2026-03-03, 21:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Hur ser track record ut för IDF kontra arabiska motståndare?

Vet inte? Men vad jag vet har man inte sagt att arabiska motståndare är världens bästa heller.
Citera
2026-03-03, 21:07
Medlem
Läser om dessa trafikkameror i Teheran som ska vara hackade sedan 10 år tillbaka och med hjälp av AI sammanfattat hela ledningens rörelser osv.

https://edition.cnn.com/2026/03/03/middleeast/us-israel-plot-kill-iran-khamenei-latam-intl

Genom att flashback är amatörernas afton så är min teori att Iran redan upptäckt och stängt ner tillgången för Israel till kamerorna. Och varför tror jag det?

Jo, om de fortsatt haft tillgång till kamerorna skulle de givetvis inte "läcka" att de kartlagt ledningen mha kamerorna.

Givetvis har de en eller flera centralt placerade källor/spioner nära ledningen som de vill skydda genom att ange att kamerorna var aktiviteten som avgjorde allt.

Eller så har de tillgång till alla privata web/hus/övervakningskameror i hela Teheran/Iran och hoppas innerligt att Iran "bara" tror att trafikkamerorna var hackade.
Citera
2026-03-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du får gärna gråta med att kalla den för fake den är dock bekräftad som korrekt men gulligt att du försöker

sorgligt att det finns västerlänningar som är så lätta att förleda, det är därför sverige behöver ta emot 10`000 tals syriska getherdar.
Citera
2026-03-03, 21:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dina " förklaringar " är ingen intresserad av.

Krig är skit, men för min del är det oacceptabelt att en regim som Iran ens planerar att skaffa kärnvapen.

Det fanns ett fungerande system där man utförde kontroller och det avslutade Trump. Detta är i och för sig också en förklaring, så vi avslutar diskussionen eftersom det inte fungerar när du har mens.
Citera
2026-03-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det finns inga bevis för att dom anrikar uran till annat än för kommersiellt bruk heller, att dom anrikat 440kg till 60% är ju om man ska hårdra det inget glasklart bevis även om det tydliggör deras ambitioner.

Vänta du på bevis som presenteras av SVT du, alla vet att Iran ljuger när man påstår att man har satt en gräns på 2000km för det missilprogram man pantsatt sin egen befolkning.

Har du också pratat med högsta ledaren i en dröm? Jag skrev tidigare att man möjligen kunde nå södra Europa. Har någon sett Iran fyra iväg en missil längre än 2000 km? Alla menar du Allan vet. Nej alla vet inte om Irans exakta förmåga. Bara slänga ut gissningar som sanningar är bara idiotiskt.
Citera
2026-03-03, 21:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vet du det för att högsta ledaren berättade det till dig i dröm? Nej det finns inga bevis att de kan nå mängder av städer i Europa.

Du kan börja med att skaffa dig en karta, så kan vi ta det därifrån. Ok?
Citera
2026-03-03, 21:11
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Helt ok så länge USA krossar skitregimer som Iran Venezuela Kuba...
Blir du upprörd över att planetens sämsta regimer faller?

Då är det okej att Ryssland krossar skitregimer som ukraina?

Drönare har träffat amerikanska konsulatet i dubai läser jag här. Inget vidare försvar där borta må jag säga.
Citera
2026-03-03, 21:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Kommer rapporter om att Iran hittills använt sig av 15 år gamla missiler och att de nya ska göra avsevärt mycket större skada. Har inget som styrker det påståendet så kan inte värdera trovärdigheten i det. Någon som vet mer?

det är väl inte helt irrationellt iofs. dumt att sopa iväg sina fattah-missiler direkt
Citera
2026-03-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du kan börja med att skaffa dig en karta, så kan vi ta det därifrån. Ok?

Tala om din källa först, annars utgår jag från att du har drömt det hela. Om du har en bra legitim källa kan jag tro på vad du säger. Annars är det bara en massa hitta på.
Citera
2026-03-03, 21:15
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Då är det okej att Ryssland krossar skitregimer som ukraina?

Drönare har träffat amerikanska konsulatet i dubai läser jag här. Inget vidare försvar där borta må jag säga.
Dina favvo-länder ryker ett efter ett....

Du vet mycket väl vad folk i hela världen ser som " skitregimer".
Alla undersökningar placerar Iran Ryssland Nordkorea Kuba... i botten.

Tycker du mullorna dör i tillräcklig mängd?
Citera
2026-03-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
USA säger ju gång på gång att de vill ha en värld där starkast vinner och att de ska använda sin styrka för imperialism och att de skiter i lagar och regler och andras åsikter, och det är just USA och Israel som håller på att ersätta den som du säger är farlig pga just sådant, (med vissa skillnader givetvis).

Oklart vad du svamlar om, USA visar ju att dom är starkast? Man har rätt lite egna resurser på plats faktiskt, men man har ju Israel med.
Dessutom verkar gulf-staterna göra ett bra jobb i att skydda sig själva med.
Så man är konsekventa iaf även om du inte förstår det.

Det är ju ett meddelande som sänd ut här, ta det för vad du vill men jämför med situationen i Europa där man fortfarande aldrig ens tänkt på hur man ska lösa kriget Ryssland/Ukraina.

Storbritannien visar en film på den första gången en RAF F35 skjuter ner en Shahed och Macron skryter med:
Citat:
“I have decided to send a warship to Cyprus for defense. We have defense agreements with Qatar, Kuwait, and the UAE; we must stand by them.”

— Macron, French President

Sen undrar man varför inte USA kommer till Europa och stoppar Putin åt oss.

Det handlar inte om imperialisms men även en tydlig signal till Kina att det inte är något dom borde ägna sig åt heller.
Citera
2026-03-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://x.com/rkmtimes/status/2028902168233951282

Världens "bästa" bästa armé IDF skiter påsig och gråter nu🤣😂🤣😂

Hahaha !
Vilket skämt, men ljug på du din lilla slyna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera