2026-03-03, 17:50
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, jag kan konstatera att din läsförståelse är ytterst bristfällig. Ja cirka 1000 stycken blir lagförda och dömda årligen, men få av dem har hamnat på dumpen.
Först och främst har jag fokuserat på 14-åringar , vilket du tydligen helt och håller har missat och inte på klassiska pedofiler.
Till 99% blir fjortisar utsatta för sexuella övergrepp av närstående av olika grad och de som via sitt yrke eller fritidsverksamheter kommer i kontakt med tonåringar samt någorlunda jämnåriga.
Sen äger det sin riktighet att det finns många äldre män som söker tonåringar på nätet , men ingen tonåring söker en helt för dem helt okänd Börje 50+ och därför får dessa män enbart napp på dumpen och lyckligtvis inte med någon verklig tonåring.
Om du blir salig på att kalla denna verklighet för att romantisera gäddor , så bjuder jag på det.

Ju fler hamnar i finkan tack varje Dumpen - desto bättre!

Varför förnekar du att dessa gäddor aldrig fått napp av barn tidigare när det finns flera såna fall? Har du bristande intelligens?
Citera
2026-03-03, 17:52
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Ditt svar på att presentera statistik och källor är att lämna din åsikt?
Takanashi bad dig presentera vilka du syftar på och hur många de är i loppet av det hela.

Istället för att faktiskt presentera fakta och källor på ditt påstående fortsätter du med din åsikt som argument?
Skulle du kunna säga hur många "Massor med gripna" är? Pratar du i din åsikt överlag eller över de som dumpen presenterar? Det är lite oklart vad du faktiskt syftar på annat än att försöka lämna ett argument och din åsikt om att det finns något sandkorn om varför du anser dumpen gör rätt men du kan inte specificera detta sandkorn utan mer flygande argumenterar om att det finns ett sådant sandkorn.

Om du inte kan presentera fakta på att detta korn finns och att det motsvarar en större majoritet av dumpens innehåll är det ju ett påstående som inte går att grunda i något.

Hade du följt Dumpen överhuvudtaget så hade du märkt att tack vare Dumpen har flera gäddor åkt i finkan.
Citera
2026-03-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
Ju fler hamnar i finkan tack varje Dumpen - desto bättre!

Varför förnekar du att dessa gäddor aldrig fått napp av barn tidigare när det finns flera såna fall? Har du bristande intelligens?

Vad är det du inte förstår?? Vilka fall? Kan du redovisa dessa flera fall?
Du påstår saker rakt ut i luften utan att kunna belägga dina påståenden.
Nu är vi här igen "misstanke som sanning".
Citera
2026-03-03, 18:26
Medlem
Citat:
Hade du följt Dumpen överhuvudtaget så hade du märkt att tack vare Dumpen har flera gäddor åkt i finkan.
Så din definition av "många" är samma som "flera" som i verkligheten är en handfull eller ett fåtal.
Räknar du med de som dömts för annat i samband som polisgäddan som dömdes för tjänstefel?

Kan du som sagt ta fram fakta och källor på dina påståenden?
Är öppen för att ändra min ståndpunkt om du kan bevisa vad du faktiskt säger, problemet är att du inte kan för du hostar upp åsikter och inte fakta som känns bra och inget mer.

Vilka har dömts för att ha varit i kontakt med tonåringar? Vilka har dömts för innehav av övergreppsmaterial?
Vi har pedagogen Gustav som frikändes då målsäganden kan ha varit påverkade av starka åsikter i samband med Dumpen. Vi har instagramgäddan tror jag de kallade honom som de fått tips om att han hade material nog att dömas öppet på sin instagram, så om de som tipsade hade tipsat polis istället så hade dumpen inte behövt vara inblandade. Vi har en eller 2 som nu under de senaste 50 blivit gripna på plats. Dessa 2-4% på 50 är en överrepresentation i helheten.
Vi har personen som jag tror dömdes för vapen och narkotika gömma i samband, räknar du med denna personen?
Vi har en handfull som är dömda sedan innan (brott mot barn) och en handfull som blivit dömda efter publicering samt ett fåtal som blivit gripna på plats.

Eftersom du är så insatt så bör det ju inte vara några större problem för dig att hitta exakt den fakta som stödjer dina påståenden om att det är SÅÅÅ många med mera. Det är ju ALLT som Takanashi frågat dig om och du fortsätter slänga ur dig din åsikt istället för att bevisa ditt påstående.
En åsikt eller ett påstående är inte det samma som fakta så som du framför det.

Edit: Samt hur många är det som åkt i fängelse på grund utav Dumpen? För polisgäddan åkte inte i fängelse. Inez eller vad han heter sitter på rättspsyk men troligen av andra anledningar.
Så detta är ju bara ytterligare ett påstående du inte har någon grund för där du anser att du känner att det är flera men är max 5st på 750st.
Senast redigerad av Allahelgon 2026-03-03 kl. 18:28.
Citera
2026-03-03, 19:11
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Du har helt rätt. Men, på senare tid har det onekligen varit många som söker mammor med döttrar, där dom erkänner övergrepp i chatten. Då har tidigare alltid polis plockat dom, så har det inte varit på sistone.

En observation följt av ett, varför då?
Citera
2026-03-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Du har helt rätt. Men, på senare tid har det onekligen varit många som söker mammor med döttrar, där dom erkänner övergrepp i chatten. Då har tidigare alltid polis plockat dom, så har det inte varit på sistone.

En observation följt av ett, varför då?

Du får fråga #746. Han erkänner ju övergrepp i chatten.
Citera
2026-03-03, 19:32
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Du får fråga #746. Han erkänner ju övergrepp i chatten.
Jojo, men varför polis inte agerar (varit så sista tiden), medan dom innan plockat dom under konfrontationen.
Citera
2026-03-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jojo, men varför polis inte agerar (varit så sista tiden), medan dom innan plockat dom under konfrontationen.

Tre personer kan svara på det. Patrik, Sara och 746.
Citera
2026-03-03, 19:47
Avslutad
Citat:
Tre personer kan svara på det. Patrik, Sara och 746.

Jag kan också svara, han skrev en massa strunt tänker polisen
Citera
2026-03-03, 20:05
Medlem
Citat:
Du verkar inte heller helt hopplös. Och jag vill veta varför de inte kan låta bli att chatta med fjortisar.

Men efter ha läst denna tråd, så inser jag att gäddorna är arga de inte får chatta ifred. Det är ju trots allt enda sexet de får. Det och sin högerhand efter att ha sett deras åldriga moder i duschen. Många av gäddornas föräldrar är ju 70+.

Jag håller med dig till 100% men det kan ju bero på att ingen annan än Dumpens kåte fjortis är särskilt intresserad av pensionären Benny i Skäggetorp vars lya stinker? Sen kan nog blockera-knappen ställa till det för Benny i verkligheten.
Ett knull med Lillemor som städar på lokala sjukhemmet känns mer troligt och rätt fitta för Benny (källa naturen) men ändå bussigt av Dumpen att knuffa honom dit men det var ändå lite onödigt av Dumpen att dra igång Benny.

Åldringen Benny från Linköping blev naturligtvis kallad snygg av Dumpen, härligt stripigt hår och gammal kuk som alla fjortisar vill ha.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-03-03 kl. 20:23.
Citera
2026-03-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Aftonbladet
Jag kan också svara, han skrev en massa strunt tänker polisen

Var du där? Om inte, så kan du inte det!
Citera
2026-03-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag håller med dig till 100% men det kan ju bero på att ingen annan än Dumpens kåte fjortis är särskilt intresserad av pensionären Benny i Skäggetorp vars lya stinker? Sen kan nog blockera-knappen ställa till det för Benny i verkligheten.
Ett knull med Lillemor som städar på lokala sjukhemmet känns mer troligt och rätt fitta för Benny (källa naturen) men ändå bussigt av Dumpen att knuffa honom dit men det var ändå lite onödigt av Dumpen att dra igång Benny.

Åldringen Benny från Linköping blev naturligtvis kallad snygg av Dumpen, härligt stripigt hår och gammal kuk som alla fjortisar vill ha.
Det verkar som att en del känner till massa fjortonåringar som drömmer om att få suga Börje 50+.
Om så är fallet kan de ju förmedla kontakt och göra miljoninkomster på kuppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in