2026-03-04, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Nej, för då skulle polisen få skit för det.

Min gissning är att Dumpen inte kan existera parallellt med polisen då det enbart skulle orsaka problem för syftet med lagen, och att faktiskt lagföra.

Vart exakt är det dumpen fiskar?
Kik? Snapchat? Hur fan hittar dom alla gubbar.
Polisen lär ju vara intresserade av att fiska i samma vattnet iallafall.
Förstår inte hur detta ska fungera parallellt med polismyndigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Tja, man hade ju sannolikt tjänat på att samarbeta med polisen närmare (även om jag inte känner till exakt hur deras kontakter ser ut eg men enligt media å polisen själva officiellt är dessa knappast de bästa). Bara man håller Padde borta med sitt ladd från lokalen så kanske det skulle funka fin fint. Å andra sidan - blir det ingen SHOW kommer fan inte mkt cash in heller.

Ja, jag vet inte riktigt hur detta ska gå till.
Nej precis. Känns dom dumpen kommer konkurrera ut sig själv.
Citera
2026-03-04, 08:02
Medlem
Citat:
Om Dumpen visar sig vara kriminella så till vida barnporr och utpressning och annat, kommer polis bli ifrågasatt enbart utifrån detta, och kanske annat också.

Ja, problemet är ju att Dumpen många ggr använder ganska extrema metoder som ständigt tangerar vad som ev skulle kunna vara olagligt. Jag hade ju gärna sett en större polis-sektion/avdelning med generellt fokus på pedofiler/relaterat där allmänheten kunde ringa in med tips + dokumentation/privatspaning som snabbt kan behandlas i ett bra system för sådant lite likt tips om misstänkt terrorbrott vilket troligen får PRIO 1 med en gång (något liknande finns väl dock i dagsläget men såvitt jag minns är den avdelningen relativt liten och tips om just detta ämne går väl via den vanliga polisen? har du eller någon annan mer ingående insikt i det?)

EDIT: det händer ju liksom att man ser skumma saker i samhället av alla dess slag. frågan som infaller sig i en del fall är ju, "ska jag ringa socialtjänsten om detta, polisen, tipsa media etc!?". jag har tex ringt om djurplågeri till polisen men fick endast ett tack för samtalet och att man inte agerar förrän det nått en viss nivå av allvarlighet.

Har du sett programmet "Jakten" på SVT-play? Här redovisas en avdelning helt inriktad på riktiga pedofiler. De samarbetar även internationellt och kan dra samman poliser från hela landet inför samordnade tillslag . De behöver också tips utifrån. Här finns ingen som helst inriktning på fjortonåringar , för de likväl som klartänkta personer vet att inga fjortonåringar kommer att träffa för dem helt okända 50 plussare .
Fjortisar blir utsatta av närstående av olika grad och av sådana som via yrket eller fritidsverksamheter har kontakt med tonåringar samt någorlunda jämnåriga. Detta är väl känt och dokumenterat .
Sen finns det de som groomar och försöker få nakenbilder etc. Dock funkar det inte med Börje 50+ nu heller ,utan måste då låtsas var runt 20 år med fakebilder. Senaste exemplet en polis på 30 år som framställde sig som 20 år .
Slutligen ska man inte blunda för att det finns en hel del män som trålar efter tonåringar på nätet , dock utan någon framgång. Lyckligtvis är tonåringarna tillräckligt klarsynta för att inte svara Gösta 50+ , alternativt blocka.
Dumpens scenario är pekuniärt och totalt verklighetsfrämmande när det gäller verkliga träffar med verkliga fjortonåringar , men visar helt riktigt många mäns intresse och det är också allt.
Dumpen vill ju gärna göra gällande att dessa drygt 700 män förgripit sig på X antal minderåriga tidigare , utan några som helst belägg . Sånt triggar och generar ännu mer pengar. They know how to do it.
Citera
2026-03-04, 08:55
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vad är det du inte förstår?? Vilka fall? Kan du redovisa dessa flera fall?
Du påstår saker rakt ut i luften utan att kunna belägga dina påståenden.
Nu är vi här igen "misstanke som sanning".

Robinsongäddan är väl kanske den mest kända. Hur kan du ha missat honom?

Skohandlargäddan 151 är en annan känd gädda.

Gäddan därpå 152 erkände övergrepp i chatten och greps.

Ett tips till dig är att faktiskt läsa om dessa gäddor än att istället direkt ta dessa till försvar.
Citera
2026-03-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensei

Ett tips till dig är att faktiskt läsa om dessa gäddor än att istället direkt ta dessa till försvar.
Så för att bevisa flera/många och vad du sagt har du tagit upp 3st alltså mindre än en handfull.
Skohandlargäddan fick ingen konfrontation och kunde därför gripas utan Dumpen och troligen utan deras inblandning överhuvudtaget.

#152 blev bara häktad och hittar inget om att han är dömd. Alltså kan han ha frikänts ifrån brott och fått ersättning för häktningen. Så har du något mer konkret om att han blivit dömd?

Om polisen haft mindre än 700 rättfärdiga åtal på 750 så hade jag blivit rädd. Då hade alltså polisen dömt 50 oskyldiga till brott. Det är därför vi har en hög gräns för "Bortom rimligt tvivel".
Nu vänder vi på det, Dumpen har egentligen mindre än 50 rättfärdiga uthängda. Vilket är bra mycket lägre än detta. Det är alltså mer än 700 man "anser" borde vara skyldiga. Inte bevisligen skyldiga utan att man anser dem skyldiga. Deras bevis är chatten med dem själva som folkdomstolen skall gå rakt av på och döma dem efter. Vi vet inte vad som skett före. Vi vet inte vad personen tänkt. Där emot vet vi att Dumpen fått gadden i någon och försökt med all makt för att manipulera personen att begå övertramp.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsprovokation
Citat:
men det är ändå klart att det inte kan användas för att få någon fälld
Citat:
Förbudet mot brottsprovokationen följer i huvudsak av Europakonventionens artikel 6.1 om rätt till en rättvis rättegång
Brottsprovokation får inte användas idag inom EU för att du övertalar eller manipulerar någon att begå ett brott de troligen aldrig annars hade begått. Därför kan vi också förutsätta att i många av Dumpens fall hade aldrig något brott begåtts om inte Dumpen varit inblandade.
Senast redigerad av Allahelgon 2026-03-04 kl. 09:20.
Citera
2026-03-04, 09:30
Medlem
Citat:

Är dessa tre exempel på en massa?? Kan du visa var jag har försvarat dessa gäddor?
Vad är anledningen till att du ägnar dig åt väldiga överdrifter och rena lögner.? Om du vill nå ut med ditt budskap eller dina åsikter rekommenderar jag dig saklighet i fortsättningen.
Dessutom framgår det med all tydlighet att du totalt missuppfattat vad jag har förmedlat.
Senast redigerad av Takanashi 2026-03-04 kl. 09:43.
Citera
2026-03-04, 12:18
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Har du sett programmet "Jakten" på SVT-play? Här redovisas en avdelning helt inriktad på riktiga pedofiler. De samarbetar även internationellt och kan dra samman poliser från hela landet inför samordnade tillslag . De behöver också tips utifrån. Här finns ingen som helst inriktning på fjortonåringar , för de likväl som klartänkta personer vet att inga fjortonåringar kommer att träffa för dem helt okända 50 plussare .
Fjortisar blir utsatta av närstående av olika grad och av sådana som via yrket eller fritidsverksamheter har kontakt med tonåringar samt någorlunda jämnåriga. Detta är väl känt och dokumenterat .
Sen finns det de som groomar och försöker få nakenbilder etc. Dock funkar det inte med Börje 50+ nu heller ,utan måste då låtsas var runt 20 år med fakebilder. Senaste exemplet en polis på 30 år som framställde sig som 20 år .
Slutligen ska man inte blunda för att det finns en hel del män som trålar efter tonåringar på nätet , dock utan någon framgång. Lyckligtvis är tonåringarna tillräckligt klarsynta för att inte svara Gösta 50+ , alternativt blocka.
Dumpens scenario är pekuniärt och totalt verklighetsfrämmande när det gäller verkliga träffar med verkliga fjortonåringar , men visar helt riktigt många mäns intresse och det är också allt.
Dumpen vill ju gärna göra gällande att dessa drygt 700 män förgripit sig på X antal minderåriga tidigare , utan några som helst belägg . Sånt triggar och generar ännu mer pengar. They know how to do it.

Har du sett programmet "Jakten" på SVT-play? Här redovisas en avdelning helt inriktad på riktiga pedofiler. De samarbetar även internationellt och kan dra samman poliser från hela landet inför samordnade tillslag . De behöver också tips utifrån.

Nej, det har jag inte! Jag kollar extremt sällan på vanlig TV så har helt missat detta. Så det måste jag absolut spana in!
Citera
2026-03-04, 12:43
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Har du sett programmet "Jakten" på SVT-play? Här redovisas en avdelning helt inriktad på riktiga pedofiler. De samarbetar även internationellt och kan dra samman poliser från hela landet inför samordnade tillslag . De behöver också tips utifrån.

Nej, det har jag inte! Jag kollar extremt sällan på vanlig TV så har helt missat detta. Så det måste jag absolut spana in!
Däremot gör ju dom något vettigt med tipsen. Det är där Dumpen skiljer sig från dem som faktiskt vill göra något konkret för barnen.

Bara lek med tanken att någon gädda vore aktiv i ett sådant nätverk, då hade det varit betydligt bättre om Dumpen gav f-n i allting och polis gjorde jobbet. Som bonus blir det inga samhällskostnader på samma sätt och/eller drabbade anhöriga.

Så i princip kan Dumpen medverkat till att vissa nätverk klarat sig med bara ett "nära ögat"...
Citera
2026-03-04, 13:46
Medlem
senseis avatar
Citat:
Är dessa tre exempel på en massa?? Kan du visa var jag har försvarat dessa gäddor?
Vad är anledningen till att du ägnar dig åt väldiga överdrifter och rena lögner.? Om du vill nå ut med ditt budskap eller dina åsikter rekommenderar jag dig saklighet i fortsättningen.
Dessutom framgår det med all tydlighet att du totalt missuppfattat vad jag har förmedlat.

Du ville ju ha exempel. Där fick du några. Enligt dig själv så hade ju inget barn råkat illa ut på riktigt. Sluta upp med dina lögner.
Citera
2026-03-04, 14:14
Medlem
Citat:
Du ville ju ha exempel. Där fick du några. Enligt dig själv så hade ju inget barn råkat illa ut på riktigt. Sluta upp med dina lögner.
Tekniskt sett om vi skall gå tillbaks var påståendet att ingen förgripit sig på en 14åring och du gav exempel med folk som blivit dömda för innehav av övergreppsmaterial.
Även om övergreppsmaterial är en form utav skada på ett barn, så är det inte säkert att personen i fråga har orsakat den. Detta då det går att få tag på över internet.

Så du har inte presenterat någon av de 750 som har dömts för att ha varit med en minderårig. Speciellt inte någon som inte är i deras närhet.
Du behöver nog läsa igenom din konversation med Takanashi ett par gånger och formulera dig bättre.
Framförallt då all respons bryts ner i någon form utav "telefonlek" där innebörden bryts ner.

Kan bryta ner det åt dig. Du tar upp klumpsummor som "Flera" "många" med mera.
Kan du presentera vad "Flera" är för summa? är det 20%? eller är det 2 per 100? Är det en total summa på 20st?
Samma med "många" hur många är många?

Av de på dumpen:
Hur många har dömts för övergreppsmaterial?
Hur många har dömts för övergrepp?
Hur många har dömts för orelaterade saker?
Hur många har dömts för att de varit med minderåriga?
Hur många har dömts för att de skickat övergreppsmaterial?
Hur många av dessa har dömts specifikt pga de arbete som Dumpen gjort? Alltså där man kunnat döma dem utan Dumpens inblandning så som Instagramgäddan som kunnat dömts via tips till polis istället för till Dumpen.

Vad har Dumpens specifika inblandning i domen varit? Hade de gått att få dessa dömda på andra sätt utan Dumpen?

Många av de uthängda har rånat Sara Nilsson! Siffran är så vitt jag vet 0 men det låter ju bra med att det är många för många betyder i sig ingenting.
Citera
2026-03-04, 15:20
Medlem
Citat:
Dina sista rader är klockrena. Det har blivit pengar av dumpen. Naturligtvis är det åt helvete att männen kommer till platsen, men det här hade som sagt inte hänt i verkligheten. 13-14åringar är smartare än så. Sen är det många gånger gäddor som lever i socialt utanförskap. Detta skulle som sagt aldrig inträffa i verkligheten.
Citera
2026-03-04, 15:39
Medlem
Citat:

Rekommenderas varmt. Består av tre avsnitt
Citera
2026-03-04, 15:45
Medlem
Citat:
Tre är inte en massa. Visa var jag har påstått att inga barn råkat ill ut? Av vilken anledning har du behov av att tillskriva mig falska tillvitelser? Läs och begrunda istället och har du svårt att förstå kan jag var behjälplig med att förtydliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in