora drag, när oskyldiga blir drabbade och lögner (och även förnedrande sanningar) om dem läcker ut på Youtube-kanaler så ska såklart de som lägger ut och de som sprider sånt skvaller få skit för det, men jag har inte följt Rask så länge som det mesta av det som kritiken och ilskan mot honom är gammal, så det lilla jag faktiskt har sett och hört på Rasks YT har mest varit att han babblar om sig själv hela tiden och ibland kommenterar vad han själv, Anjo och Motvikt råkar ut för från sina kritiker

Måhända har Rask betett sig värre förr, men nu när han mestadels är ganska harmlös, enligt mig, så borde det vara i rätt riktning även från de mest skeptiska kritikernas perspektiv, och när en kreatör bättrar sig så tycker jag att det är fel läge att eskalera kritiken mot kreatören för vad har Rask gjort senaste månaden som skadat någon? Helt ärligt?

Naturligtvis existerar det ingen preskriberingstid på känslan av att oförtjänat ha blivit hånad, offentligt utskrattad, förtalad eller på annat sätt oförättad, så då får kritiken i motsatt riktning pågå tills den oförättade känner att den kan förlåta, precis som den där "ginger" (eller vad hon kallar sig?? minns inte), till slut förlät Anjo efter att Anjo på flera sätt och väldigt ärligt utan baktankar bad henne om förlåtelse

Men det blir bara löjligt när man försöker vrida om exakt allt Rask säger eller gör inklusive rent positiva saker till något negativt, då är det bättre att fokusera på att kritisera där kritiken är befogad

MY 50 CENT - OVER AND OUT IN THE SUN
Citera
2026-03-06, 15:50
Medlem
Citat:
Hänger inte med riktigt vad du menar men tror jag håller med i stora drag, när oskyldiga blir drabbade och lögner (och även förnedrande sanningar) om dem läcker ut på Youtube-kanaler så ska såklart de som lägger ut och de som sprider sånt skvaller få skit för det, men jag har inte följt Rask så länge som det mesta av det som kritiken och ilskan mot honom är gammal, så det lilla jag faktiskt har sett och hört på Rasks YT har mest varit att han babblar om sig själv hela tiden och ibland kommenterar vad han själv, Anjo och Motvikt råkar ut för från sina kritiker

Måhända har Rask betett sig värre förr, men nu när han mestadels är ganska harmlös, enligt mig, så borde det vara i rätt riktning även från de mest skeptiska kritikernas perspektiv, och när en kreatör bättrar sig så tycker jag att det är fel läge att eskalera kritiken mot kreatören för vad har Rask gjort senaste månaden som skadat någon? Helt ärligt?

Naturligtvis existerar det ingen preskriberingstid på känslan av att oförtjänat ha blivit hånad, offentligt utskrattad, förtalad eller på annat sätt oförättad, så då får kritiken i motsatt riktning pågå tills den oförättade känner att den kan förlåta, precis som den där "ginger" (eller vad hon kallar sig?? minns inte), till slut förlät Anjo efter att Anjo på flera sätt och väldigt ärligt utan baktankar bad henne om förlåtelse

Men det blir bara löjligt när man försöker vrida om exakt allt Rask säger eller gör inklusive rent positiva saker till något negativt, då är det bättre att fokusera på att kritisera där kritiken är befogad

MY 50 CENT - OVER AND OUT IN THE SUN
Vad är det för positiva saker han gör då?
Citera
2026-03-06, 16:23
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Grabbarna har väl ps5?

Hade, låg tydligen ute på någon lokal säljgrupp på facebook i sommras.
Citera
2026-03-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Vad är det för positiva saker han gör då?

Ja men neutrala saker då, som inte drabbar någon, alltså allt annat som inte är direkt förtal eller hån eller uthängninar av människor låt säga att han i en YT berättar att han börjat en utbildning? Så töntigt av "kritiker" att försöka få det att vara något negativt - det berör väl ingen annan än Rask själv på något plan

Samtidigt har jag förstått att det finns mängder av personer som tar andras fighter som stöd för s.k. offer men jag är inte sån som person och kan inte riktigt relatera, för det är ytterst sällan det framstår som något annat än en ursäkt för att de själva ska få hata Rask, som med Skilleras man får ju inte känslan att Ah här har vi en hjälte som ställer upp på offrens sida för att de ska få upprättelse för vad Rask har utsatt dem för, nä där har vi en hater som bara låtsas stå på offers sida för att spela god som ursäkt när han egentligen bara beter sig vidrigt och har som enda mål att tjäna pengar på det
Citera
2026-03-06, 16:26
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa

Oväntat!
Skulle han levt på socialbidrag så hade han haft det bättre ekonomiskt.
Citera
2026-03-06, 17:06
Medlem
Oavsett Bajsisen kommer inte reagera på dokumentären, han gör som en äkta narcissist gör....han ghostar...Mitt problem med Medviktarna & Skilleras är att dem snackar om att folk ljuger...Och dem hatar folk som ljuger. Men att hyckla då? Det är helt OK! Att hyckla är nästan värre än att ljuga. Skilleras skriker med sin äckliga röst "DEM LJUGER!!!" men snubben påpekar ju inte att dem som han har supportat har ljugit bra mycket mer än sekt sidan hur man än ser på det. Han gör som alla andra vänster extremister och ser världen bara genom sina egna egoistiska glasögon. Axel sitter o beklagar sin att anjo förstört en 15 årings liv....Men snubben har själv sagt att han ska slita armarna av 15 åringar...hyckleriet är extremt. Jag hade iaf haft lite respekt för Rask om han vågade reagera på dokumentären.

Man kan se det såhär.... Medviktarna är stalkers när det kommer till Rask...Skilleras fick kalla handen av Anjo vilket gjorde honom till en furious hater. Sen Jocke är mer mittemellan och störst av dem alla så han glider bara med. Dem har samma mål dessa personer och det är clout och att växa o försöka ta över...men Axel har 2 miljoner stream timmar med några tusen följare...tro mig han kommer aldrig slå igenom. Man kan inte ta folk seriöst som har sålt sin själ för o få åka runt o dagdriva i en rullande latrin tank..som är polare med en sexuellt frustrerad vänster extremist...patetiska!
Citera
2026-03-06, 17:31
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ja men neutrala saker då, som inte drabbar någon, alltså allt annat som inte är direkt förtal eller hån eller uthängninar av människor låt säga att han i en YT berättar att han börjat en utbildning? Så töntigt av "kritiker" att försöka få det att vara något negativt - det berör väl ingen annan än Rask själv på något plan

Jag förstår hur du menar, men när familjens ekonomi ligger på botten och Baronen ändå bestämmer sig för att "satsa på sig själv", då är det mer egoism än någon uppoffrande framtidsplan. Medan Baronens förståndshandikappade fru, redan utbränd av att bära hela hushållet, sliter på jobbet, sitter Baronen i runkbåset med sin blanka flint och "investerar" i ännu ett misslyckat projekt.

Och den här gången är det alltså en utbildning till sexolog. För när man spenderar dagarna med att prata om att "hetspumpa" andras fruar medan maken sitter fastspänd och tvingas se på känns det väl som en naturlig karriärutveckling i Baronens perversa värld.
Citera
2026-03-06, 17:52
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa

Sorligt att grabbarnas ps5 rök före trumsetet och vlogkameran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in