2026-03-05, 03:17
Medlem
Här om dagen var det en man som föll överbord från Eckerö linjen. Hittar ingen tråd om detta. Var det självmord eller på fyllan tro?
Citera
2026-03-08, 03:25
Moderator
Parongatans avatar
Troligen en påkörd människa på spåren i höjd med Anneberg, mellan Lindome och Kungsbacka, strax före tolvslaget. Närmare bestämt 23.55 enligt Räddningstjänsten Storgöteborgs larmlista. Just nu ligger händelsen tvåa uppifrån.

Men allteftersom andra händelser inträffar, flyttas den här specifika olyckan ner i listan. Så man behöver leta fram datum och klockslag för att se nattens påkörning.

Alltså den här raden:
Citat:
2026-03-07 23:55 Kungsbacka Anneberg Järnväg - övrigt Ovan jord
Citera
2026-03-08, 14:22
Medlem
Riksreptilens avatar
Elfel som lär stoppa det mesta i Norrland norr om Sundsvall.

https://www.sverigesradio.se/artikel/elfel-stoppar-tagtrafiken--3

" Det är stopp i tågtrafiken mellan Timrå och Härnösand på grund av ett elfel.
Det påverkar sträckan Sundsvall-Umeå.

För mer information kontakta ditt tågbolag.
Citera
2026-03-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Här om dagen var det en man som föll överbord från Eckerö linjen. Hittar ingen tråd om detta. Var det självmord eller på fyllan tro?

Troligen med flit. Det var en i besättningen som hoppade.
Citera
2026-03-10, 18:19
Medlem
VillageOblivias avatar
https://www.falukuriren.se/2026-03-10/stopp-i-tagtrafiken--svUd/

Tidigare under kvällen var tågtrafiken stoppad mellan Sala och Uppsala på grund av en olycka, tydligen handlade det om en påkörning.

Jag åkte förbi Morgongåva station tidigare under förmiddagen, då var stationen avspärrad med polis, ambulans och räddningstjänst på plats. Det stod även någon från räddningstjänsten och spolade av spåret, så tyvärr kan det nog röra sig om ett dödsfall även om det ännu inte skrivits ut någonstans av vad jag har sett.
Citera
2026-03-10, 21:01
Medlem
Ung man som dog efter att ha blivit påkörd av tåget
Citera
2026-03-10, 21:18
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan999
Ung man som dog efter att ha blivit påkörd av tåget
Där ser man. Tragiskt. Ett antal e-handelsföretag har sina center i Morgongåva, jag undrar om det är en anställd på något av dessa som är den drabbade.

Citat:
Ursprungligen postat av VillageOblivia
https://www.falukuriren.se/2026-03-10/stopp-i-tagtrafiken--svUd/

Tidigare under kvällen var tågtrafiken stoppad mellan Sala och Uppsala på grund av en olycka, tydligen handlade det om en påkörning.

Jag åkte förbi Morgongåva station tidigare under förmiddagen, då var stationen avspärrad med polis, ambulans och räddningstjänst på plats. Det stod även någon från räddningstjänsten och spolade av spåret, så tyvärr kan det nog röra sig om ett dödsfall även om det ännu inte skrivits ut någonstans av vad jag har sett.
(Rättelse av mitt tidigare inlägg, det ska stå eftermiddagen och inte förmiddagen. För sent för att redigera nu)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in