2026-03-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag håller med dig till 100% men det kan ju bero på att ingen annan än Dumpens kåte fjortis är särskilt intresserad av pensionären Benny i Skäggetorp vars lya stinker? Sen kan nog blockera-knappen ställa till det för Benny i verkligheten.
Ett knull med Lillemor som städar på lokala sjukhemmet känns mer troligt och rätt fitta (källa naturen) men ändå bussigt av Dumpen att knuffa honom dit men det var ändå lite onödigt av Dumpen att dra igång Benny.

Åldringen Benny från Linköping blev naturligtvis kallad snygg av Dumpen, härligt stripigt hår och gammal kuk som alla fjortisar vill ha.

Sex ord är ok, resten trams. Vilket säger mig att du aldrig kommer förstå, eller lära dig att gäddorna har ett ansvar. Eller är de ansvarsbefriade 5-5? Då ska de så klart inte ha tillgång till nät, eller smartphone.

Stackars gäddor, så lättlurade de är.
Citera
2026-03-03, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Var du där? Om inte, så kan du inte det!

Känns som att 9 av 10 runkgubbar mest snackar en massa strunt i chatten, man kan nästan se dem sitta där och dra i skinhissen mellan raderna. Men visst, jag vet inte alls säkert när det är vad.
Citera
2026-03-03, 21:32
Medlem
Kommer dumpen sitta och fiska brevid polismyndigheten?
Polisen ska ju få börja fiska med AI genererat material.

Den ena bygger ett åtal, samlar bevis och lagför.
Den andra hänger ut och vill ha swish.

Hmm, hur ska detta gå?
Senast redigerad av Kvargman 2026-03-03 kl. 21:34.
Citera
2026-03-03, 21:59
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman

Hmm, hur ska detta gå?
Nej, för då skulle polisen få skit för det.

Min gissning är att Dumpen inte kan existera parallellt med polisen då det enbart skulle orsaka problem för syftet med lagen, och att faktiskt lagföra.
Senast redigerad av rallykalle69 2026-03-03 kl. 22:13.
Citera
2026-03-03, 22:12
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman

Hmm, hur ska detta gå?

Tja, man hade ju sannolikt tjänat på att samarbeta med polisen närmare (även om jag inte känner till exakt hur deras kontakter ser ut eg men enligt media å polisen själva officiellt är dessa knappast de bästa). Bara man håller Padde borta med sitt ladd från lokalen så kanske det skulle funka fin fint. Å andra sidan - blir det ingen SHOW kommer fan inte mkt cash in heller.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-03 kl. 22:17.
Citera
2026-03-03, 22:16
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Nej, för då skulle polisen få skit för det, inte direkt så polisen har utgivningsbevis.

Min gissning är att Dumpen inte kan existera parallellt med polisen då det skulle enbart orsaka problem för syftet med lagen, och att faktiskt lagföra.

Såg din post när jag hade postat min. Det är lite i samma spår jag tänker. (initiativet som sådant dock, ett nära men ej direkt samarbete, skulle ev kunna funka eller funka bättre än vad det tycks göra idag)
Citera
2026-03-03, 22:16
Medlem
Jag tycker vi tar och minns att en 29-årig man tog livet av sig efter att ha dykt upp för att träffa Dumpens fjortis.
Citera
2026-03-03, 22:18
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkvisiren
Jag tycker vi tar och minns att en 29-årig man tog livet av sig efter att ha dykt upp för att träffa Dumpens fjortis.

Nummer? (om tillåtet av moderator?)
Citera
2026-03-03, 22:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Sex ord är ok, resten trams. Vilket säger mig att du aldrig kommer förstå, eller lära dig att gäddorna har ett ansvar. Eller är de ansvarsbefriade 5-5? Då ska de så klart inte ha tillgång till nät, eller smartphone.

Du förstår inte du kommer aldrig förstå, klart de har ett ansvar, de gör fel, men. De är inte lättlurade, de är lättpåverkade. Dumpen gör påverkansoperationer liknande rysk maffia, det är påverkansoperation. Och gäddorna kan bli fast i det onyttiga tänkandet.

Det är Dumpen som inte ska ha tillgång till internet. Då är nästan allt löst och få saker kommer att hända. Det dåliga som händer i samhället kommer till daga utan Dumpen, Dumpen skapar en massa skit om än är inte allt som Dumpen gör olagligt, men samhället lusas ned med en massa skit i kölvattnet efter Dumpen som död olust fattigdom. Fast Sara har väl aldrig haft det så bra ekonomiskt som nu.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-03-03 kl. 22:40.
Citera
2026-03-03, 22:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Såg din post när jag hade postat min. Det är lite i samma spår jag tänker. (initiativet som sådant dock, ett nära men ej direkt samarbete, skulle ev kunna funka eller funka bättre än vad det tycks göra idag)
Om Dumpen visar sig vara kriminella så till vida barnporr och utpressning och annat, kommer polis bli ifrågasatt enbart utifrån detta, och kanske annat också.

Ska en medborgare kunna köpa in fartkameror och jaga fartsyndare vid skolor åt polis, kanske kan fungera men tror det aldrig kommer att ske, skulle nog fungera lagligt men kommer inte ske, blir för mycket med detta att sätta dit sina fiender.

Tänk om Sara skulle jaga Aschberg Röstlund och Josefsson med fartkamera, hon skulle må som en prinsessa.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-03-03 kl. 22:41.
Citera
2026-03-03, 22:52
Medlem
Citat:

Nej men det finns ändå en nykterhet här, det ser absolut inte så illa ut i Sverige som Sara lägger upp det. Ja gubbkukarna försöker men det blir no fuck hela veckan med teenages för deras del. Jag vill ha lite uppdatering på svarsrapporteringen och då i synnerhet om dom gubbarna som hamnar i sänghalmen med en riktig fjortis?

Jag önskar att Sara tog min hand för så jäkla fin som hon är, underbar mm men hon har hamnat lite snett och jag skall göra mitt bästa för att övertyga henne om att inga gamla tjockisar flyttar in i flickrum när föräldrarna är med, inget knull i das auto, inte knull nånstans faktiskt och vi måste faktiskt ha ett samtal?

Gubbarna drar i kuken ja men det är inte rimligt att tro att fjortisen skulle tänka att den där heta 75 år äldre kuken skall ta min oskuld oavsett hur desperat hen är. I högstadiet så uppvaktade jag min dåvarande flickvän och har svårt att tro hon var otrogen med åldermannen Benny och jag satte inte på gamla tanter av respekt.
Citera
2026-03-03, 22:54
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om Dumpen visar sig vara kriminella så till vida barnporr och utpressning och annat, kommer polis bli ifrågasatt enbart utifrån detta, och kanske annat också.

Ska en medborgare kunna köpa in fartkameror och jaga fartsyndare vid skolor åt polis, kanske kan fungera men tror det aldrig kommer att ske, skulle nog fungera lagligt men kommer inte ske, blir för mycket med detta att sätta dit sina fiender.

Tänk om Sara skulle jaga Aschberg Röstlund och Josefsson med fartkamera, hon skulle må som en prinsessa.

Ja, problemet är ju att Dumpen många ggr använder ganska extrema metoder som ständigt tangerar vad som ev skulle kunna vara olagligt. Jag hade ju gärna sett en större polis-sektion/avdelning med generellt fokus på pedofiler/relaterat där allmänheten kunde ringa in med tips + dokumentation/privatspaning som snabbt kan behandlas i ett bra system för sådant lite likt tips om misstänkt terrorbrott vilket troligen får PRIO 1 med en gång (något liknande finns väl dock i dagsläget men såvitt jag minns är den avdelningen relativt liten och tips om just detta ämne går väl via den vanliga polisen? har du eller någon annan mer ingående insikt i det?)

EDIT: det händer ju liksom att man ser skumma saker i samhället av alla dess slag. frågan som infaller sig i en del fall är ju, "ska jag ringa socialtjänsten om detta, polisen, tipsa media etc!?". jag har tex ringt om djurplågeri till polisen men fick endast ett tack för samtalet och att man inte agerar förrän det nått en viss nivå av allvarlighet.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-03 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in