Citat:
Ursprungligen postat av
Ljungbybon
En intressant artikel om hur stängningen av Hormuzsundet påverkar främst Gulfstaterna men också globalt.
Men detta hade säkert Trump ingen tanke på alls, när han anföll Iran med den helt uppenbara målsättningen för kriget:
-"Nu skall vi ge de där jävla uppkäftiga iranierna en riktig näsbränna"!
https://theconversation.com/strait-of-hormuz-gulf-states-food-security-is-at-immediate-risk-but-wider-shortages-could-push-up-co nsumer-prices-globally-277214
Obama och Biden administrationens sammanlagda tid tillät Nordkorea att befästa sin position som kärnvapennation. Med teknik från Iran, Kina och Ryssland har de nu kapacitet att sända kärnvapen i vid båge runt sig. Nordkoreas folk kommer nu leva i ett skräcksamhälle för överskådlig tid.
Irans muslimska diktatur är en av de värsta förtryckarstater världen har sett som gång efter gång rotar ut tusentals av sin egna demokratitörstande befolkning. Iran har sedan 1979 sponsrat terror i egen eller andras regi och ligger sedan det sovjetiska regimkuppen ständigt legat i krig med väst. Irans regim har som enda mål att utplåna Väst, Israel och USA där de kommer åt. De sänder missiler och raketer runt sig sedan 1979 helt obegränsat sett till konsekvenser.
Det är nu så att Obama och Biden regimen har låtit Iran bygga upp förmåga och resultatet såg vi i oktober för några år sedan när Israel invaderades av terrorister.
Iran har också byggt upp stora lager med 100% kilo nära på användbart radioaktiv komponent till kärnvapen.
Iran är tekniskt sett väldigt väldigt nära att kunna få utvecklat kärnvapen som de sedan kan sända över hela världen.
Jag ska vara så fräck att jag säger att eventuell svält eller oljepris-inducerad inflation är oviktigt när det kommer bli oöverskådliga konsekvenser med att dödskulten i Iran har kärnvapen.
Äntligen efter decennier så ger USA Irans folk en ärlig chans att resa sig upp mot sina förtryckare. Iran är ett stolt folk med rik och urgammal kultur lika gammal som skapelsen själv. De förtjänar demokrati så att de kan utvecklas till sin fulla potential.
Absolut varenda iranier jag möter är enig med mig.
De enda som gnäller på denna historiska chans för Iran är människor som har det väldigt svårt själv, som inte klarar av att tänka klart.
Eller så hatar man Trump och USA så innerligt att man inte klarar av att tänka klart.
Varför vill man att Iran ska fortsätta vara ett fattigt uland med den värsta förtryckarapparat världen har skådat? Iran förtjänar att resa sig efter 47 år av förtryck och bli rikt, fritt och demokratiskt. Jag tror ni inte förstår vilken potential Iran har om man kastar islamska diktaturen på historiens soptipp.