Citat:
Ursprungligen postat av
Ralfhead
Vad är det för anklagelser du menar att man inte kan backa upp?
Jag är för dåligt informerad om just denna konflikt för att kunna peka på något specifikt här och nu, men utifrån
Spritnotas beskrivning (som jag anser vara en trovärdig och saklig skribent, om än lite otydlig till och från) lät det som att man just "backar upp" sina anklagelser genom att stuva om i tidslinjen och på så vis styrka sina poäng när man hävdar att man själv inte alls har initierat konflikten ifråga. Likheterna för andra provokatörer som samtidigt vill framstå som offer är slående, det var mest det jag reflekterade över.
Det får väl ändå sägas vara rätt klassiskt att rättfärdiga sina krigståg med just en mer eller mindre påhittad hotbild/konflikt som jag åtminstone funnit har startats av den som säger sig vara drabbad oftare, än tvärtom.
Det borde egentligen säga sig själv: försörjer man sig på konflikter med sin omgivning i syftet att underhålla andra, krävs givetvis också faktiska konflikter. Det som jag finner lite skrämmande är varför ingen funderar på varför en ombudsman på "hemlig" ort eller någon småbarnsfarsa på YouTube lyckas "drabbas" av fler konflikter på ett år än vad exempelvis jag har under snart 40 år. Då bör det tilläggas att jag både har försörjt mig på kriminalitet samt jobbat som dörrvakt i många år -- alltså miljöer där man med fog kan förvänta sig olika former av "friktion" med sin omgivning, eftersom de flesta inte tycker om att nekas inträde eller påminnas om att de är skyldiga pengar genom att jag går hem till dem.
Ingen med vanligt vett kan hävda att det kom som en överraskning att folk ibland inte finner sig i att bli förnedrade online inför en skrattande publik. Det är lite som att Filip & Fredrik skulle vara oförstående inför det faktum att de upprörde folk i sitt program "Ursäkta röran (vi bygger om)".

No shit, liksom.