2026-03-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Ja, det är otroligt låg nivå på kommentarerna.

Sannerligen! Vissa verkar hysa ett väldigt hat mot Sofia, så att de sitter och hittar på lite vad som helst om henne. Illa.
Citera
2026-03-03, 18:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sannerligen! Vissa verkar hysa ett väldigt hat mot Sofia, så att de sitter och hittar på lite vad som helst om henne. Illa.

Och vissa, av någon underlig anledning kör dagligen med vilken underbar maka hon är.
HUR vet Tomaten det då -- jag har redan frågat utan att ha fått redogörelse. Är det någon slags fixering, månne?

Det kan kanske inte Tomaten svara på förhoppningsvis. Som jag tidigare skrev, så kan de flesta räkna ut hur man bildar familj, kunglig eller ej och på alla språk -- även insekter kan ju fundera ut det! Att klä sig snyggt på skattepengar och le vitt är inte heller så knepigt.

Den ende som kanske hade svårt med att fatta 'what goes where and why' var kanske släktingen på fädernehållet, Gustav III, men så hade han också en 'kalfaktor' som liksom tog saken i egen hand. Resten förstår man nog själv i moderna tider.

Så du behöver inte googla en gång till. Vi vet att Soffan är gift, med en prins och har massa barn.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-03 kl. 19:30.
Citera
2026-03-03, 19:34
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Och vissa, av någon underlig anledning kör dagligen med vilken underbar maka hon är.
HUR vet Tomaten det då -- jag har redan frågat utan att ha fått redogörelse. Är det någon slags fixering, månne?

För att det finns inget som styrker motsatsen och motsatsen är det som måste bevisas då era anklagelser gäller just det, din dumme fan.
Citera
2026-03-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Det kan kanske inte Tomaten svara på förhoppningsvis. Som jag tidigare skrev, så kan de flesta räkna ut hur man bildar familj, kunglig eller ej och på alla språk -- även insekter kan ju fundera ut det! Att klä sig snyggt på skattepengar och le vitt är inte heller så knepigt.

Den ende som kanske hade svårt med att fatta 'what goes where and why' var kanske släktingen på fädernehållet, Gustav III, men så hade han också en 'kalfaktor' som liksom tog saken i egen hand. Resten förstår man nog själv i moderna tider.

Så du behöver inte googla en gång till. Vi vet att Soffan är gift, med en prins och har massa barn.

Se intervjuer och framträdanden med Sofia och CP. Se glittret i hans ögon. Så inser du att han är lycklig med sin hustru och mor till hans fyra barn.

I övrigt kan du läsa nedan:

Citat:
För att det finns inget som styrker motsatsen och motsatsen är det som måste bevisas då era anklagelser gäller just det, din dumme fan.
Citera
2026-03-03, 23:19
Medlem
P55s avatar
Citat:

Du, en som kallar någon för en dum fan ger jag inte mycket för. Även om du blir kränkt när någon inte håller med dig, så ta det lugnt, ät en tomat eller nåt.

Så det där du bräker om motsatsen osv...
Jodå det har funnits, finns och det skulle inte förvåna mig om det poppar upp mer om Sofia.
Du får vidga vyerna lite, dels här, svenska siter
och dels utländska.
Citera
2026-03-04, 02:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och? B*rbro och S*fia är fortfarande inte samma person. Hur ska S*fia kunna veta vilka B*rbro har kontakt med? Och hur ska S*fia kunna veta vad B*rbros bekanta har för sig?

Du har vid upprepade tillfällen hävdat att Säpo kontrollerar alla som ska gifta sig med någon i kungafamiljen men samtidigt verkar något ha brustit eftersom S*fias mentor B*rbro blev inbjuden till hennes bröllop 2015 trots att B*rbro fortsatte att ha kontakt med Epst*in och förmedla unga kvinnor till honom långt efter att Epst*in dömdes till 18 månaders fängelse 2008 för sexköp av person under 18 år.

Källa: SVT Nyheter https://share.google/Y6tyWWM5261zQbXnF

Källa: Aftonbladet https://share.google/nxb3VallwnKf8pNql

Ser du inte problemet här med tanke på vad som framkommit sedan 2018/2019 och för att inte tala om hur mycket mer man vet idag sen Epst*in-filerna släppts?

Varför tror du det var så viktigt att B*rbro skulle bli inbjuden till hennes bröllop? Man bjuder väl inte in vem som helst som gäst på en sådan stor tillställning som kanske bara äger rum en gång i livet?

Epst*in skänkte dessutom (via sina stiftelser) pengar till B*rbros nätverk fram till 2014, och året efter blev B*rbro inbjuden till S*fias bröllop. Man undrar varför ingen reagerade över detta?

Källa: Dagens Nyheter https://share.google/NkXNbfIMO0gHwzkJY
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-03-04 kl. 02:41. Anledning: Tillägg
Citera
2026-03-04, 09:00
Medlem
Pengarna som Barbro fick av Epstein för sin förmedling gick bl a till Handelshögskolan. Sofia var en bonus av Barbros viktiga insatser i näringslivet och kungahuset slapp oroa sig för sonen.
Klart som fan att Barbro skulle bjudas på bröllopet!
Citera
2026-03-04, 10:52
Avstängd
[quote=TomatKungen|94444210]
Se intervjuer och framträdanden med Sofia och CP. Se glittret i hans ögon. Så inser du att han är lycklig med sin hustru och mor till hans fyra barn.

Vet du vad, nu överträffar du dig åter med ditt galna tjatande. Personligen har jag aldrig träffat Carl-Philip. Men du har alltså personligen sett hans ögon glittra? Vid vilket tillfälle då?

Jag skiter blankt i om de har 84 barn. Han får vara hur lycklig han vill. Bra för honom. Och dig förstås eftersom du verkar helt förtrollad av ett par med 4 barn. Min faster har 8 barn. Och hon är lycklig. Henne man är lycklig. Hon är en bra fru och en god mor.

Nu orkar jag inte med dina fru-och barnhistorier mer. Men det finns en sådan tråd i forumet.
Citera
2026-03-04, 11:12
Avstängd
Citat:

Jag har aldrig anklagat Sofia och Carl-Philip för att vara ett olyckligt par. Inte heller har jag någonstans skrivit att de inte har 4 barn. Vad är det för motsats du vill att jag ska styrka?

Förresten får du gärna kalla mig 'du'. Jag är en individ. Det verkar du ju slutligen ändå ha uppfattat med tanke på den aktningshöga vördnadsbetygelse som du brukar avsluta dina monotona gnällanden med.

Sluta med ditt monotona gaggande och fula eder mot andra. Det visar bara att du sitter här för att förolämpa andra. Och nej, jag kommer inte att svara dig.
Citera
2026-03-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molins
Sofia har inte lyckats alls med sitt sk jobb.
Hennes uppdrag är baserat på hennes IQ och ger noll tillbaka för oss skattebetalare.
Hon kan endast vara med om dyslexi och lite nätproblem,men hon kan inte vara med i utsatta grupper för kvinnor i sexuellt utnyttjande.Hon har inte ens fått vara med i childhood trots hennes intresse för barn i Sydafrika. Faktum är att hon är inget att ha inom något område.Totalt värdelös

Har “Svenssons” inträde i kungahusen inneburit en moralisk devalvering ? Är uppfostran kring etik och moral bättre i de högre samhällsklasserna? Intressant diskussionsämne.
Vill bara tillägga att kronprinsessan gjort ett fenomenalt val av partner, en fin och äkta person från en fin och äkta familj.
Citera
2026-03-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Absurt.
Patrick Sommerlath är i allra högsta grad lik sin mamma Michele. Mer och mer på äldre dagar än yngre. Som det ofta blir. Efter skilsmässan flyttade Michele till Paris och därefter till Kalifornien, där hon startade eget. Jag vet faktiskt inte om hon lever idag. Michele var med på kungaparets bröllop 1976. Skulle Patrick vara lik Silvia så är det ju inte så konstigt. Hans pappa är ju Silvias bror. De har alltså blodsband.Men Silvia är alltså inte Patricks mor.
Sen på bollen.
Är Patriks föräldrar syskon?
Citera
2026-03-05, 18:25
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meritinna
Har “Svenssons” inträde i kungahusen inneburit en moralisk devalvering ? Är uppfostran kring etik och moral bättre i de högre samhällsklasserna? Intressant diskussionsämne.
Vill bara tillägga att kronprinsessan gjort ett fenomenalt val av partner, en fin och äkta person från en fin och äkta familj.

Mm, just om henne, Sofias, person och egenskaper kan diskuteras, men håller med dig om prins Daniels egenskaper. Att han har hälsoproblem är lte ledsamt, men ändå tillförs nytt friskt blod i Bernadotteätten. Det började med Silvia.
Inga kusin eller bryllinggiften där inte!

Sen är det väldigt vanligt, om vi går utanför kungahuset och tittar på högadeln. De som verkar, men inte syns. Där har det genom många många år varit alltför vanligt med kusin- och släktgiften och icke så välartade och friska barn.

Det talades tyst om sånt, de barnen fick aldrig en chans utan placerades på nåt undantag . Var de något så när i tankarna eller utseendemässigt fick de en liten plats att bo på. Var de helt trasiga så blev de placerade i en håla. Jag har själv sett en sån håla.

Det här är historia som inte pratas om, men finns i de flesta slott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in