2025-09-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Ja en print från Jonas Livros måste man ju lita på 100%, inga tvivel där!

Så du menar att Livros har manipulerat printsen där man ser hur mycket uslingen tjänar på adsense? Anjo har sagt att han tjänade ca 2 miljoner brutto på chrippa-året, han har lagt ut prints att han tjänade 100-tusen brutto på en månad för 1-2 månader sedan. Rask har gjort exakt samma sak med prints på vad han tjänade brutto på youtube under den beryktade chrippa-månaden förra året.

Skilleras har visat print på att han tjänat ca 55-tusen på youtube på en månad, då räknas givetvis streams/donationer på youtube in men om du bara logiskt räknar ut i ditt huvud hur mycket visningar rask fått förra året, hur långa hans videor varit och hur mycket reklam han haft, hur kan du inte förstå att han faktiskt dragit in dessa pengar.

Extremt många blåsta i tråden som tror att uslingen tjänar 0 kronor verkar det som, lär er att se förbi hatet och se saker från verkliga synvinklar så kanske ni kan lista ut var pengarna försvunnit istället.

Sluta vara BLÅSTA.
Senast redigerad av gronaljuset 2025-09-11 kl. 16:08.
Citera
2025-09-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Så du menar att Livros har manipulerat printsen där man ser hur mycket uslingen tjänar på adsense? Anjo har sagt att han tjänade ca 2 miljoner brutto på chrippa-året, han har lagt ut prints att han tjänade 100-tusen brutto på en månad för 1-2 månader sedan. Rask har gjort exakt samma sak med prints på vad han tjänade brutto på youtube under den beryktade chrippa-månaden förra året.

Skilleras har visat print på att han tjänat ca 55-tusen på youtube på en månad, då räknas givetvis streams/donationer på youtube in men om du bara logiskt räknar ut i ditt huvud hur mycket visningar rask fått förra året, hur långa hans videor varit och hur mycket reklam han haft, hur kan du inte förstå att han faktiskt dragit in dessa pengar.

Extremt många blåsta i tråden som tror att uslingen tjänar 0 kronor verkar det som, lär er att se förbi hatet och se saker från verkliga synvinklar så kanske ni kan lista ut var pengarna försvunnit istället.

Sluta vara BLÅSTA.
Så du menar att Rask badar i stålar? Prints förresten vad fan är prints? Möjligen kan man torka sig i ÄÄÄÄschlet med sådana.
Citera
2025-09-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Så du menar att Rask badar i stålar?

Nej, det menar jag verkligen inte? Om man antar att han faktiskt betalat skatt på dryga miljonen och räknar bort 175000:- som han var skyldig Livros för kanalen så rimmar det fortfarande inte med vad han deklarerat som inkomst förra året, dessutom är hans förklaring om att pengarna bara är kvar i bolaget och han inte tagit ut dem konstig då de fortfarande måste skattas på.

Men han fick väl fortfarande pengar för lägenheten osv så han borde fortfarande ha mycket mer pengar än han ger sken av.
Citera
2025-09-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
"De tipsade skolan om att jag inte har gymnasiebehörighet fast asså jag har typ det men jag hittar inte pappren så kan inte bevisa det. Jag ringde MIN studievägledare men hon svara inte och ah ni fattar. Sen hörde dom av sig från yrkesutbildningen och sa att de blivit tipsade om att jag slår mina marsvin så jag hade inte fått börja i alla fall. Jag läser ju inte flashback men har fått skickat till mig att de säger att jag så gör. Så det måste ju komma därifrån eller från Cluee."

Var säger han detta? Rask alltså.
Citera
2025-09-11, 16:25
Medlem
Citat:
Nej, det menar jag verkligen inte? Om man antar att han faktiskt betalat skatt på dryga miljonen och räknar bort 175000:- som han var skyldig Livros för kanalen så rimmar det fortfarande inte med vad han deklarerat som inkomst förra året, dessutom är hans förklaring om att pengarna bara är kvar i bolaget och han inte tagit ut dem konstig då de fortfarande måste skattas på.

Men han fick väl fortfarande pengar för lägenheten osv så han borde fortfarande ha mycket mer pengar än han ger sken av.
Och du tror att Charles Lennart Alexander Bladh kan upprätthålla en fasad där han låtsas vara fattig trots att en ansenlig summa glöder på ett konto? Sluta nu...Det är ju inte som att han har en plan..
Vilket bolag syftar du på förresten?
Citera
2025-09-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Och du tror att Charles Lennart Alexander Bladh kan upprätthålla en fasad där han låtsas vara fattig trots att en ansenlig summa glöder på ett konto? Sluta nu...Det är ju inte som att han har en plan..
Vilket bolag syftar du på förresten?

Vet ej vad det heter, han har väl en enskild firma om jag minns rätt?

Detta är kommentaren jag syftar på: https://ibb.co/3m6DLR5t

Som sagt tror jag inte att han har jättemycket pengar undanstoppade, han har väl slösat enorma summor på sig själv under senaste året, men man undrar ju om han har ett konto har döljer för T, och låtsas vara urfattig för att inte behöva slösa sina egna pengar på familjen.
Citera
2025-09-11, 16:34
Medlem
Är det någon i tråden som faktiskt är kunnig när det kommer till vad som syns på ens deklaration? Om uslingen tagit ut det han deklarerade och lämnat resten i sin firma som han påstår: (https://ibb.co/3m6DLR5t). Går det att verifiera om detta faktiskt är sant på något sett?
Citera
2025-09-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikbengan
Var säger han detta? Rask alltså.
Användaren Daym är synsk. Kristallkulan är ju för fan KALL!
Citera
2025-09-11, 17:58
Medlem
mephedrons avatar
Jaha, snart rättegång och Baronen ”börjar nytt skötsamt liv”
Allt är verkligen en enda cirkel…
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Framgår det vad det är för slags elitutbildning han har tänkt gå?

Lär ju vara något distans som han tänker att han kan glida igenom och låta chatGPT sköta inlämningsuppgifterna.
Jag gissar på: https://www.andreasosterlund.se/mediumutbildningen/
Eller liknande
Citera
2025-09-11, 18:30
Medlem
Citat:
Är det någon i tråden som faktiskt är kunnig när det kommer till vad som syns på ens deklaration? Om uslingen tagit ut det han deklarerade och lämnat resten i sin firma som han påstår: (https://ibb.co/3m6DLR5t). Går det att verifiera om detta faktiskt är sant på något sett?
Vill inte anse mig som kunnig men när Rask lämnar in sin inkomstdeklaration så ska han också lämna in en s.k. NE-blankett för sin enskilda firma. I NE-blanketten ska han ange belopp som kommer från hans förenklade årsbokslut.

Rask ska alltså skatta på "årets resultat" (R11) och inte på de belopp han tar ut från sin enskilda firma. Har han t.ex. gått i vinst med 800.000 kr så ska han alltså skatta på 800.000 kr, oavsett om han har tagit ut 0 kr från sin enskilda firma.

Vet dock inte om man kan få ut information vad som Rask angett på NE-blanketten.
Citera
2025-09-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Vill inte anse mig som kunnig men när Rask lämnar in sin inkomstdeklaration så ska han också lämna in en s.k. NE-blankett för sin enskilda firma. I NE-blanketten ska han ange belopp som kommer från hans förenklade årsbokslut.

Rask ska alltså skatta på "årets resultat" (R11) och inte på de belopp han tar ut från sin enskilda firma. Har han t.ex. gått i vinst med 800.000 kr så ska han alltså skatta på 800.000 kr, oavsett om han har tagit ut 0 kr från sin enskilda firma.

Vet dock inte om man kan få ut information vad som Rask angett på NE-blanketten.

Stämmer. Dvs den förvärvsinkomst han deklarerat på 192 tkr ca, det är den vinst han gjort under 2024 om han använt sin enskilda firma. Och visst stämmer det att vad han drar in på Adsense inte är vad han får plocka ut, det ska ju dras skatter och andra kostnader. Men det går inte ihop att han skulle dragit in 1 miljon i Adsense och sen få en vinst på 192 tkr. Utan att veta om han skött detta via sin enskilda firma eller annat bolag, kan man inte svara så mycket mer. Han är ju ganska känd för att ljuga så det vore inte otroligt heller...

Man kan inte få ut info om NE-blanketten (det som avser enskild firma).
Senast redigerad av Beryllium 2025-09-11 kl. 19:25.
Citera
2025-09-11, 19:23
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jaha, snart rättegång och Baronen ”börjar nytt skötsamt liv”
Allt är verkligen en enda cirkel…

Jag gissar på: https://www.andreasosterlund.se/mediumutbildningen/
Eller liknande
Wow vilken fullträff!
Citat:
Detta är Sveriges största och mest populära distansutbildning för medium. Kursen passar både dig som vill utveckla dina mediala förmågor för egen del och dig som vill arbeta professionellt som medium.

Pris: 7990 kr inklusive moms
Medium, alltså kommunicera med döda etc? Alltså helt hjärndött och endast för idioter som går på vad som helst, som Rask. Sedan prissumman, 8 tusen kronor, det är för fan ett halvt års kneg för negerbaronen. Helt jävla omöjligt att kirra, så det förklarar hans inställning att behöva "fixa finansiering".

Man behöver inte vara rik för att punga upp 8 lax, men 8 lax för Baronen är som att gå till jobbet 8 dagar i rad, alltså fullkomligt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in